Bij mij ook niet, maar onze gemiddelde leeftijd ligt vrij laag, en soms kan het gewoon niet anders en dat is het leven zeker.Als men een meeting/congres in plant op maandagvoormiddag en er 8 uur moet gevlogen worden, ben je natuurlijk wel verplicht om privé-tijd op te geven he. Je kan uiteraard op vrijdag al op vliegen, maar mijn gezin woont wel in België natuurlijk. Dat gaat thuis niet in dank worden afgenomen vrees ik.
Allezja, ik denk dat we allemaal bovengemiddeld genoeg verdienen om eens een zeldzame zondag op te geven. Als dat vaak gebeurt is dat wat anders natuurlijk.
Ik denk dat de achterliggende redenering is dat dit gewoon bij de job hoort en je dat op voorhand weet. Er gaat bij ons ook niemand nagaan hoeveel verlofdagen je opneemt trouwens, en ondanks we er 35 hebben neemt praktisch niemand die allemaal op.In dit voorbeeld gaat het trouwens niet om 'elke minuut compenseren' voor alle duidelijkheid, maar wel het opgeven van een volledige weekenddag om te kunnen voldoen aan een opgelegd tijdsschema in het buitenland. Om het concreet te maken: Ik moest van maandagochtend tot vrijdagavond voor een project in de VS zijn, vluchten waren daardoor zondagmiddag en vrijdagavond. Hierdoor gaf ik mijn zondag en zaterdagvoormiddag op ten koste van een tijdstip opgelegd door mijn werkgever. Als daar niet de compensatie tegenover stond dat ik die 12h kon compenseren op een later tijdstip, gaat die vlieger voor mij alleszins niet op. Als dat een vroege vlucht maandagochtend was of laattijdigere thuiskomst op vrijdagavond zou ik daar minder een zaak van maken.
Dit alles in de context van universitair onderzoek natuurlijk waar mensen aan hun eigen (thesis)onderzoek en academisch dossier werken.
Laatst bewerkt:

).