Rellen en de aanpak ervan

ja, en zeg mij nu eens hoe jij kan zien op een foto of film of ze allochtoon zijn of niet?

Allee we kunnen weer pagina's gaan discussieren over de definitie van allochtoon of autochtoon.

Je hebt gelijk, het zijn al decennia Jan, Piet en Mieke uit Wimmertingen die de boel op stelten zetten in zwemrecreatie gelegenheden.
Omdat het te druk is hé, natuurlijk.

ja, en zeg mij nu eens hoe jij kan zien op een foto of film of ze allochtoon zijn of niet?
Maar enfin :rofl:
Zeg eens wat jij ziet ?

Men kan wel de vis benoemen, maar blijkbaar niet het uitschot.
Als we telkens de andere kant op kijken en het probleem niet durven benoemen gaan we het inderdaad nooit oplossen.
(Kunnen ze nog wat klagen/zagen en janken in 2024 ook)

Vooral spijtig voor de allochtonen die zich wel gedragen en niet opvallen. Heel deze miserie speelt in de kaart van VB, en daar gaan we geen stap verder met geraken.

Zeg eens wat jij ziet ?

Als we telkens de andere kant op kijken en het probleem niet durven benoemen gaan we het inderdaad nooit oplossen.
Nochtans heb je het juist correct benoemd. Wat wil je anders gaan doen, iedere "allochtoon" het land uit gooien? Misschien moeten we ons eens richten op het uitschot en als dat uitschot nu wit, zwart, bruin of geel is doet er niets toe. Wie in Belgie woont is Belg en iedere Belg is gelijk voor de wet. Maar ja, het is enkel een probleem natuurlijk als ze er wat gebruind uit zien natuurlijk, als het Xianto (ge weet wel, de kleine van Tamara en de Kenny) het varken uithangt zullen we dat wel met de mantel der liefde bedekken. Door gans dat idiote gezwets van allochtoon en autochtoon zorg je er gewoon voor dat ze nog meer gaan samenhangen en je nog meer het wij vs zij verhaal krijgt. Wie zich wel correct gedraagt moet daarom niet met het vingertje gewezen worden en zich aangesproken voelen. Crapuul moet gestraft worden, anderen niet.

En @kay-gell , godganse dagen zit je verdomme te neuten als een oud wijf dat blanke heteromannen met alle zonden der wereld overladen worden en dat niet iedereen zo is en nog meer calimero gezwets maar eens het gaat over een bende amokmakers zijn het opeens weer allemaal allochtonen hoor. Ge zijt verdomme zelf niet beter of diegene waar je tegen strijd.

Nochtans heb je het juist correct benoemd. Wat wil je anders gaan doen, iedere "allochtoon" het land uit gooien? Misschien moeten we ons eens richten op het uitschot en als dat uitschot nu wit, zwart, bruin of geel is doet er niets toe. Wie in Belgie woont is Belg en iedere Belg is gelijk voor de wet. Maar ja, het is enkel een probleem natuurlijk als ze er wat gebruind uit zien natuurlijk, als het Xianto (ge weet wel, de kleine van Tamara en de Kenny) het varken uithangt zullen we dat wel met de mantel der liefde bedekken. Door gans dat idiote gezwets van allochtoon en autochtoon zorg je er gewoon voor dat ze nog meer gaan samenhangen en je nog meer het wij vs zij verhaal krijgt. Wie zich wel correct gedraagt moet daarom niet met het vingertje gewezen worden en zich aangesproken voelen. Crapuul moet gestraft worden, anderen niet.

En @kay-gell , godganse dagen zit je verdomme te neuten als een oud wijf dat blanke heteromannen met alle zonden der wereld overladen worden en dat niet iedereen zo is en nog meer calimero gezwets maar eens het gaat over een bende amokmakers zijn het opeens weer allemaal allochtonen hoor. Ge zijt verdomme zelf niet beter of diegene waar je tegen strijd.
Als Xianto of Milan het zwijn uithangen mogen die van mij even hard boeten. Ik heb hier niemand een pleidooi zien voeren voor twee maten en gewichten.

