Ik snap gewoon niet waarom deze discussie niet gevoerd kan worden zonder dat huidskleur of cultuur mee in rekening gebracht (moeten) worden, of dat er alleszins een heel pak minder altijd opnieuw op gehamerd moet worden. Voor mij is het hoog tijd dat mensen eens aan een moment van introspectie zouden doen om de disproportionele virulentie waarbij ze reageren op incidenten waarbij niet-witte Belgen betrokken zijn eens onder de loep nemen en voor zichzelf eens afvragen wat dat nu precies betekent.
Ik geloof oprecht dat er veel mensen zijn op de wereld die best wel racistisch (kunnen) zijn maar die gewoon grote blinde vlekken hebben over zichzelf en de manier waarop ze handelen/praten/denken.
Waarom is het zo dat ik altijd dezelfde mensen (en dan denk ik hier aan moonblade/koc/kay-gell) vaak toch met redelijk 'straffe' uitspraken tegenkomen in topics waarin het over moslims gaat? Op den duur komt het dan inderdaad wel over alsof ge nogal hevig gefocust zijt net op het vinden van die situaties, en ja, dat zegt iets over uzelf.
Daarmee wil ik totaal niet doen alsof er geen problemen zijn, of dat ik alles normaal vind wat daar nu in de Blaarmeersen gebeurd is he, maar modaliteit en context zijn minstens even belangrijk in een discussie als inhoud.
/offtopic
Check your privilige en vooroordelen.
Ik daag u uit om hier één post van mij te vinden waarbij ik kritiek heb op de islam, je zal er geen enkele vinden.
Mag ik die dan inkaderen en gebruiken als we het over de loonkloof hebben en de bewuste keuzes die vrouwen dan maken en waarin ze ook vrij zijn om te kiezen?
Mij niet gelaten, hoor. Laat een vrouw dragen wat ze wil al is het een hoofddoek.
Dat heb ik ook nooit gezegd, denk ik?
Ik zeg gewoon dat ik prefereer dat de overheid niet oplegt wat de mensen draagt omdat voor mij die individuele vrijheid voorop staat.
En dat ik vind dat een hoofddoek verbod voor ambtenaren voor mij onnodig is omwille van de redenen die ik al aangehaald heb.
Ik snap de redenen die hier aangehaald zijn hoor. Maar voor mij wegen die niet op tegen de individuele vrijheid.
En dat het vrouwonderdrukken is ben ik ook alles behalve mee eens, nu goed dat is een ander discussie.
Ik denk niet dat het aan ons als buitenstaander is om een algeheel oordeel te vellen over waarom een vrouw een hoofddoek draagt.
Verder zou ik elk topic waar het gaat over het mishandelen/verkrachten van vrouwen eens checken, die van Jurgen Coninx, etc.., etc...
Ik reageer
altijd met een enorme afkeer daar w
aar krapuul het zich permiteert om anderen onrecht aan te doen en er dan ook nog vaak met een lichte (of geen) straf van af komt.
Dus nee, ik doe hier niet alleen straffe uitspraken als het over "moslims" gaat, maar quasi overal waar krapuul anderen lastig valt, bepotelt,....
Zoals ik al zei, en anderen ook al:
Er zijn er hier die een héél selectief geheugen hebben en een beeld in hun hoofd vormen van anderen om dan vanuit die houding op de man te spelen en niet op de inhoud.
Jij toont dat nu net perfect zelf aan en het heeft hier eigenlijk geen plaats. En altijd dat begrip "racisme" wat verder uithollen of anderen verwijten dat te zijn maar het net niet expliciet te zeggen.
Hou uw ongefundeerde beschuldigingen voor uzelf.
Altijd maar dezelfden die verwijzen naar "hln-niveau" en het "hogere" niveau van pol & actua: maar dan zelf wel de persoonlijke toer opgaan ipv op de inhoud te reageren.
Om dan in de zoveelste discussie over definities te vervallen en verwijten heen en weer over dingen die vooral niet gezegd zijn.
Nee dank u, mij niet meer gezien.