Rellen en de aanpak ervan

"jongeren" :biglaugh:
We weten allemaal wel waarover het gaat het.
Als je het niet voor die gasten hebt dan is het nogmaals een bevestiging van je vooroordelen en zo blijft het een probleem...
Over in bijna elk geval tieners of twintigers die Belg zijn, maar een variabele migratie-achtergrond hebben die moeilijk na te gaan is. Allez, jongeren dus eigenlijk.

Over in bijna elk geval tieners of twintigers die Belg zijn, maar een variabele migratie-achtergrond hebben die moeilijk na te gaan is. Allez, jongeren dus eigenlijk.
Over in bijna elk geval tieners of twintigers die onder andere Belg zijn.
Ik vind dat dit de lading meestal goed dekt.

Ik woonde in het verleden niet ver van een "gesloten" jeugdinstelling voor minderjarige misdadigers.
De helft van het clienteel had ook het kenmerk van "onder andere belg te zijn".

Gesloten staat tussen haakjes want 's nachts kropen ze uit de ramen om via regenpijpen naar beneden te klimmen. :biglaugh:

Over in bijna elk geval tieners of twintigers die onder andere Belg zijn.
Ik vind dat dit de lading meestal goed dekt.
Ik vind dat gewoon zo'n kansloze discussie. Het zijn jongeren uiteindelijk, en elke keer komen wat mensen schamper doen "want we weten allemaal wel waar het echt over gaat". Alsof er een soort complot waarvan de insiders meer weten, meestal om dan wat verder te beginnen over de MSM die vanalles verzwijgt. Euh ja, iedereen kan die beelden toch zien? Iedereen die af en toe eens een krant opent weet toch dat we nu eenmaal problemen hebben in onze samenleving die deels verbonden zijn met gebrekkige integratie van mensen?

Ik vind dat gewoon zo'n kansloze discussie. Het zijn jongeren uiteindelijk, en elke keer komen wat mensen schamper doen "want we weten allemaal wel waar het echt over gaat". Alsof er een soort complot waarvan de insiders meer weten, meestal om dan wat verder te beginnen over de MSM die vanalles verzwijgt. Euh ja, iedereen kan die beelden toch zien? Iedereen die af en toe eens een krant opent weet toch dat we nu eenmaal problemen hebben in onze samenleving die deels verbonden zijn met gebrekkige integratie van mensen?
En het is de staat de politiek die er weeral niet in slaagt om dat probleem op te lossen. Gratis bussen, treinen, klimaat,... maar investeren in elementaire zaken zoals veiligheid (en vooral justitie)... hoh maar.

En dan is men verwonderd dat de brave burger het beu is en tegen het systeem gaat stemmen.

En het is de staat de politiek die er weeral niet in slaagt om dat probleem op te lossen. Gratis bussen, treinen, klimaat,... maar investeren in elementaire zaken zoals veiligheid (en vooral justitie)... hoh maar.

En dan is men verwonderd dat de brave burger het beu is en tegen het systeem gaat stemmen.
In een land zoals China of Rusland zou het niet waar zijn hoor! Daar zou de brave burger ook meteen een combat-boot in het gezicht krijgen omdat hij tegen het systeem zou stemmen. Win-win!
En het klimaat is altijd al gratis geweest.

Inderdaad, laat ons de dingen benoemen zoals ze zijn. Dat kan evengoed zonder te stigmatiseren. Amok maken en voor overlast zorgen, daar gaat het om. Er is blijkbaar een groep jongeren die zodanig sociaal mismeesterd zijn dat ze geen gepast gedrag kunnen vertonen in publieke plaatsen. Of dat nu gaat over Brusselse ketjes met buitenlandse roots of rasechte Vlamingen die naar het voetbal gaan kijken... Maakt niks uit, het gaat om het gedrag en om niks anders.

Maar dan mag je dat toch ook benoemen? Er is geen inside complot ofzo bezig, maar het is gewoon kansloos hoe ze dat in de media proberen te maskeren door de groepsterm "jongeren" te gebruiken als het steevast gaat om een allochtone groep jongeren. Vandaar dat er zo neerbuigend wordt gereageerd als de media weer afkomt met die term "jongeren". Het zijn niet Jan, Peter, Diederik die massaal uit Brussel uitwijken om ambras te gaan zoeken in Oost Vlaams zwembad.

