Tutut! Burgemeester Moreaux (PS) zegt:
"Blijkbaar is dit manier om te feesten"
En die bedoelt dat niet sarcastisch he.
Pas op, die weet zelf wel beter, maar haar electorale strategie is om dit te laten gebeuren, het welgekende "laissez faire" beleid van PS en Ecolo in BXL.
Natuurlijk is doordat PS al enkele decennia sterk staat dat beleid via postjes uitdelen ook in justitie doorgedrongen, en zal het zeker en paar decennia duren eer we dat daar weer helemaal uit krijgen.
In dit topic komen veel mensen met zeer goede oplossingen aan. Ze vergeten blijkbaar 1 ding: het is niet van niet kunnen in ons beleid, maar van niet willen. Die zijn echt niet zo onnozel dat ze zelf niet op die oplossingen kwamen. Maar ze doen het bewust niet, uit electorale strategie.
PS en Ecolo zitten ook in Vivaldi. Men zou iedereen die voor Vivaldi gestemd heeft (of dat nog overweegt) moeten verplichten vandaag mee te gaan vieren, of toch tenminste hun auto daar te gaan parkeren.
Ik weet ook dat 99.9% in Brussel daar vandaag geen last van heeft. Maar ik denk wel dat veel van die ettertjes dat nu de boel kapot slagen, de rest van het jaar ook mee verantwoordelijk zijn dat veel vrouwen zich niet meer op hun gemak voelen op straat, of dat mensen het beu worden dat er voor de zoveelste keer in hun auto werd ingebroken, of aangesproken worden door een groepje met attitude voor een sigaret... Dit is de uitgelezen kans in feite om wat ambetanteriken vant straat te plukken en te houden, die het hele jaar door ws heel wat mensen ambeteren en hun hele gemeenschap een slechte naam geven.
De grootste grap uit dat artikel uit 2019 komt op het einde:
Moureaux richt zich vooral naar minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V). Die opperde enkele dagen geleden nog dat de oplossing voor dit soort problemen een eengemaakte politiezone is. De voorbereiding en planning schoten volgens hem tekort.
Volgens Moureaux ligt het probleem niet daar,
maar bij de systematische onderfinanciering van haar politiezone.
Dus wat ze zegt is: mijn flikken die ik vraag om vooral niet te cordaat in te grijpen zijn onderbetaald, dat is het probleem

Haja, want meer geld krijgen wil zeggen nog een kennis een slapend jobke kunnen geven...