Rellen en de aanpak ervan

"Je moet het durven benoemen (maar niet te specifiek benoemen, want dan passen onze vooroordelen weer niet meer)"

Ik ging er niet meer op reageren maar goed als je als mod gewoon meedoet door niet te reageren op wat er staat maar gewoon posters begint te verwijten vooroordelen te hebben en zaken erbij te halen die niet gezegd zijn dan kan ik het niet laten toch nog eens iets te zeggen.

Je kan zeggen van mij wat je wil maar niet dat ik quasi altijd voor een hardere aanpak van krapuul ben dat zaken mispeutert.
Of dat nu de blanke pedo man is, Bart de Pauw die vrouwen zit te stalken of bepaalde (hoofdzakelijke) groepjes allochtonen die jaar na jaar meisjes lastig vallen. Ik zeg wat ik zie en ben het beu dat onschuldige kinderen (en vaak meisjes) daar het slachtoffer van zijn terwijl de organisatie dit afdoet als een niet ernstig incident.
De redders zijn moeten gaan vluchten omdat het niet veilig was! Wat als uw kind dan verdrinkt door een gebrek aan redders?

Het is het laatste wat ik hier weer voor een tijd kom zeggen. Maar als je zelf als mod gewoon je eigen beeld van iemand of diens woorden (waar ik nog steeds achtersta en niets mis mee was) valselijk voorstelt, niet eens op de inhoud reageert maar met een persoonlijk gerichte one-liner dan vind ik het wel ver gekomen. Qua lat voor het "hogere" pol & actua niveau kan dat wel tellen.

En dat was nu echt wel het laatste wat ik er nog over zeg, zoals ik zei ik heb wel wat betere dingen te doen en ga me daar ook aan houden.

Ik krijg persoonlijk geen goesting om te discussiëren wanneer hier gewoon continu met vitriool doorspekte posts worden neergevlamd over hoe ge vindt dat mensen in hun eigen stad moeten blijven en dat de politie hard met de matrak mag kloppen om mensen dingen af te leren. Pol & Actua onwaardig imo.

Of hoe wanneer je geen deftige argumenten hebt, je het maar over de vorm moet hebben natuurlijk of erger anderen berichten van verdoken racisme, maak die term nog maar wat meer inhoudsloos...

Ik heb inderdaad bepleit dat het beter zou zijn dat Brussel zorgt voor de opvang en recreatie van zijn eigen probleemjeugd in plaats van dat het een jaarlijks fenomeen wordt dat bij mooi weer en mooie temperaturen er in provinciale openbare zwembaden ver buiten Brussel, van Gent tot Diest, problemen ontstaan. Nu krijg je een stadsgewest dat mee de problemen in de hand werkt maar aan de verantwoordelijkheid 'ontsnapt'. Nu ja, in de zomer dan toch. Met nieuwjaar en op willekeurige momenten doorheen het jaar is de kans groot dat het dezelfden zijn die hulpdiensten belagen en aan brandstichting doen voor de fun.

De lokale jeugd, gezinnen en politie in andere steden is er het slachtoffer van, terwijl je eigenlijk de factuur naar de hoofdstad zou moeten sturen.

Ik ging er niet meer op reageren maar goed als je als mod gewoon meedoet door niet te reageren op wat er staat maar gewoon posters begint te verwijten vooroordelen te hebben en zaken erbij te halen die niet gezegd zijn dan kan ik het niet laten toch nog eens iets te zeggen.

Je kan zeggen van mij wat je wil maar niet dat ik quasi altijd voor een hardere aanpak van krapuul ben dat zaken mispeutert.
Of dat nu de blanke pedo man is, Bart de Pauw die vrouwen zit te stalken of bepaalde (hoofdzakelijke) groepjes allochtonen die jaar na jaar meisjes lastig vallen. Ik zeg wat ik zie en ben het beu dat onschuldige kinderen (en vaak meisjes) daar het slachtoffer van zijn terwijl de organisatie dit afdoet als een niet ernstig incident.
De redders zijn moeten gaan vluchten omdat het niet veilig was! Wat als uw kind dan verdrinkt door een gebrek aan redders?