Telkens zijn het Brusselse jongeren.
Telkens weer hangen die Brusselse jongeren het varken uit.
Telkens weer worden die Brusselse jongeren terecht uitgekotst door de brave burger.
Telkens weer komen die Brusselse jongeren huilen want discriminatie dit en racisme dat.

"jongeren" :biglaugh:
We weten allemaal wel waarover het gaat het.
Als je het niet voor die gasten hebt dan is het nogmaals een bevestiging van je vooroordelen en zo blijft het een probleem...

Maar het blijven vooroordelen.
De daders zijn "jongeren met vaak een migratieachtergrond dié zich bezighouden met (licht)criminele feiten".

Jongeren in het algemeen moeten niet geviseerd worden, mensen met een migratieachtergrond moeten niet geviseerd worden en ook jongeren met een migratieachtergrond hoeven niet geviseerd te worden. Enkel de jongeren met een migratieachtergrond dié zich met zulke baldadigheden bezig houden moeten geviseerd worden, al de rest zijn en blijven vooroordelen.

Maar het blijven vooroordelen.
De daders zijn "jongeren met vaak een migratieachtergrond dié zich bezighouden met (licht)criminele feiten".

Jongeren in het algemeen moeten niet geviseerd worden, mensen met een migratieachtergrond moeten niet geviseerd worden en ook jongeren met een migratieachtergrond hoeven niet geviseerd te worden. Enkel de jongeren met een migratieachtergrond dié zich met zulke baldadigheden bezig houden moeten geviseerd worden, al de rest zijn en blijven vooroordelen.
Het probleem is dat die niet adequaat geviseerd worden. In Brussel houden ze die jongetjes een hand boven het hoofd. Politie kan die zoveel oppakken als ze willen, ze zullen altijd na een dag of twee terug buiten staan.

Erg voor de brave allochtone jongere.

Het probleem is dat die niet adequaat geviseerd worden. In Brussel houden ze die jongetjes een hand boven het hoofd. Politie kan die zoveel oppakken als ze willen, ze zullen altijd na een dag of twee terug buiten staan.

Erg voor de brave allochtone jongere.
Daar in Brussel springen ze waarsschijnlijk een gat in de lucht iedere keer er een treinlading van dat volk voor dagtrip vertrekt naar Oost-Vlaanderen. Dan zijn ze er zelf vanaf voor een uur of 10-12.

Maar dan mag je dat toch ook benoemen? Er is geen inside complot ofzo bezig, maar het is gewoon kansloos hoe ze dat in de media proberen te maskeren door de groepsterm "jongeren" te gebruiken als het steevast gaat om een allochtone groep jongeren. Vandaar dat er zo neerbuigend wordt gereageerd als de media weer afkomt met die term "jongeren". Het zijn niet Jan, Peter, Diederik die massaal uit Brussel uitwijken om ambras te gaan zoeken in Oost Vlaams zwembad.

Telkens zijn het Brusselse jongeren.
Telkens weer hangen die Brusselse jongeren het varken uit.
Telkens weer worden die Brusselse jongeren terecht uitgekotst door de brave burger.
Telkens weer komen die Brusselse jongeren huilen want discriminatie dit en racisme dat.
En welk nut heeft het om dat te benoemen als er geen rechtstreekse link is met de achtergrond?
Het is niet zo dat elke jongere met een migratie-achtergrond keet komt schoppen. Dus buiten wat stigmatiseren en ervoor zorgen dat alles op één hoop wordt gesmeten heeft dat 0,0 impact. Of kan je mij anders bewijzen?

Of moeten we mensen weigeren om naar de kust te gaan omdat andere mensen met een gelijkaardig profiel keet hebben geschopt?

En welk nut heeft het om dat te benoemen als er geen rechtstreekse link is met de achtergrond?
Het is niet zo dat elke jongere met een migratie-achtergrond keet komt schoppen. Dus buiten wat stigmatiseren en ervoor zorgen dat alles op één hoop wordt gesmeten heeft dat 0,0 impact. Of kan je mij anders bewijzen?

Of moeten we mensen weigeren om naar de kust te gaan omdat andere mensen met een gelijkaardig profiel keet hebben geschopt?

