Retro gaming

Weet niet of het hier hoort, maar er is een soort van battlefield heroes remake gebouwd: Heroes of Valor, kan gekocht worden op steam.

Ben er alvast heel tevreden van! Zou hem iedereen aanraden voor die prijs
Gisteren toch al in gebruik genomen. Wat een schatkist aan games, ook nog heel wat te ontdekken. Mijn handen zijn wel tamelijk groot, dus ergonomisch niet ideaal.

Moet nu wel zeggen dat ik niet zo zeker ben van de bouwkwaliteit, voelt vederlicht aan en niet bepaald solide. Heb gisteren gemerkt bij Zelda dat een van de pijltoetsen soms even leek te haperen, maar ik ben er niet uit of het een mechanische fout is of een fout in het spel. Ik ben dus benieuwd of dit een lang leven beschoren is. Hopelijk wel.

Heb hier in januari een Odin 2 gekocht, voornamelijk voor pokemon romhacks (gba, nds, 3ds en switch).

Wrs wat duur voor de doeleinden maar wel heel tevreden van het toestel, ondertussen natuurlijk ook veel andere emulators erop en mijn zoontje aan het leren kennismaken met de games van mijn jeugd

Gisteren toch al in gebruik genomen. Wat een schatkist aan games, ook nog heel wat te ontdekken. Mijn handen zijn wel tamelijk groot, dus ergonomisch niet ideaal.

Moet nu wel zeggen dat ik niet zo zeker ben van de bouwkwaliteit, voelt vederlicht aan en niet bepaald solide. Heb gisteren gemerkt bij Zelda dat een van de pijltoetsen soms even leek te haperen, maar ik ben er niet uit of het een mechanische fout is of een fout in het spel. Ik ben dus benieuwd of dit een lang leven beschoren is. Hopelijk wel.
Ja denk dat je dit niet moet laten vallen of dat het letterlijk game over is. Heb de mijne nu enkele maanden en bijna dagelijks gebruikt. Enige minpunt is dat een pijltoets soms blijft haperen, verder geen klachten.

ik heb zelf een minipc gekocht van minisforum . en ik heb daar launchbox opstaan en echt alle oudere retrogames tot en met de ps2.
en dat staat gewoon onder mijn tv en gebruik dat enkel voor retrogames. echt heel handig.
voor die er ook intresse voor zouden hebben dit is wat ik heb.

Iemand ervaring met de Kinhank Super Console X5 Pro? Dat ding steekt toch men ogen uit ... Lijkt me het ideale all in one toestel. Maar ik durf de stap nog niet te wagen :P

Deze thread laat ontdekt maar ga eerst eens ff aansluiten bij de OP.

Geboren in 85. Had een 4-tal game en watches gevolgd door een NES bij sinterklaas. Toen volgde de eerste computer: 486DX (33mhz, 4mb ram, 120mb schijf). Van toen aan was ik hooked.

Kwam daarnaast nog een sega gamegear en een gameboy maar ik was vooral verslaafd aan pc gaming. Toen al grote voorliefde gekregen voor het FPS genre. Ik heb werkelijk alle kleppers de revue laten passeren. Wolfenstein 3D, Doom, Blood, Rise of the Triad, Duke3D, Shadow Warrior,…

Het is echt losgebroken met een Medion pc die er later kwam (p2 350mhz met een riva 128 met 8mb vram) en zodra de adsl verbinding er was mezelf compleet verloren in online pc gaming. Hyper competitief geweest en UT iCTF gespeeld, dan de stap naar Tactical Ops (CS voor UT) en daar ook in het natieteam gespeeld lange tijd. Was oprecht steengoed in die game. Herinner me nog dat ik zelfs beticht werd van cheating zelfs op Clanbase en op lanparties zoals FoM stond er 15-20 man over de schouder mee te kijken. Weigerde om andere shooters te spelen aangezien dat men aim beïnvloedde en er toen nog geen sprake was van aimlabs of dpi optimalisatie/berekeningen.

Tussendoor huurde ik in de lokale videotheek wel eens een PS1 voor colin mcrae rally (pre pentium 2 tijdperk) en een N64 voor Goldeneye of Diddy Kong Racing.

Nadat Tactical Ops wat in decline begon te gaan en ik minder actief werd in competities, at random een Xbox 360 gekocht omdat ik weg wou van het “ik moet altijd winnen” en me daar prima vermaakt met tal van games maar uiteindelijk roept de PC dan terug waar ik dan grotendeels ben blijven hangen.

Tussendoor kwam er dan eens de allereerste Nintendo DS, die eigenlijk niet gebruikt. Zelfde verhaal met een PSP.

Nu een 4-tal jaar geleden met een grote woning te kopen en echt een zeer grote game room te hebben besloten om toch weer het retro gedeelte wat op te zoeken. Massa’s consoles gekocht voor te collecten tot het punt dat ik eigenlijk vrijwel elk model heb van sega/ms/nintendo/sony. Dan ook als natuurlijk gevolg begonnen met games collecten en toen was het hek van de dam.

Eigenlijk is dit een kwestie geworden van:
Ik heb nu de plaats en de middelen om alles te kopen wat ik als kind niet kon.

Wie is kijkje wil nemen, hier alvast de huidige collectie. Moet enkel nog een hele zooi big box pc games die nog in men ouderlijke woning liggen catalogeren.

https://cloud.clz.com/firsttimeplaythroughs/games

Vermaak me nu prima met eigenlijk allerlei zaken. Speel nog altijd vol overtuiging moderne titels maar spendeer dan ook soms echt lange tijd op een gemodde gameboy advance. Gewoon waar ik zin in heb. Helaas heb ik meer backlog die ik nooit in men lifetime kan clearen maar het collecten is ook wel echt een leuk aspect.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan