Retro gaming

Ben er geweest. Veel minder aanbod dan in Lanaken
Hopelijk heeft het succes zodat ze wat kunnen uitbreiden
Een gaming room nog steeds iets op mijn to do list.
Zou zelfs een arcade kast in mijn woonkamer kunnen zetten

Het voordeel van single
Ben er geweest. Veel minder aanbod dan in Lanaken
Hopelijk heeft het succes zodat ze wat kunnen uitbreiden
Een gaming room,... nog steeds op mijn to do list.

Het voordeel van being single, not ready to mingle ;)

Een gaming room nog steeds iets op mijn to do list.

Het voordeel van single

Een gaming room,... nog steeds op mijn to do list.

Het voordeel van being single, not ready to mingle ;)
De prijs van zo’n arcadekast met een paar 1000 games valt eigenlijk nog wel mee.

Ehh. Wat geperst hout, arcade knoppen en een gedateerd scherm voor 1400eur is nu niet echt goedkoop. En hoeveel keer ga je er achter staan denk je?

'tzijn hier ondertussen allemaal oud zakken, mezelf incl. De zetel is heilig hoor :p

Ehh. Wat geperst hout, arcade knoppen en een gedateerd scherm voor 1400eur is nu niet echt goedkoop. En hoeveel keer ga je er achter staan denk je?

'tzijn hier ondertussen allemaal oud zakken, mezelf incl. De zetel is heilig hoor :p
Inderdaad ik ben al een oude doos, en de zetel/gaming chair zijn heilig. Maar een gaming room is wel iets voor mijn leeftijd

Spreekt voor uw eigen.
Zolang ik nog een ochtenderectie heb ben ik nog nie versleten 🤣

Ik snap dat ook niet met een beetje gereedschap maak je dat voor een derde.

Dit weekend vindt in La Louvière de grootste retro-gamebeurs van Europa plaats.

Op YouTube heeft iemand een rondgang gepost:

Voor de liefhebbers: in Brussel gaat de expo 'Artcade' door, met o.a. een - weliswaar beperkt - aanbod aan retro games (Tekken, Pacman, ...)

Ik heb zo'n console gekocht met 20K oude games op van de GB, GBC, GBA
die games van de GB zorgen ervoor dat ik mij direct terug 10j oud voelde. Echt 25j terug in de tijd gekatapulteerd

Wow, kende ik niet. Very nice.
Ter info, maar dergelijke systemen vind je ook bij ome Ali voor minder geld vaak. Ik herken de emulatie-interface van veel diverse retro-systemen die je kan vinden. Bij deze shop kan je niet eens zien welke chip er in die console zit. Systemen zoals GBA/PS1/SNES/... zijn vrij makkelijk te emuleren voor goedkope hardware, maar ga je kijken naar sega saturn, psp ofzo en dan wordt het al wat moeilijker.

Deze reseller biedt misschien wel betere klantenservice dan ome Ali. :p

Ik heb zo'n console gekocht met 20K oude games op van de GB, GBC, GBA
die games van de GB zorgen ervoor dat ik mij direct terug 10j oud voelde. Echt 25j terug in de tijd gekatapulteerd
Welke console, want er bestaan zo duizenden verschillende systemen die allemaal consoles/handhelds emuleren :)
Met een Steam Deck gaat dat in feite ook (na wat prullen in Linux dan)

Later dit jaar eens beginnen aan de tabletop arcade; Komt ne dualboot in met Batocera voor de "gewone" arcadegames en dan nog een windows die automatisch launchbox lanceert met een image voor mijn MX24 retrogun (met basically alle retro shooter games maar ook de teknoparrot games.
Zalig om toch al terug eens van die oude shooters zoals time crisis of house of the dead te kunnen spelen met een effectief geweer

Ter info, maar dergelijke systemen vind je ook bij ome Ali voor minder geld vaak. Ik herken de emulatie-interface van veel diverse retro-systemen die je kan vinden. Bij deze shop kan je niet eens zien welke chip er in die console zit. Systemen zoals GBA/PS1/SNES/... zijn vrij makkelijk te emuleren voor goedkope hardware, maar ga je kijken naar sega saturn, psp ofzo en dan wordt het al wat moeilijker.

Deze reseller biedt misschien wel betere klantenservice dan ome Ali. :p
100% zeker dat zij op ali kopen en dan voor dubbele prijs doorverkopen. Mijne kwam aangeleverd met al plakkers op van China dus volgens mij bestellen zij gewoon daar op mijn naam/adres

Terug
Bovenaan