Retro gaming

Enig idee over volgende :

Thuis op de XBoxen zijn 3 accounts : ik en mijn 2 kinderen.

Ieder spel kan gewoon op alle 3 die accounts gespeeld worden.
AntStream ook? Of ga enkel ik dat kunnen spelen dan?
Dat kan ik niet zeggen
Omdat de games ook niet gedownload worden, maar gestreamd

Voor wie die tijd eens wilt terug beleven als tip : Free Play in Lanaken. Staan wel behoorlijk wat games (en flipperkasten, airhockey tafels, ...) van vroeger (pacman, donkey kong, digdug, galaga, mk1+2, SF2, Simpsons, Turtles, wat railshooters, wat racegames, ...).

€15 inkom en dan mag je voor 4 uur alles gratis spelen (alles staat of 'free play' ingesteld).
Gisteren geweest en was fantastisch leuk.

Bedankt voor de tip! :thumb:

Heb is zot gedaan en mij een arcade kast gekocht :p
Nog maar net geleverd en nu wachten tot ik ff tijd heb om alle 4500+ games te spelen :rofl:

Wil dat ook al lang aanschaffen, tegenwoordig zijn ze terug goedkoper.
Ben dus benieuwd naar jou ervaringen.

Maar het is ter vervanging van mijn flipperkast (Stern Iron Man) die ik met mijn stomme kop toen verkocht heb (mijn ex wou ze weg).
Het zal dus wss nooit voldoening geven den ik.

Heb de 32inch versie genomen maar nog niet echt veel kunnen spelen. Had 1942 is opgestart en dat was toch al perfect te spelen. Rond het speelveld was er een layout dus dat was al geen probleem qua stretching (ziet het op mijn screenshot hier boven)

Mortal kombat 3 is opgestart en daar vond ik dan wel dat ik er te dicht opzat maar dat is ook denk ik een gewoonte.
Hopelijk deze weekend meer tijd om de rest is te proberen (nog 4498 games te gaan)

Hoe sluiten jullie eigenlijk nog oude consoles aan op nieuwe TVs en versterkers?
Mijn oude receiver met een hoop analoge inputs/outputs is overleden door kattepis :(. Daar hing nog een hoop oude consoles aan (Dreamcast, Gamecube, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360..) via een mix van Component/Svideo/Composite en analoge audio/Toslink. Huidige receivers hebben dat allemaal niet meer.

Nu vind ik het geen ramp dat niet meer alles 24/7 aangesloten is, maar ik zou toch nog wel gemakkelijk een oude console willen kunnen aansluiten. Hoe doe ik dat? Via dedicated convertor boxjes of zoiets ?

Durf te vragen:

Een collega van me is van plan om een retrobeurs te organiseren, met de focus op PC-games uit de jaren 90 en 00. De locatie ligt nog niet vast, waarschijnlijk wordt het West-Vlaanderen. Naast het spelen van classics en games die uit de vergeetput worden gehaald, zouden er ook trailers afgespeeld worden, info over verfilmingen, de magazines van toen (PCgameplay, Netwerk, ...), verkoop van classics, ... Een nostalgische vibe dus. Lijkt me wel iets te kunnen worden (ik ben zelf ook wel nostalgisch naar zo'n games en ga zeker afkomen :tongue: ).
Retro-liefhebbers die interesse hebben om hier mee hun schouders onder te zetten? Laat dan zeker iets weten, dan breng ik je met hem in contact!

Vandaag is mijn hdmi adapter voor de Dreamcast aangekomen (keico).
Geweldig ding. Verbetert zelf het beeld doordat er een vga/rgb schakelaar aanzit.
Zombie revenge, virtua tennis, Marvel vs Capcom 2, Power stone 1/2….
Geweldige herinneringen

merci. Maar mij adapter is goed genoeg.
Enkel jammer dat light guns niet werken op nieuwe tv’s
Beter af met een WiiU en al de Wii lightgun games. Gebruiken de sensor bar.

Ghost Squad, Dino Strike, Umbrella Chronicles 1&2, HotD2&3, Dead Space Extraction (na DS2, beste Dead Space game), één van de MoH games.. ik vergeet er nog.

Focus op PC-games, dat gaat ne zwaren worden vrees ik.
Inderdaad. Alhoewel ik een absolute fan ben en zowat alles heb doorlopen wat betreft de historie van PC-games sinds we begin jaren 90 onze eerste 386SX in ontvangst mochten nemen...vrees ik een beetje dat de fanbase daarvoor te klein is. Dit kan een beetje tegenstrijdig klinken als je de prijzen van PC Big Box games ziet momenteel, maar de retro-PC-markt is niet te vergelijken met de consolemarkt.

Inderdaad. Alhoewel ik een absolute fan ben en zowat alles heb doorlopen wat betreft de historie van PC-games sinds we begin jaren 90 onze eerste 386SX in ontvangst mochten nemen...vrees ik een beetje dat de fanbase daarvoor te klein is. Dit kan een beetje tegenstrijdig klinken als je de prijzen van PC Big Box games ziet momenteel, maar de retro-PC-markt is niet te vergelijken met de consolemarkt.
Klopt, de scène is kleiner maar onderschat het nostalgisch effect niet. Denk maar aan de LANparty's van vroeger.

Ter info : Sinds kort geopend : 'The Zone in Paal/Beringen'.

Is zoiets als de FreePlay in Lanaken, maar ik denk veel kleiner.
Zelf nog niet geweest.

Zie op de filmpjes/foto's wel maar een handvol games staan. Vooral pinball denk ik.

Ter info : Sinds kort geopend : 'The Zone in Paal/Beringen'.

Is zoiets als de FreePlay in Lanaken, maar ik denk veel kleiner.
Zelf nog niet geweest.

Zie op de filmpjes/foto's wel maar een handvol games staan. Vooral pinball denk ik.
Ben er geweest. Veel minder aanbod dan in Lanaken
Hopelijk heeft het succes zodat ze wat kunnen uitbreiden

Terug
Bovenaan