De zaken zeggen zoals ze zich voordoen bedoel je dan?

En verder: Lees wat er staat. Stop met de dingen die je DENKT dat ik gezegd heb hier neer te pennen en op die karikatuur te reageren.
En reageer nu eens op wat ik echt gezegd heb zonder er totaal ongerelateerde zaken bij te sleuren en die op overdreven manier neer te zetten tegenover zaken die ik niet gezegd heb.

Discussieer dan maar verder maar wat met jezelf als je op zulke manier moet reageren en mij te lopen beschuldigen.

Koel eens wat af en lees gewoon eens rustig wat er staat voor je met je eigen vooroordelen gaat liggen interpreteren op toch wel redelijk persoonlijke manier.
Redelijk laag bij de grond, vind ik het.
👋

Wie zegt nu iets van het land uitgooien ?
Men had kunnen beginnen met sensibiliseren, maar die trein is al voorbij precies.

Nu kan je enkel nog optreden als de problemen zich voordoen.
Als dat de Kevin en Xianto of Chelsea en Kelly etc zijn, alleen zie je op die filmpjes die personen toch niet ? Het zijn keer of keer opnieuw dezelfde, het zijn toch zij die zich keren in een wij vs zij ?!
Dus stop met Als en stel dat. Want het is zo niet. Het is telkens hetzelfde type persoon, altijd met een gekleurde huidskleur.
We mogen toch nog benoemen wat we zien of niet ?

Waarom kunnen ze niet normaal naar de voetbal gaan of naar een strand of openlucht zwembad ? Gewoon wat amuseren, balletje gooien ofzo.

Daar zijn waarschijnlijk ook mensen die het momenteel (financiëel) heel moeilijk hebben of op een appartement wonen. Die moeten schrapen om hun kind of zichzelf eens een leuke dag te schenken aan het water en te genieten. Voor die mensen is het gewoon nog erger wat er daar telkens voorvalt. Die hun dag is ook helemaal omzeep door zulk uitschot.
Daar kunnen ze niet streng genoeg tegen optreden.

Eerst de politie, dan de brandweer en ambulanciers en nu ook al redders.

Das gewoon om inclusief te zijn dat die beelden getoond worden, zoals reclame enzo :unsure:

Ik weet niet, maar het is misschien een optie ergens anders naartoe te gaan als het druk is ipv mensen die daar voor uw veiligheid staan weg te jagen.
Ook gek dat het quasi altijd allochtonen jongens zijn die dat doen en zelden meisjes of autochtonen.
En dat voor een minderheidsgroep die dan in dit soort gedrag wel de koploper is.

Misschien ligt het niet aan de drukte maar het gedrag van dat krapuul?

Al een geluk dat er allicht een hoop volk thuis blijft of ergens naartoe gaat omdat het elk jaar hetzelfde liedje is of het was nog drukker.
Ik zou eens toch ten rade gaan bij een dokter, je weet al niet meer wat je een half uur geleden getypt hebt.
Maar als je het toch zo laag vind, rapporteer mij gerust.

Als Xianto of Milan het zwijn uithangen mogen die van mij even hard boeten. Ik heb hier niemand een pleidooi zien voeren voor twee maten en gewichten.
Dan snap ik eigenlijk ook niet over wat de discussie gaat of het nu wel of niet 1 is met andere huidskleur.

Als ik die leeftijd had dan waren er ook wel een hoop belgen zoals Jan en Piet die hetzelfde soort krapulestreken uithaalden. Gezinnen ambeteren, treinwagons terorriseren, op fuiven mensen in elkaar schoppen,.. Dat is iets van alle tijden en alle rassen. Het enige verschil is dat de politie of tenminste de gendarmes nog gezag afdwongen.

Ik zou eens toch ten rade gaan bij een dokter, je weet al niet meer wat je een half uur geleden getypt hebt.
Maar als je het toch zo laag vind, rapporteer mij gerust.