Welk nut heeft dat?
  • het gebrekkige integratiebeleid aankaarten
  • de concentratie van de gevolgen van deze gebrekkige concentratie in bepaalde regio's zoals Brussel
  • het beleid in Brussel dat deze last afschuift naar de rest van het land: waar is het Brussels openluchtzwembad om hun ongeïntegreerde ketjes op te vangen?
  • aan te kaarten dat het ook voornamelijk jongens zijn uit deze milieus die keet komen scheppen en dat de meisjes thuis (moeten) blijven.
Van zodra de categorie breed genoeg is, is er blijkbaar géén probleem om wél mensen op één hoop te gaan gooien en bepaalde groepen te gaan weigeren: vrouwenzwemmen (géén mannen), ouderenzwemmen (géén jongeren), etc.
Uiteraard ben ik zeker geen voorstander van "geen jongeren met migratie-achtergrond" te gaan hanteren als principe, dat is je reinste racisme en discriminatie.

Wat je dan wel kan doen? Tja, ik vrees van die trieste zaken als reservatiesystemen en zwembaden beperken tot de inwoners van de eigen provincie/stad. Dat is dieptriest natuurlijk voor al degenen die zich wel braaf aan de regels houden, mét of zonder migratieachtergrond overigens want ik geloof nog oprecht dat er ook véél jongeren zijn met migratieachtergrond waar je inderdaad géén problemen mee hebt.

Persoonlijk zou ik dan liever een overkoepelend systeem zien: rel schoppen in zwembad A betekent ook een verbod voor zwembad B, het zal véél sneller gedaan zijn. Maar dan moet je opnieuw iedereen met e-ID registreren en maak je er een halve politiestaat van, louter voor wat zwemplezier.

Dat benoemen als in: 'het waren allemaal jongeren met blond haar dus alle blonde jongens mogen niet meer gaan zwemmen in Gent' heeft geen enkel nut. VTM nieuws vermeldde dat de jongeren die aan de noodrem hebben getrokken en over die sporen liepen niet zijn aangehouden. NMBS hoopt dat ze zwaar gestraft zullen worden... 'Hoopt'... daar zit de kern van de zaak. Op zoiets hoef je niet te hopen. Je zou gerust mogen zijn dat de daders hard gestraft worden en moeten opdraaien voor de kosten. Er is een groep asociale jongeren die denken dat ze ontastbaar zijn. Dat een parket dat toch gewoon 's deftig aanpakt.

Laatst bewerkt:
Welk nut heeft dat?
  • het gebrekkige integratiebeleid aankaarten
  • de concentratie van de gevolgen van deze gebrekkige concentratie in bepaalde regio's zoals Brussel
  • het beleid in Brussel dat deze last afschuift naar de rest van het land: waar is het Brussels openluchtzwembad om hun ongeïntegreerde ketjes op te vangen?
  • aan te kaarten dat het ook voornamelijk jongens zijn uit deze milieus die keet komen scheppen en dat de meisjes thuis (moeten) blijven.
Van zodra de categorie breed genoeg is, is er blijkbaar géén probleem om wél mensen op één hoop te gaan gooien en bepaalde groepen te gaan weigeren: vrouwenzwemmen (géén mannen), ouderenzwemmen (géén jongeren), etc.
Uiteraard ben ik zeker geen voorstander van "geen jongeren met migratie-achtergrond" te gaan hanteren als principe, dat is je reinste racisme en discriminatie.

Wat je dan wel kan doen? Tja, ik vrees van die trieste zaken als reservatiesystemen en zwembaden beperken tot de inwoners van de eigen provincie/stad. Dat is dieptriest natuurlijk voor al degenen die zich wel braaf aan de regels houden, mét of zonder migratieachtergrond overigens want ik geloof nog oprecht dat er ook véél jongeren zijn met migratieachtergrond waar je inderdaad géén problemen mee hebt.

Persoonlijk zou ik dan liever een overkoepelend systeem zien: rel schoppen in zwembad A betekent ook een verbod voor zwembad B, het zal véél sneller gedaan zijn. Maar dan moet je opnieuw iedereen met e-ID registreren en maak je er een halve politiestaat van, louter voor wat zwemplezier.
maar dat lost het dan nog niet op he. want dan gaan ze gewoon élders keet schoppen. dat is nu al aan het gebeuren he: enkele jaren geleden waren het de Brusselse jongeren die keet schopten op het provinciaal domein van Huizingen of het zwembad in St Genesius Rode. Nu gaan ze naar Gent.
of zoals 2 jaar geleden: naar Blankenberge. dus dan zou je een registreer- en controle-systeem moeten voorzien voor héél de kust. en dan gaan ze het wéér elders zoeken.

je kan ze wegsteken, omdat ze eens voor overlast gezorgd hebben. maar volgend jaar zijn er dan weer een paar honderd nieuwe Brusselse jongeren die je moet wegsteken.

en zolang je enkel maar "de overlast" aanpakt met controle (waar de hele bevolking mee gestraft wordt) of bestraffen, gaat dat blijven bestaan. je gaat dan met al die registraties en controles bubbels hebben waar het relatief veilig is, maar telkens je zo'n nieuwe bubbel maakt, verschuift het probleem gewoon.

je zou die groep die de nood heeft aan keet schoppen gewoon al in de kern kleiner moeten maken, door bvb integratie, maar ook gewoon afleiding in Brussel zelf, meer en betere werkgelegenheid, etc... en die paar die dan overblijven kan je dan harder en gerichter aanpakken

Er is wel een rechtstreeks link, het zijn namelijk altijd allochtone jongeren als het gaat om jonge Brusselaars die uitwijken naar publieke zwembaden en daar ambras veroorzaken. Die pogingen om dat te maskeren onder de noemer "jongeren" (alsof het een algemeen probleem is onder alle jongeren) zijn gewoon lachwekkend.

Het is niet zo dat elke jongere met een migratie-achtergrond keet komt schoppen.
Natuurlijk niet, dat zegt toch ook niemand?
Het is wel zo dat die Brusselse jongeren die boel gaan zoeken aan de zwembaden, steevast allochtone jongeren zijn. Waarom zou je dat moeten verzwijgen?

Dus buiten wat stigmatiseren en ervoor zorgen dat alles op één hoop wordt gesmeten heeft dat 0,0 impact. Of kan je mij anders bewijzen?
Stigmatiseren? Dit is gewoon benoemen wat er gebeurd is in de actualiteit, dat is niet "stigmatiseren".

Stigmatiseren? Dit is gewoon benoemen wat er gebeurd is in de actualiteit, dat is niet "stigmatiseren".
Als je naar het prototype van de voetbalhooligan kijkt dan wordt daar toch ook niet bijverteld dat het om Vlaamse of Waalse supporters gaat.

Enfin de ketjes trappen nu ook keet dichter bij huis: https://www.hln.be/brussel/familie-...n-aangevallen-in-molenbeek-na-pride~ad00ed30/

Ben 's benieuwd of Vlaams Belang dit gaat oppikken? Wilders en Janssens hebben onlangs nog een werkbezoek gehad aan Molenbeek...

Laatst bewerkt:
Als je naar het prototype van de voetbalhooligan kijkt dan wordt daar toch ook niet bijverteld dat het om Vlaamse of Waalse supporters gaat.

Enfin de ketjes trappen nu ook keet dichter bij huis: https://www.hln.be/brussel/familie-...n-aangevallen-in-molenbeek-na-pride~ad00ed30/

Ben 's benieuwd of Vlaams Belang dit gaat oppikken? Wilders en Janssens hebben onlangs nog een werkbezoek gehad aan Molenbeek...
Nu de meeste voetbalhooligans slagen elkaar af. Die vallen geen onschuldigen (waar wij ons toch mee identificeren) af. Net als bepaalde nationaliteiten die veel betrokken zijn in de drugshandel. Ik moet geen angst hebben om afgeknald te worden in de strijd tussen colombiaanse drugssmokkelaars. Uiteindelijk geven de mensen daar veel minder over dan geweld dat hen ook kan treffen.

Ik wil niet gaan victimblamen, maar wat een naïviteit van die mensen... na de pride met een regenboogvlag door Sint-Jans-Molenbeek wandelen. Het zou moeten kunnen, maar er is natuurlijk een realiteit.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan