Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar soit. Is het racistisch om mensen te weigeren op basis van uiterlijk? 100% zeker, dat is letterlijk de definitie van racisme. Maar was het soms nodig om de vrede te bewaren? Helaas ook wel ongeveer 100% zeker... En dan moet je imo gaan nadenken over hoe je op humane wijze dat probleem zo vlot mogelijk verhelpt.Het enige dat hier disproportioneel is is het aandeel krapuul van een bepaalde afkomt in dergelijke voorvallen.Nee, het consequent en disproportioneel hameren op de afkomst van de mensen in kwestie is hetgene dat u een racist maakt.
You're welcome.
Het gaat toch letterlijk over de mogelijke oplossingen, de mogelijke oorzaken en de mogelijke groepen van daders... hoe méér kan het gaan over de feiten dan dat? Als jij het over iets anders wilt hebben, breng dat dan aan, dan zal het daarover gaan. Maar nu is het een beetje in het ijle.En alweder gaat de discussie al lang niet meer over de feiten die zich afgespeeld hebben.
Zeker. En daarom: Als dat zo is, is dat noodzakelijk om het daar ook over te hebben. Maar die dingen zie je niet op een foto, hè. Of ze goed zijn ingeburgerd, of ze zijn geïntegreerd (en dus dat die lessen kunnen helpen), of ze dezelfde afkomst hebben...Op die manier kunnen er lessen uit getrokken worden.
Als echt duidelijk is dat het overwegend migranten zijn, moet er bv. meer/andere aandacht gaan naar het integratietraject dat deze migranten doorlopen.
In bv. Canada is de inburgering heel intensief. Immigranten moeten er bv. het Canadese volkslied kennen en een eed afleggen. Mogelijk kan dit helpen om meer respect te hebben voor het nieuwe land, maar dit moet uiteraard onderzocht worden.
Maak jij een onderscheid tussen hameren en benoemen? Als blijkt dat er enorm veel problemen zijn met katten, dan ga je dit toch niet aanpakken door huisdieren te gaan verbieden maar dan kan je toch zonder enig probleem zeggen dat het enkel over katten gaat?Nee, het consequent en disproportioneel hameren op de afkomst van de mensen in kwestie is hetgene dat u een racist maakt.
You're welcome.
En hoever ga je terug in generaties om het nog op die afkomst te steken?Het enige dat hier disproportioneel is is het aandeel krapuul van een bepaalde afkomt in dergelijke voorvallen.
Maar ga je dan alle katten verbieden? Of ga je kijken waarom die katten zo doen, en misschien de baasjes aanpakken omdat ze ze niet genoeg eten geven, of de parken heraanleggen zodat de katten vrij kunnen rondlopen, of...Maak jij een onderscheid tussen hameren en benoemen? Als blijkt dat er enorm veel problemen zijn met katten, dan ga je dit toch niet aanpakken door huisdieren te gaan verbieden maar dan kan je toch zonder enig probleem zeggen dat het enkel over katten gaat?
Nee, het consequent en disproportioneel hameren op de afkomst van de mensen in kwestie is hetgene dat u een racist maakt.
You're welcome.
Ik krijg persoonlijk geen goesting om te discussiëren wanneer hier gewoon continu met vitriool doorspekte posts worden neergevlamd over hoe ge vindt dat mensen in hun eigen stad moeten blijven en dat de politie hard met de matrak mag kloppen om mensen dingen af te leren. Pol & Actua onwaardig imo.
Gij moogt dat er van maken hoor, ik heb naar mijn gevoel al veel tijd gestoken in discussies met u maar uiteindelijk staat ge hier de dag erna toch weer terug met wat ik in de essentie gewoon 'racism with extra steps' vind. Wat gij hier neerschrijft verschilt weinig van de doorsnee HLN-comment alleen hebt ge meer tijd genomen om het in een samengestelde zin te gieten maar de saus van dédain die ge over al uw posts giet over alles wat moslim-gerelateerd is even belangrijk als de argumenten die ge aandraagt.
Het is dus niet dat ik vind dat ge mij volledig schaakmat zet met waterdichte redeneringen, het is gewoon dat ik de hoop op enige constructieve dialoog met u heb opgegeven en dat het u vooral te doen is om efkes hier te kunnen komen ventileren en bevestiging kunt vinden bij gelijkgezinden.
Dat hangt volledig af van de opvoeding.En hoever ga je terug in generaties om het nog op die afkomst te steken?
En die opvoeding heb jij gezien op de beelden en de foto's, waardoor je kunt zeggen dat het probleem dus de afkomst is in dit geval? Dat vind ik wel sterk...Dat hangt volledig af van de opvoeding.