Het is het laatste wat ik hier weer voor een tijd kom zeggen. Maar als je zelf als mod gewoon je eigen beeld van iemand of diens woorden (waar ik nog steeds achtersta en niets mis mee was) valselijk voorstelt, niet eens op de inhoud reageert maar met een persoonlijk gerichte one-liner dan vind ik het wel ver gekomen. Qua lat voor het "hogere" pol & actua niveau kan dat wel tellen.

En dat was nu echt wel het laatste wat ik er nog over zeg, zoals ik zei ik heb wel wat betere dingen te doen en ga me daar ook aan houden.
Maar dat ìs de essentie. Dat ìs de inhoud.
Je zegt "we kunnen weer pagina's gaan discussiëren over wat 'allochtoon' nu precies is". Daar mogen we het zogezegd niet over hebben, omdat dat afleiden is van wat het echte probleem is.

Maar je wilt wel de oplossing van dat echte probleem gaan zoeken bij "allochtonen". Die je dan weigert te definiëren, omdat dat afleidt van het echte probleem. Dat kan dus niet. Je kunt niet én daar het probleem zoeken, én tegelijk niet juist kunnen zeggen waar dat 'daar' precies is. Waardoor je misschien net het probleem fout aanpakt, en alleen maar de perceptie dat het probleem bij de allochtonen ligt, hebt gestild. Een zondebok als het ware.

Dezefde posts van vorig jaar worden opnieuw gemaakt, en dan ben je boos als mensen je dezelfde tegenargumenten als toen geven... Het blijft nog altijd zo dat er heel wat factoren meespelen. En het blijft ook nog altijd zo dat er bij de reacties hier (en daarbuiten) stevig racistische opmerkingen gemoeid zijn.

En hier kun je over heel veel discussiëren, zolang je het onderbouwt. Maar "kijk naar de foto's, ze zijn weer bruin" is niet bepaald de diepgaande analyse. Aan de huidskleur kun je niet zien wie allochtoon of autochtoon is, toch niet zonder eerst aan te geven wie nu precies allochtoon is.

Ik zal de heel botte en rudimentaire vergelijking maken van een mooie weide. Die plots overwoekerd raakt. Dan kun je maar beter weten 1 hoe dat komt, en 2 door wat het precies overwoekerd raakt om te weten hoe je daar het beste tegen optreedt. Als je dan een gif gaat spuiten dat de uitheemse gewassen gaat doden, zit je misschien plots met heel ongewilde gevolgen als 1 of 2 fout waren beantwoord.

Voorts geef ik je wel gelijk over die posts: je leest hier soms gewoon echt flagrant racistische meuk die dan een beetje wordt opgesmukt om niet te platvloers te zijn, maar dat neemt vind ik niet weg dat er wel degelijk waarheden in sommige van die posts zitten. Deze aanpak van niets doen werkt gewoon echt niet. En wat van die pleisteroplossingen als een frituur sluiten of weet ik veel gaan daar niks aan veranderen. In essentie vind ik gewoon dat bij bepaalde groepen (en neen, dat zijn niet enkel allochtonen) het respect voor 'het gezag' (justitie, de politie, maar ook bijvoorbeeld redders of parkwachters of ...) bijna volledig weg is, en daar moet men iets aan veranderen.
Verder goede post maar ik vind dit serieuze beschuldigingen naar andere posters die je hier zomaar in de voetnoot meegeeft alsof het niets is. Tenzij je van plan bent om die aantijgingen hard te maken, is dat gewoon op de man spelen met als enige argument je eigen morele superioriteit.

Als in een uitspraak waarheid zit, dan is ze per definitie niet racistisch. Dan is die aanklacht dat die uitspraak racistisch is niets meer dan een frustratie uit onmacht dan iemand anders gelijk heeft.

Mensen verzeuren hun eigen ongelijk door de discussie af te leiden naar 'vooroordelen', terwijl het hier helemaal niet gaat over vooroordelen.

Want als de realiteit de 'vooroordelen' bevestigt, dan gaat het hier niet over vooroordeel meer, maar simpelweg een oordeel over gedrag dat niet door de beugel kan.