Nee, ik geloof in vrije meningsuiting zelfs als die nergens op slaat.

Voor de rest: leer eens wat lachen, niet alles serieus te nemen en kalmeer wat voor je hier onnodig op basis van je eigen vooringenomenheid de persoonlijke toer op gaat.

Wie zegt nu iets van het land uitgooien ?
Men had kunnen beginnen met sensibiliseren, maar die trein is al voorbij precies.

Nu kan je enkel nog optreden als de problemen zich voordoen.
Als dat de Kevin en Xianto of Chelsea en Kelly etc zijn, alleen zie je op die filmpjes die personen toch niet ? Het zijn keer of keer opnieuw dezelfde, het zijn toch zij die zich keren in een wij vs zij ?!
Dus stop met Als en stel dat. Want het is zo niet. Het is telkens hetzelfde type persoon, altijd met een gekleurde huidskleur.
We mogen toch nog benoemen wat we zien of niet ?

Waarom kunnen ze niet normaal naar de voetbal gaan of naar een strand of openlucht zwembad ? Gewoon wat amuseren, balletje gooien ofzo.

Daar zijn waarschijnlijk ook mensen die het momenteel (financiëel) heel moeilijk hebben of op een appartement wonen. Die moeten schrapen om hun kind of zichzelf eens een leuke dag te schenken aan het water en te genieten. Voor die mensen is het gewoon nog erger wat er daar telkens voorvalt. Die hun dag is ook helemaal omzeep door zulk uitschot.
Daar kunnen ze niet streng genoeg tegen optreden.

Eerst de politie, dan de brandweer en ambulanciers en nu ook al redders.
Wederom, autochtonen kunnen ergo geen gekleurd huidskleur hebben of wat? Ge zijt weer bezig, het zijn altijd gekleurde mensen. (Als er dan iemand zegt dat het atijd witten mannen zijn is het kot te klein :wtf: )

Nee, ik geloof in vrije meningsuiting zelfs als die nergens op slaat.

Voor de rest: leer eens wat lachen, niet alles serieus te nemen en kalmeer wat voor je hier onnodig op basis van je eigen vooringenomenheid de persoonlijke toer op gaat.
:laugh::laugh::laugh:
Ook gek dat het quasi altijd allochtonen jongens zijn die dat doen en zelden meisjes of autochtonen.
En dat voor een minderheidsgroep die dan in dit soort gedrag wel de koploper is.

Neem eens je eigen advies ter harte.

:laugh::laugh::laugh:

Neem eens je eigen advies ter harte.

Ah juist ja, dit soort gedrag gebeurt niet meestal door allochtone jongeren.
Feiten zeggen is blijkbaar al een rode vlag geworden om op zulke manier te reageren

Soit, succes verder nog.
Een van mijn meest recente posts hier was nog dat het vermoeiend was dat sommigen hier liever discussieren met het beeld dat ze van iemand hebben of wat ze denken dat hij gezegd heeft ipv wat er echt staat.

Ik ga het hier weer voor een tijdje bij pol & actua laten als je niet op een volwassen manier en zonder persoonlijke aanvallen wil discussieren. Ik heb wel wat beters te doen.

Wederom, autochtonen kunnen ergo geen gekleurd huidskleur hebben of wat? Ge zijt weer bezig, het zijn altijd gekleurde mensen. (Als er dan iemand zegt dat het atijd witten mannen zijn is het kot te klein :wtf: )
Ik heb niet gezegd dat het allochtonen zijn hè, dat maak jij er van..
Of ze nu Belg, Turk, van noord afrikaanse afkomst of marsmannetjes zijn.

Ik zie wat ik zie, jonge gasten met een donker getinte huidskleur
Dan lijkt er mij een probleem te zijn met die (bevolkings)groep ?
Kan zijn dat den Kevin iets te lang in de zon heeft gelegen en er tussen liep, maar dat is overduidelijk niet de meerderheid hè.

Nuja als jij het niet wilt zien of wilt benoemen, dan gaat dit blijven gebeuren en kunnen we ook niet discuteren over hoe men het kan oplossen.
Wat ze uitsteken is voor sommige blijkbaar minder belangrijk, als we ze maar niet het verkeerde etiketje opplakken.

Binnenkort kan het voor iedereen dicht, dan vinden we ook geen redders meer. Is ook de onschuldige burgers weer de dupe van het niet aanpakken van dit soort uitschot

Is dit apologisme nu echt nodig?

Een karper molesteren ... dat deden wij blijkbaar vroeger ook. :unsure:
Nee, als vroeger een malloot dat probeerde, dan wees een meerderheid dat barbaars gedrag terecht. Nu is het een meerderheid die dierenmishandeling begaat.

Allochtoon zijn of niet ... alsof de kwestie gaat om het bezit van een vodje papiertje.

De situaties zijn niet meer onder controle als het personeel dat aangesteld is om de orde te handhaven zich uit veiligheidsredenen moeten verstoppen voor een meerderheid.
Onze samenleving is de laatste 20 jaar hard veranderd. Zoals het vroeger was, dat zal helaas nooit meer terugkeren. Wacht nog eens 20 jaar, en aan dit tempo leven onze kinderen dan op vlak van veiligheid, cultuur, waarden en normen basically in Zuid-Afrika.

Vraag me eigenlijk oprecht af hoe je dit kan stoppen in ons land. Met sensibilisering kom je er niet.

Gezinnen gaan wegblijven van recreatie domeinen en de duurdere dingen opzoeken. En de huidige dingen gaan in verval en sluiten.

Net zoals met de discotheken. Ik heb nog geweten dat bepaalde groepen nergens binnen mochten. Dat mocht niet meer. Meisjes werden lastig gevallen. Meisjes bleven weg. Jongens bleven dan ook weg. Einde discotheken.

Zeg eens wat jij ziet ?

De ironie is dat ze het nu al zien aankomen maar dat ze natuurlijk nog altijd zullen pretenderen verbaasd te zijn over het waarom:

Misschien dat we dan gewoon in plaats van opzettelijk bewust vaag, bewust wat specifieker moeten zijn?
In plaats van jongeren, gewoon zeggen: stedelijk crapuul dat buitenproportioneel allochtone roots heeft? Dan weet een goede lezer ook dat het niet gaat om brave jongeren met allochtone roots bijvoorbeeld. Voor mijn part mag krapuul van alle kleuren bestraft worden hoor, ook ongeacht of ze nu Achmed of Xianto heten.

Met één ding ben ik het sowieso eens: crapuul verdient het om gestraft te worden. Maar daarbij kan het wél niet de bedoeling zijn dat je onder het mom van "iedere Belg is gelijk", bepaalde steden hun falen laat afschuiven op anderen.
Dergelijke gemeentelijke recreatie voorzien. lijkt mij nu wél eens een verantwoordelijkheid voor stadsniveau, meer alvast dan theocratische beleidsvoering op het vlak van dierenwelzijn wars van de rest van het land.

Cynisch gezien ben ik dan ook geneigd zijn om lokale zwembaden te reserveren voor de lokale inwoners, ook buitenzwembaden. Zeker zolang er geen nationaal systeem is om amokmakers die in één zwembad het te bont maken, een nationaal verbod op te leggen (zo is die Belg overal gelijk).

Niemand bepleit hier twee maten en gewichten, maar om je verwijzing naar @kay-gell "blanke heteromannen die met alle zonden der wereld overladen worden" eens erbij te nemen... Sommige zwembaden hebben vrouwenzwemmen omdat het blijkbaar te vervelend is te zwemmen wanneer er ook mannen in het water zitten, gaan we ook een avondje 'autochtonenzwemmen' inrichten naar aanleiding van dit soort incidenten?

Ik vind het een gruwelijk idee overigens en zou het zélf als racistisch bestempelen, maar er mag mij altijd iemand uitleggen waarom de logica waarmee men 'vrouwenzwemmen' organiseert in openbare zwembaden zoveel verschilt van 'autochtonenzwemmen'?
Seksisme (vooral ook ten voordele van moslima's natuurlijk) is wél oké, maar racisme is toch net dat tikkeltje erger dan?