Lijkt mij vrij duidelijk dat die groepen opgevoed zijn met andere normen en waarden dan de rest, ja. Is toch vrij duidelijk als je zulk gedrag tentoonstelt dat je van thuis uit toch net iets te weinig normen en waarden hebt mee gekregen? Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar hier zijn het geen uitzonderingen maar een structureel probleem.En die opvoeding heb jij gezien op de beelden en de foto's, waardoor je kunt zeggen dat het probleem dus de afkomst is in dit geval? Dat vind ik wel sterk...
Ja, maar dat ontken ik niet, hè. Inderdaad, het lijkt me vrij duidelijk dat die amokmakers zandere normen en waarden hebben dan de rest, andere dan ik. Ik kan ook nog volgen in het idee dat dat (minstens voor een groot stuk) komt door de opvoeding.Lijkt mij vrij duidelijk dat die groepen opgevoed zijn met andere normen en waarden dan de rest, ja. Is toch vrij duidelijk als je zulk gedrag tentoonstelt dat je van thuis uit toch net iets te weinig normen en waarden hebt mee gekregen? Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar hier zijn het geen uitzonderingen maar een structureel probleem.
Ik zou het gewoon niet op de afkomst steken op zich. Mensen die het zuiver op afkomst steken zitten gewoon vast in een tunnelvisie. Er is misschien een samenhang of correlatie te vinden, maar het is niet zomaar een kwestie van 'Marokkaan = agressief geboren'. Een link vinden is niet gelijk aan een causaal verband vinden.En hoever ga je terug in generaties om het nog op die afkomst te steken?
Hoezo niet? Ik kan talloze oplossingen bedenken waarbij we niet hoeven te kijken naar afkomst, omdat die er volgens mij maar in héél kleine mate toe doet.Door niet te erkennen dat het in vrijwel alle soortgelijke incidenten over voornamelijk allochtone jongemannen gaat kunnen we ook niet naar een oplossing zoeken. Moesten politici en andere beleidsmakers het daarover al eens eens raken kan er pas gekeken worden hoe dit moet worden aangepakt. Want dit is een sociologisch probleem in combinatie met een cultuurverschil dat enkel opgelost kan raken indien het wantrouwen langs beide kanten verdwenen is en er een breed draagvlak is om vooruit te gaan.
Ja, maar dat ontken ik niet, hè. Inderdaad, het lijkt me vrij duidelijk dat die amokmakers zandere normen en waarden hebben dan de rest, andere dan ik. Ik kan ook nog volgen in het idee dat dat (minstens voor een groot stuk) komt door de opvoeding.
Maar jij maakt de sprong naar de afkomst. Dat die iets te maken heeft met de opvoeding. Ik niet, want ik heb dergelijke normen en waarden ook al gezien bij mensen met een andere afkomst, of bij mensen met een afkomst zoals de mijne. Dus ja, ik denk dat dat minstens voor een groot stuk door de opvoeding komt, maar ik zou daar nooit zo vlug 'afkomst' aan koppelen.
Je springt ook tussen de twee. De ene keer zeg je: duidelijk dat ze een andere afkomst hebben. En dan zeg je dat het afhangt van hun opvoeding hoeveel generaties je daarvoor terug wilt gaan. Wat je dan weer niét duidelijk ziet, maar doordat ze allemaal bruin zijn, is dat de gemene deler plots. Dat is mijn probleem hierbij.
dus als men iets zegt dat via objectieve criteria te meten is het het een veralgemening (https://www.focus-wtv.be/nieuws/inc...oals cannabis,en personeel van de sportdienst.Je zegt hier zelf dat er vroeger overal problemen waren met Noord-Fransen? Die veralgemening mag dan plots wel weer volgens jou?
We kunnen toch niet ontkennen dat er in die recreatieparken vooral problemen ontstaan door het gedrag van allochtone jongens. Ik vind niet dat ze er met de matrak moeten op slaan. Maar er kan maar een oplossing komen indien we ook het probleem mogen benoemen. Struisvogelgedrag zal ertoe leiden dat Vlaams Belang absolute meerderheid haalt. Grootste slachtoffers zullen allochtonen zijn die het wel goed voor hebben.
En srsly, ik ken niemand die in zn jeugd een dier zo mishandelt hoor. Die mannen op die beelden vind ik overigens geen 'jeugd' meer, maar zijn volgens mij al meerderjarig.
Het gaat toch letterlijk over de mogelijke oplossingen, de mogelijke oorzaken en de mogelijke groepen van daders... hoe méér kan het gaan over de feiten dan dat? Als jij het over iets anders wilt hebben, breng dat dan aan, dan zal het daarover gaan. Maar nu is het een beetje in het ijle.
Volgens mij zijn de feiten toch problemen bij oa de provinciale domeinen en aan de kust, waarbij stadsjongeren plots in groep afzakken.