Wat is dat nu voor zever. Letterlijk elk incident waarbij 'jongeren' aan te pas komen worden goed in de verf gezet, net omdat dit soort incidenten enorme hoeveelheden trafiek genereert en omdat er een enorm grote groep mensen zijn voor wie het nog steeds een kick is om daar dan opmerkingen met een donkerbruine rand onder te zetten om vervolgens gespeeld verontwaardigd te doen wanneer ze er op gewezen worden. Dat is in essentie de HLN comment-sectie en met momenten dus blijkbaar ook BG Pol & Actua. Bij HLN trekken ze bij wijze van spreken een fles champagne open wanneer dit soort dingen zich voordoet.
Maar het zijn toch jongeren?
Dat mensen verontwaardigd reageren omdat er iets verontwaardigd gebeurd lijkt mij de normaalste zaak van de wereld. Maar goed ook dat mensen zo tenminste nog reageren als ze iets zien dat niet kan.

Of hoe wanneer je geen deftige argumenten hebt, je het maar over de vorm moet hebben natuurlijk of erger anderen berichten van verdoken racisme, maak die term nog maar wat meer inhoudsloos...

Ik heb inderdaad bepleit dat het beter zou zijn dat Brussel zorgt voor de opvang en recreatie van zijn eigen probleemjeugd in plaats van dat het een jaarlijks fenomeen wordt dat bij mooi weer en mooie temperaturen er in provinciale openbare zwembaden ver buiten Brussel, van Gent tot Diest, problemen ontstaan. Nu krijg je een stadsgewest dat mee de problemen in de hand werkt maar aan de verantwoordelijkheid 'ontsnapt'. Nu ja, in de zomer dan toch. Met nieuwjaar en op willekeurige momenten doorheen het jaar is de kans groot dat het dezelfden zijn die hulpdiensten belagen en aan brandstichting doen voor de fun.

De lokale jeugd, gezinnen en politie in andere steden is er het slachtoffer van, terwijl je eigenlijk de factuur naar de hoofdstad zou moeten sturen.
Gij moogt dat er van maken hoor, ik heb naar mijn gevoel al veel tijd gestoken in discussies met u maar uiteindelijk staat ge hier de dag erna toch weer terug met wat ik in de essentie gewoon 'racism with extra steps' vind. Wat gij hier neerschrijft verschilt weinig van de doorsnee HLN-comment alleen hebt ge meer tijd genomen om het in een samengestelde zin te gieten maar de saus van dédain die ge over al uw posts giet over alles wat moslim-gerelateerd is even belangrijk als de argumenten die ge aandraagt.

Het is dus niet dat ik vind dat ge mij volledig schaakmat zet met waterdichte redeneringen, het is gewoon dat ik de hoop op enige constructieve dialoog met u heb opgegeven en dat het u vooral te doen is om efkes hier te kunnen komen ventileren en bevestiging kunt vinden bij gelijkgezinden.

Maar dat ìs de essentie. Dat ìs de inhoud.
Je zegt "we kunnen weer pagina's gaan discussiëren over wat 'allochtoon' nu precies is". Daar mogen we het zogezegd niet over hebben, omdat dat afleiden is van wat het echte probleem is.

Maar je wilt wel de oplossing van dat echte probleem gaan zoeken bij "allochtonen". Die je dan weigert te definiëren, omdat dat afleidt van het echte probleem. Dat kan dus niet. Je kunt niet én daar het probleem zoeken, én tegelijk niet juist kunnen zeggen waar dat 'daar' precies is.
Dit is larie.
Het enige dat dit aantoont is het P&A forum voor sommige posters geen plaats is om een open debat te voeren, maar alleen maar om een strijd te winnen door dit soort doorzichtige strategische spelletjes te spelen.

Het maakt jou eigenlijk totaal niet uit wat de essentie van key-gell zijn post. Je zoekt gewoon een klein kiertje in zijn post en je probeert dat open te wrikken met een oestermes door te insinueren dat Key-gell bedoelde dat alle aanwezigen per definitie allochtonen waren en een argument van vooroordelen aan te smeren. Om vervolgens een semantieke discussie te voeren over wat de definitie is van het woord allochtoon.

Dit is hier wekelijkse kost. Jij noemt dat 'iemand zijn logica doortrekken' maar eigenlijk is het gewoon intentioneel woorden verdraaien en misbegrijpend lezen om de discussie te kunnen sturen naar een hoek die jou goed uitkomt.

Hard met de matrak kloppen op al wat beweegt vind ik natuurlijk ook niet de oplossing, maar ik vind wel dat er veel strenger moet worden opgetreden tegen dit soort zaken. Wat je dan met twee of drie combi's kan doen tegen zo een grote hoop zonder de boel te laten escaleren weet ik zelf ook niet, maar ik weet wel dat het huidige beleid van 'we staan er bij en kijken er naar' helemaal niet werkt. Wanneer duidelijk wordt dat dit soort zever ter plekke meteen die kiem in wordt gesmoord en, indien toepasselijk, legale gevolgen heeft dan gaan die relschoppers zich ook op termijn minder untouchable voelen, zou ik denken.

Voorts geef ik je wel gelijk over die posts: je leest hier soms gewoon echt flagrant racistische meuk die dan een beetje wordt opgesmukt om niet te platvloers te zijn, maar dat neemt vind ik niet weg dat er wel degelijk waarheden in sommige van die posts zitten. Deze aanpak van niets doen werkt gewoon echt niet. En wat van die pleisteroplossingen als een frituur sluiten of weet ik veel gaan daar niks aan veranderen. In essentie vind ik gewoon dat bij bepaalde groepen (en neen, dat zijn niet enkel allochtonen) het respect voor 'het gezag' (justitie, de politie, maar ook bijvoorbeeld redders of parkwachters of ...) bijna volledig weg is, en daar moet men iets aan veranderen.
Er moet gewoon repressie én preventie zijn, maar kennelijk mag je vanuit een bepaalde ideologische invalshoek maar voor een van die twee kiezen. Ik snap ook niet waarom het zo moeilijk is om die mensen de toegang te ontzeggen of in geval van "heterdaad" misschien gewoon eens te bestraffen, maar ik vermoed dat we dan terechtkomen bij problemen met justitie (alhoewel, gasboetes?).

Het gebrek aan respect voor gezag lijkt me inderdaad iets dat problematisch wordt, dat en misschien gewoon het "opgroeien voor galg en rad" in bepaalde buurten, waar je afzetten tegen de maatschappij een soort van manier wordt om erbij te horen.

En srsly, ik ken niemand die in zn jeugd een dier zo mishandelt hoor. Die mannen op die beelden vind ik overigens geen 'jeugd' meer, maar zijn volgens mij al meerderjarig.
Ik heb nog al zo'n dingen gehoord en gelezen. Dat doet me altijd denken aan mijn buurman die "in zijnen tijd" nog kikkers opblies met een rietje. Als ik dat hoor, en bijvoorbeeld lees wat sommigen allemaal van stoten uitstaken vroeger in de "nostalgiethread", denk ik dat we ook wel minder tolereren op vlak van wangedrag dan vroeger, en misschien weten we ook als maatschappij niet goed meer hoe nog te reageren.
(niet dat ik dierenmishandeling goedkeur)

Laatst bewerkt:
Dit is larie.
Het enige dat dit aantoont is het P&A forum voor sommige posters geen plaats is om een open debat te voeren, maar alleen maar om een strijd te winnen door dit soort doorzichtige strategische spelletjes te spelen.

Het maakt jou eigenlijk totaal niet uit wat de essentie van key-gell zijn post. Je zoekt gewoon een klein kiertje in zijn post en je probeert dat open te wrikken met een oestermes door te insinueren dat Key-gell bedoelde dat alle aanwezigen per definitie allochtonen waren en een argument van vooroordelen aan te smeren. Om vervolgens een semantieke discussie te voeren over wat de definitie is van het woord allochtoon.

Dit is hier wekelijkse kost. Jij noemt dat 'iemand zijn logica doortrekken' maar eigenlijk is het gewoon intentioneel woorden verdraaien en misbegrijpend lezen om de discussie te kunnen sturen naar een hoek die jou goed uitkomt.
Ik insinueer niet dat kay-gell zou zeggen dat alle aanwezigen allochtonen waren... ik zag dat als je je hele oplossing wilt baseren op het feit dat dat allochtonen zijn, je toch verdorie ook mag definiëren wat dan precies allochtonen zijn? Is dat echt absurd?