Ik heb zelfs nog enig begrip voor sommige vrouwen die misschien complexen hebben over hun lichaam of trauma's waardoor samen zwemmen met mannen moeilijker ligt, maar dan heb ik zeker en vast ook begrip voor de vele onschuldige burgers die getroffen worden door dit soort crapuul. Als we dan toch met de brede bezem gaan werken, vind ik mijn hyperbool in deze niet ongepast.

Tegen voetbalhooligans wordt toch ook hard opgetreden dankzij de voetbalwet, waarom kan men geen dergelijk instrument uitwerken voor recreatiegebieden en ook festivals?

Alles wat gratis of goedkoop is gaat er moeten aan geloven.Als ik hier in Aalst zie wie die deelsteps gebruikt en hoe er mee omgegaan wordt of wie rondhangt op buurtspeeltuintjes die bedoelt zijn voor gezinnen met kleine kinderen zonder tuin dan is het mij meer dan duidelijk dat er geen respect is. Wie het zich kan permiteren trekt naar exclusievere plaatsen. Ik zie alvast een toekomst in mini domeinen met lidkaarten waar je 20 Euro entree betaalt.

Allez, vooruit ze gaan het ook effectief bekijken maar het zal niet voor deze zomer zijn:

Provinciale maatregelen hebben op dit vlak geen zin als het crapuul reeds per trein vanuit Brussel of andere steden richting andere provincies trekt.

Hoe ik dit lees moeten we dus deze zomer alvast (weer) niet op een oplossing hopen.

Oh en nog eventjes een alcoholverbod droppen als oplossing, alsof het hier eveneens op voetbalhooligans gaat... Ik zou denken dat net de grootste groep die problemen veroorzaakt dit al sowieso niet mag drinken, want haram. Nu ja, als je karpers mishandelt zal je waarschijnlijk ook niet de ethiek hebben om je aan spijswetten te houden en niet alle crapuul uit Brussel hangt uiteraard die religie aan.
Maar goed, het is politiek correcter om de aandacht te leggen bij de marginale dronkaards die er ongetwijfeld ook nog zijn, dan de echte kern van het probleem te benoemen.

Allez, vooruit ze gaan het ook effectief bekijken maar het zal niet voor deze zomer zijn:

Provinciale maatregelen hebben op dit vlak geen zin als het crapuul reeds per trein vanuit Brussel of andere steden richting andere provincies trekt.

Hoe ik dit lees moeten we dus deze zomer alvast (weer) niet op een oplossing hopen.

Oh en nog eventjes een alcoholverbod droppen als oplossing, alsof het hier eveneens op voetbalhooligans gaat... Ik zou denken dat net de grootste groep die problemen veroorzaakt dit al sowieso niet mag drinken, want haram. Nu ja, als je karpers mishandelt zal je waarschijnlijk ook niet de ethiek hebben om je aan spijswetten te houden en niet alle crapuul uit Brussel hangt uiteraard die religie aan.
Maar goed, het is politiek correcter om de aandacht te leggen bij de marginale dronkaards die er ongetwijfeld ook nog zijn, dan de echte kern van het probleem te benoemen.
Een alcoholverbod, is die nu serieus om daar de oorzaak te leggen ?!

Er zijn een paar opstootjes gebeurd", vertelt directeur Danny De Wit. "We hebben samen met de politie besloten om onder meer de cafetaria en de frituur te sluiten. Toch is er nog een vechtpartij ontstaan tussen enkele tientallen jongeren."
Een vechtpartij tussen jongeren ? Tis maar hoe ge het benoemd natuurlijk. Dat de redders zichzelf moeten opsluiten, zwemmen moeten verdienen etc ff vergeten want heyla de frituur is wel gesloten

En wie die moet die gasten gaan buiten houden ? De 17jarige jobstudent die een centje gaat bijverdienen in de zomer aan de kassa van het zwembad ?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan