Maar enfin

Zeg eens wat jij ziet ?
Men kan wel de vis benoemen, maar blijkbaar niet het uitschot.
Als we telkens de andere kant op kijken en het probleem niet durven benoemen gaan we het inderdaad nooit oplossen.
(Kunnen ze nog wat klagen/zagen en janken in 2024 ook)
De ironie is dat ze het nu al zien aankomen maar dat ze natuurlijk nog altijd zullen pretenderen verbaasd te zijn over het waarom:
Spijt dat hij geen gooi deed naar het voorzitterschap van Groen heeft Kristof Calvo niet. Daarvoor is zijn bekommernis over “zijn” Vivaldi-regering veel te groot. De komende twee jaar zijn voor hem cruciaal. “Zelfs als we de rit uitdoen, is de kans reëel dat we afstevenen op een Zwarte Zondag...
m.nieuwsblad.be
Nochtans heb je het juist correct benoemd. Wat wil je anders gaan doen, iedere "allochtoon" het land uit gooien? Misschien moeten we ons eens richten op het uitschot en als dat uitschot nu wit, zwart, bruin of geel is doet er niets toe. Wie in Belgie woont is Belg en iedere Belg is gelijk voor de wet. Maar ja, het is enkel een probleem natuurlijk als ze er wat gebruind uit zien natuurlijk, als het Xianto (ge weet wel, de kleine van Tamara en de Kenny) het varken uithangt zullen we dat wel met de mantel der liefde bedekken. Door gans dat idiote gezwets van allochtoon en autochtoon zorg je er gewoon voor dat ze nog meer gaan samenhangen en je nog meer het wij vs zij verhaal krijgt. Wie zich wel correct gedraagt moet daarom niet met het vingertje gewezen worden en zich aangesproken voelen. Crapuul moet gestraft worden, anderen niet.
Misschien dat we dan gewoon in plaats van opzettelijk bewust vaag, bewust wat specifieker moeten zijn?
In plaats van jongeren, gewoon zeggen: stedelijk crapuul dat buitenproportioneel allochtone roots heeft? Dan weet een goede lezer ook dat het niet gaat om brave jongeren met allochtone roots bijvoorbeeld. Voor mijn part mag krapuul van alle kleuren bestraft worden hoor, ook ongeacht of ze nu Achmed of Xianto heten.
Met één ding ben ik het sowieso eens: crapuul verdient het om gestraft te worden. Maar daarbij kan het wél niet de bedoeling zijn dat je onder het mom van "iedere Belg is gelijk", bepaalde steden hun falen laat afschuiven op anderen.
Dergelijke gemeentelijke recreatie voorzien. lijkt mij nu wél eens een verantwoordelijkheid voor stadsniveau, meer alvast dan theocratische beleidsvoering op het vlak van dierenwelzijn wars van de rest van het land.
Cynisch gezien ben ik dan ook geneigd zijn om lokale zwembaden te reserveren voor de lokale inwoners, ook buitenzwembaden. Zeker zolang er geen nationaal systeem is om amokmakers die in één zwembad het te bont maken, een nationaal verbod op te leggen (zo is die Belg overal gelijk).
En
@kay-gell , godganse dagen zit je verdomme te neuten als een oud wijf dat blanke heteromannen met alle zonden der wereld overladen worden en dat niet iedereen zo is en nog meer calimero gezwets maar eens het gaat over een bende amokmakers zijn het opeens weer allemaal allochtonen hoor. Ge zijt verdomme zelf niet beter of diegene waar je tegen strijd.
Niemand bepleit hier twee maten en gewichten, maar om je verwijzing naar
@kay-gell "blanke heteromannen die met alle zonden der wereld overladen worden" eens erbij te nemen... Sommige zwembaden hebben vrouwenzwemmen omdat het blijkbaar te vervelend is te zwemmen wanneer er ook mannen in het water zitten, gaan we ook een avondje 'autochtonenzwemmen' inrichten naar aanleiding van dit soort incidenten?
Ik vind het een gruwelijk idee overigens en zou het zélf als racistisch bestempelen, maar er mag mij altijd iemand uitleggen waarom de logica waarmee men 'vrouwenzwemmen' organiseert in openbare zwembaden zoveel verschilt van 'autochtonenzwemmen'?
Seksisme (vooral ook ten voordele van moslima's natuurlijk) is wél oké, maar racisme is toch net dat tikkeltje erger dan?
Ik heb zelfs nog enig begrip voor sommige vrouwen die misschien complexen hebben over hun lichaam of trauma's waardoor samen zwemmen met mannen moeilijker ligt, maar dan heb ik zeker en vast ook begrip voor de vele onschuldige burgers die getroffen worden door dit soort crapuul. Als we dan toch met de brede bezem gaan werken, vind ik mijn hyperbool in deze niet ongepast.