En ik heb het niet tegen kay-gell alleen, mijn post was een reactie op die hele ketting. Waar het ging over dat het gezocht moet worden bij allochtonen en dat niemand dat durft te benoemen en 'niet-echte Aalstenaars', maar dat het dan wel een probleem is als het té specifiek benoemd moet worden.

De rest zijn maar holle worden en meer een persoonlijke grief met mij dan echt over het topic, hoor... Je hoeft het niet persoonlijk te maken gewoon omdat we verschillen van mening.

Edit: "Als er in een uitspraak waarheid zit, is ze per definitie niet racistisch"??

Het is niet alleen hier een probleem, maar ook bvb in Italië. Daar wordt het niet zo omfloerst meer vermeld.

Ik snap gewoon niet waarom deze discussie niet gevoerd kan worden zonder dat huidskleur of cultuur mee in rekening gebracht (moeten) worden, of dat er alleszins een heel pak minder altijd opnieuw op gehamerd moet worden. Voor mij is het hoog tijd dat mensen eens aan een moment van introspectie zouden doen om de disproportionele virulentie waarbij ze reageren op incidenten waarbij niet-witte Belgen betrokken zijn eens onder de loep nemen en voor zichzelf eens afvragen wat dat nu precies betekent. Toegegeven, dat is natuurljik moeilijk als ge van uzelf niet vindt dat ge disproportioneel virulent reageert.

Ik geloof oprecht dat er veel mensen zijn op de wereld die best wel racistisch (kunnen) zijn maar die gewoon grote blinde vlekken hebben over zichzelf en de manier waarop ze handelen/praten/denken.

Waarom is het zo dat ik altijd dezelfde mensen (en dan denk ik hier aan moonblade/koc/kay-gell) vaak toch met redelijk 'straffe' uitspraken tegenkomen in topics waarin het over moslims gaat? Op den duur komt het dan inderdaad wel over alsof ge nogal hevig gefocust zijt net op het vinden van die situaties, en ja, dat zegt iets over uzelf.

De manier waarop sociale media werkt wakkert dat fenomeen nog verder aan. Ik zeg niet dat dit soort situaties geen aandacht verdient, maar we zijn het er (denk ik) allemaal wel over eens dat dit bijzonder 'juicy' is in termen van gegenereerde online trafiek, met als gevolg dat er zo veel mogelijk spotlights op gezet zullen worden. Dat staat natuurlijk volledig los van de daadwerkelijke grootteorde van de problematiek, dat zegt vooral iets over hoe emotioneel mensen erop zullen reageren.

Daarmee wil ik totaal niet doen alsof er geen problemen zijn, of dat ik alles normaal vind wat daar nu in de Blaarmeersen gebeurd is he, maar modaliteit en context zijn minstens even belangrijk in een discussie als inhoud. Een ding weet ik zeker: mensen opdelen in groepen en tegen elkaar opzetten zal niet helpen.

Laatst bewerkt:
Het is niet alleen hier een probleem, maar ook bvb in Italië. Daar wordt het niet zo omfloerst meer vermeld.

Dat is geen Italiaanse krant, maar een Europese voor "centraal-Europees nieuws".
Maar goed, wat is dan de oplossing waarvoor het belangrijk is of dat nu bruine of witte jongeren/mensen waren of vanaf welke generatie ze precies Belg zijn geworden?

Ik snap gewoon niet waarom deze discussie niet gevoerd kan worden zonder dat huidskleur of cultuur mee in rekening gebracht (moeten) worden, of dat er alleszins een heel pak minder altijd opnieuw op gehamerd moet worden. Voor mij is het hoog tijd dat mensen eens aan een moment van introspectie zouden doen om de disproportionele virulentie waarbij ze reageren op incidenten waarbij niet-witte Belgen betrokken zijn eens onder de loep nemen en voor zichzelf eens afvragen wat dat nu precies betekent.

Ik geloof oprecht dat er veel mensen zijn op de wereld die best wel racistisch (kunnen) zijn maar die gewoon grote blinde vlekken hebben over zichzelf en de manier waarop ze handelen/praten/denken.