Maar creeren we die groepen ook niet zelf? Door altijd maar weer te staan roepen dat het altijd allochtonen zijn bekijkt het overgrote deel van de bevolking met argwaan naar iedereen met een donkere huiskleur. Gevolg is dat die zich niet geaccepteerd voelen en dan maar gaan samenhokken met mensen met gelijke huidskleur. Beeld u eens in dat gij in een land zit waar iedereen die blank is scheef bekeken wordt en men altijd het vooroordeel heeft dat als er iets misloopt dat het wel door een blanke zal komen. Veel geluk om niet gefrustreerd te raken en te reageren vanuit die frustratie. Men moet natuurlijk inzetten op hardere straffen, meer daadkracht voor de politie en gewoon meer algemeen respect voor gezag. Maar men moet ook gaan stoppen met ganse groepen mensen te gaan veroordelen voor het gedrag van enkelingen. Door iedere keer weer bij problemen direct te gaan roepen dat het wel weer allochtonen zullen zijn gaan we de allochtonen die het wel goed menen nooit aan onze kant krijgen, terwijl dat net wel nodig zal zijn. Dat ook in die middens een draagvlak is voor hardere straffen en afkeuren van crapuleus gedrag.Natuurlijk heb je dat bij alle groepen, daarom dat ik ook zeg de uitzonderingen. In de meeste groepen zijn dit dan ook uitzonderingen. Vroeger toen ik in het vti zat waren er ook die voor de fun begonnen vechtpartijen uit te lokken, maar dat was een minderheid.
De reden dat ik het terugbreng op de afkomst is nu omdat mensen van gelijkaardige afkomsten (meestal noord Afrika dan bijvoorbeeld) zichzelf in groep buiten de maatschappij zetten, (waarop ook natuurlijk uitzonderingen zijn, zoals overal) waardoor ze er door zichzelf andere normen en waarden op na houden. Het probleem is dat ze dit dan ook doorgeven als normaal aan hun kinderen.
Je kan nu toch niet ontkennen dat als er probleemwijken zijn, neem nu zoals in molenbeek, dat dit dan ook meestal groepen zijn van die zelfde afkomst die deze problemen veroorzaken? Hoe langer het duurt eer de ouders meer onze normen en waarden over nemen, hoe verder je terug kan gaan in de generaties.
Als ik een groepje zie amok maken waarbij er de hele tijd in het Arabisch naar elkaar geroepen wordt zou ik toch durven vermoeden dat het niet over afstammelingen van Diederik van den Elzas gaat.dus als men iets zegt dat via objectieve criteria te meten is het het een veralgemening (https://www.focus-wtv.be/nieuws/incidenten-met-noord-fransen-openluchtzwembad-izegem#:~:text=Noord-Franse herrieschoppers&text=Ze gebruikten drugs zoals cannabis,en personeel van de sportdienst.
![]()
Kortrijk neemt maatregelen tegen overlast in zwembad
De stad Kortrijk is de overlast in het stedelijk openluchtzwembad beu. Vooral Noord-Franse jongeren zorgen daar geregeld voor problemen. Daarom zijn bij hoogdringendheid enkele maatregelen goedgekeurd om de sfeer tijdens de komende zomervakantie weer te verbeteren.www.nieuwsblad.be
Bij mijn weten is er nergens een of andere databank waarin opgeslagen staat wie allochtoon of autochtoon is.
Maar ja, het is natuurlijk bon ton om te gaan inspelen op het algemene gevoel dat de problemen hoofdzakelijk door allochtonen komen. Dat we daarmee ook de allochtonen die zich goed gedragen gaan viseren en het gevoel geven dat ze er niets goed kunnen doen gaat zeker helpen. Dan krijg je inderdaad bij problemen een grote groep die van zodra ze zien dat de politie iemand met een donker kleur oppakt men gelooft dat dit komt vanuit de gedachte dat hij opgepakt wordt omdat hij een donker kleur heeft en niet omdat hij iets mispeuterd heeft. Misschien moeten mensen eens gaan inzien dat zulk gedrag ook de problemen nog meer versterkt.
Als ik een groepje zie amok maken waarbij er de hele tijd in het Arabisch naar elkaar geroepen wordt zou ik toch durven vermoeden dat het niet over afstammelingen van Diederik van den Elzas gaat.
Je wilt het per se hebben over racisme en immigranten. Ik zeg dat die groepsvorming daar weinig mee te maken heeft. De specifieke uiting van die groepsvorming is in dit geval wat zwarten al zei. Een gemene deler is dan misschien het geloof, of een bepaald imago. Maar in se schuilt daar geen andere oorzaak achter dan bij groepjes "marginalen" die boos zijn op "die rijke tisten" die zij zien als schuldige voor hun slechte situatie.