Waarom is het zo dat ik altijd dezelfde mensen (en dan denk ik hier aan moonblade/koc/kay-gell) vaak toch met redelijk 'straffe' uitspraken tegenkomen in topics waarin het over moslims gaat? Op den duur komt het dan inderdaad wel over alsof ge nogal hevig gefocust zijt net op het vinden van die situaties, en ja, dat zegt iets over uzelf.

Daarmee wil ik totaal niet doen alsof er geen problemen zijn, of dat ik alles normaal vind wat daar nu in de Blaarmeersen gebeurd is he, maar modaliteit en context zijn minstens even belangrijk in een discussie als inhoud.

/offtopic

Check your privilige en vooroordelen.
Ik daag u uit om hier één post van mij te vinden waarbij ik kritiek heb op de islam, je zal er geen enkele vinden.

Mag ik die dan inkaderen en gebruiken als we het over de loonkloof hebben en de bewuste keuzes die vrouwen dan maken en waarin ze ook vrij zijn om te kiezen?

Mij niet gelaten, hoor. Laat een vrouw dragen wat ze wil al is het een hoofddoek.

Dat heb ik ook nooit gezegd, denk ik?

Ik zeg gewoon dat ik prefereer dat de overheid niet oplegt wat de mensen draagt omdat voor mij die individuele vrijheid voorop staat.
En dat ik vind dat een hoofddoek verbod voor ambtenaren voor mij onnodig is omwille van de redenen die ik al aangehaald heb.

Ik snap de redenen die hier aangehaald zijn hoor. Maar voor mij wegen die niet op tegen de individuele vrijheid.

En dat het vrouwonderdrukken is ben ik ook alles behalve mee eens, nu goed dat is een ander discussie.
Ik denk niet dat het aan ons als buitenstaander is om een algeheel oordeel te vellen over waarom een vrouw een hoofddoek draagt.

Verder zou ik elk topic waar het gaat over het mishandelen/verkrachten van vrouwen eens checken, die van Jurgen Coninx, etc.., etc...
Ik reageer altijd met een enorme afkeer daar waar krapuul het zich permiteert om anderen onrecht aan te doen en er dan ook nog vaak met een lichte (of geen) straf van af komt.
Dus nee, ik doe hier niet alleen straffe uitspraken als het over "moslims" gaat, maar quasi overal waar krapuul anderen lastig valt, bepotelt,....

Zoals ik al zei, en anderen ook al:
Er zijn er hier die een héél selectief geheugen hebben en een beeld in hun hoofd vormen van anderen om dan vanuit die houding op de man te spelen en niet op de inhoud.
Jij toont dat nu net perfect zelf aan en het heeft hier eigenlijk geen plaats. En altijd dat begrip "racisme" wat verder uithollen of anderen verwijten dat te zijn maar het net niet expliciet te zeggen.
Hou uw ongefundeerde beschuldigingen voor uzelf.

Altijd maar dezelfden die verwijzen naar "hln-niveau" en het "hogere" niveau van pol & actua: maar dan zelf wel de persoonlijke toer opgaan ipv op de inhoud te reageren.
Om dan in de zoveelste discussie over definities te vervallen en verwijten heen en weer over dingen die vooral niet gezegd zijn.
Nee dank u, mij niet meer gezien.

Dat is geen Italiaanse krant, maar een Europese voor "centraal-Europees nieuws".
Maar goed, wat is dan de oplossing waarvoor het belangrijk is of dat nu bruine of witte jongeren/mensen waren of vanaf welke generatie ze precies Belg zijn geworden?
Als het asielzoekers zijn lijkt het me wel belangrijk om te weten. Dan zet je denied op het papier en stuur je ze terug.
Dat iemand wit of zwart ziet maakt niets uit. (en dat zegt ook niemand in deze thread)

Dit is larie.

Die manier van discussiëren is ook gewoon enorm slopend, en zo een discussies kan je gewoon niet winnen. Ieder verkeerd woord dat voor interpretatie vatbaar is of één of andere foute impulsieve veralgemening die je maakt is genoeg om klakkeloos voorbij te gaan aan de essentie van de discussie maar om radicaal de boodschapper te beginnen aanvallen. Ik heb in alle discussies hier waar diezelfde individuen aan deelnemen het nog maar zelden over de inhoud weten gaan, bijna altijd gaat het over de manier waarop iemand zich verwoort of zit je op enkele posts in een metadiscussie van het zevende knoopsgat. Het wordt tijd dat daar eens infractions worden voor uitgedeeld in plaats van voor zogezegde haatspraak of racisme.

Telt het consequent liken van andere posters die dit soort dingen zeggen ook?
Al die hun dochters verdienen het ook te gaan zwemmen zonder gemolesteerd te worden door onopgevoed (vnl.
mannelijk) uitschot dat uitzwermt uit onze kosmopolitische hoofdstad waar men zowel nalaat een deftig beleid te voeren op vlak van migratie als op vlak van recreatie voor de eigen inwoners.

Telt het gezellig meebabbelen met dit soort uitspraken ook?

Of we kunnen het ook gewoon hebben over wat ge zelf hier vertelt:
Ook gek dat het quasi altijd allochtonen jongens zijn die dat doen en zelden meisjes of autochtonen.
En dat voor een minderheidsgroep die dan in dit soort gedrag wel de koploper is.

Misschien ligt het niet aan de drukte maar het gedrag van dat krapuul?

En dat is hier dan alleen op de laatste paar pagina's he.

Sorry @kay-gell maar om hier dan nu het slachtoffer uit te komen hangen omdat ge er achteraf ook op aangesproken wordt, dat vind ik dan weer echt flauw.

Op die manier kunnen er lessen uit getrokken worden.
Als echt duidelijk is dat het overwegend migranten zijn, moet er bv. meer/andere aandacht gaan naar het integratietraject dat deze migranten doorlopen.
In bv. Canada is de inburgering heel intensief. Immigranten moeten er bv. het Canadese volkslied kennen en een eed afleggen. Mogelijk kan dit helpen om meer respect te hebben voor het nieuwe land, maar dit moet uiteraard onderzocht worden.

Die manier van discussiëren is ook gewoon enorm slopend, en zo een discussies kan je gewoon niet winnen. Ieder verkeerd woord dat voor interpretatie vatbaar is of één of andere foute impulsieve veralgemening die je maakt is genoeg om klakkeloos voorbij te gaan aan de essentie van de discussie maar om radicaal de boodschapper te beginnen aanvallen. Ik heb in alle discussies hier waar diezelfde individuen aan deelnemen het nog maar zelden over de inhoud weten gaan, bijna altijd gaat het over de manier waarop iemand zich verwoord of zit je op enkele posts in een metadiscussie van het zevende knoopsgat. Het wordt tijd dat daar eens infractions worden voor uitgedeeld in plaats van voor zogezegde haatspraak of racisme.
To be fair is er gewoon geen consensus over wat de essentie van de discussie is. Ook denk ik dat iedereen hier wel redelijk snel is uitgepraat over het feit dat het crapuul is dat gewoon moet gestraft worden. Op zich vind ik niet echt dat er hier veel discussie rond mogelijk is.

Logisch dan ook dat mensen zich gaan richten op uitspraken of dingen die worden geïmpliceerd waar ze niet akkoord mee zijn.

Telt het consequent liken van andere posters die dit soort dingen zeggen ook?

Telt het gezellig meebabbelen met dit soort uitspraken ook?

Sorry @kay

Ah dus uitschot uitschot noemen is nu al racistisch :rofl:

Jij komt hier af met beschuldigingen van islamofobie, toon ze dan.
Of nee, laat het zijn.
Leef maar gewoon verder in een wereld waar je denkt de verdraagzaame en tolerante te zijn, zolang mensen maar hetzelfde denken als jou natuurlijk

To be fair is er gewoon geen consensus over wat de essentie van de discussie is. Ook denk ik dat iedereen hier wel redelijk snel is uitgepraat over het feit dat het crapuul is dat gewoon moet gestraft worden. Op zich vind ik niet echt dat er hier veel discussie rond mogelijk is.

Logisch dan ook dat mensen zich gaan richten op uitspraken of dingen die worden geïmpliceerd waar ze niet akkoord mee zijn.
Ah nee? Volgens mij valt daar juist nog enorm over te discussiëren, zowel over sensibilisering als over repressie als over de gevolgen voor de maatschappij.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan