Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

goed aangekomen hier in normandy, straks naar bretagne later nog....

geen pcr testen gedaan, gewoon op goe geluk gekomen, en it worked :) we zijn beiden gevaccineerd (volledig), maar nog maar sinds eergisteren ... maar nergens vragen ze ook maar iets.

zoals ik al zei: de soep word niet zo warm gegeten als ze word opgediend
Is natuurlijk ook de reden waarom we al een jaar langer soep eten dan noodzakelijk was..

Ryanair? De rede dat ik niet meer low-cost vlieg.

Er zijn instanties waar je klacht kan indienen, gewoon even Google gebruiken
Idd Ryanair...

Ik heb dit al teruggevonden: https://mobilit.belgium.be/nl/luchtvaart/passagiers/klachten

Maar hier gaat het erom dat ze geen compensatie willen betalen en dat vind ik niet terug in het lijstje van zaken waarvoor je een klacht kan indienen:

Voorafgaande vragen​
Bent u geconfronteerd geweest met een instapweigering, een plaatsing in een lagere klasse, een annulering of een langdurige vertraging van uw vlucht?

Ik vroeg mij dus af of er nog iets anders bestaat...

Idd Ryanair...

Ik heb dit al teruggevonden: https://mobilit.belgium.be/nl/luchtvaart/passagiers/klachten

Maar hier gaat het erom dat ze geen compensatie willen betalen en dat vind ik niet terug in het lijstje van zaken waarvoor je een klacht kan indienen:

Voorafgaande vragen​
Bent u geconfronteerd geweest met een instapweigering, een plaatsing in een lagere klasse, een annulering of een langdurige vertraging van uw vlucht?

Mag ik weten welke vlucht toevallig? Ik ken iemand die buiten de Europese unie vloog en bijgevolg geen terugbetaling kreeg gezien die regels enkel gelden voor Europese vluchten (vertrek en bestemming in de EU).

Passagiers werden zonder waarschuwen plots geweigerd bij het boarden, volgens Ryanair is dit het gevolg van overmacht door de overheid en niet hun fout.

Grootste kut maatschappij die er bestaat die aan mij geen geld zal verdienen.

Idd Ryanair...

Voorafgaande vragen​

Heb je zelf geannuleerd of zij? Als je zelf hebt geannuleerd heb je toch nergens recht op?

Een regendag, ideaal voor musea te doen. Zitten in Bayeux nu. Elk museum vraagt om een pass sanitaire en ze volgen het strikt op.

Mag ik weten welke vlucht toevallig? Ik ken iemand die buiten de Europese unie vloog en bijgevolg geen terugbetaling kreeg gezien die regels enkel gelden voor Europese vluchten (vertrek en bestemming in de EU).

Passagiers werden zonder waarschuwen plots geweigerd bij het boarden, volgens Ryanair is dit het gevolg van overmacht door de overheid en niet hun fout.

Grootste kut maatschappij die er bestaat die aan mij geen geld zal verdienen.
Nee. Bestemming of aankomst in de EU is voldoende.

goed aangekomen hier in normandy, straks naar bretagne later nog....

geen pcr testen gedaan, gewoon op goe geluk gekomen, en it worked :) we zijn beiden gevaccineerd (volledig), maar nog maar sinds eergisteren ... maar nergens vragen ze ook maar iets.

zoals ik al zei: de soep word niet zo warm gegeten als ze word opgediend
Je kan op 80% van de wegen ook gewoon snelheid rijden dat je wilt, doe je dat dan ook?
Uw PCR test was volledig gratis, hem dan niet laten doen is gewoon associaal gedrag tot en met
Is natuurlijk ook de reden waarom we al een jaar langer soep eten dan noodzakelijk was..
Amen!

Vandaag rustig aan het eten tot er een betoging langskwam tegen dat sanitair paspoort. Maar rap de rekening betaald en vertrokken

Aangekomen in Bordeaux. Geen controle gezien. Ook in hotel, resto en bar wordt er niks gevraagd. Morgen doorrijden naar Madrid.

Afgelopen week bij onze terugreis moesten we overstappen in Portugal. Daar is dus blijkbaar ook een negatieve test voor nodig indien nog niet volledig gevaccineerd. Gelukkig hebben we nog lastminute zo een antigeentest kunnen laten afnemen. Wij dachten dus dat dit niet nodig was omdat BE onze eindbestemming was en we enkel passeerden op de luchthaven van Portugal..

Ondertussen al dikke week in het zuiden, nog een week hier en dan naar andere camping. Nu hebben die van die andere camping een mail gestuurd van pass sanitaire, ik ga gewoon doen alsof ik die niet gekregen heb. Hoe moet ik dat nu gaan regelen, hier een beetje betalen voor een nieuwe test, belachelijk gedoe...

Pass sanitaire wat een grap

1 van ons 3 heeft die. Kzeg neem er een screenshot van en stuur die qr naar ons.
Lukt perfect. Net juno Beach museum gedaan. Bollocks.

Ah dan is het aangepast. Maar zelfs dan, weinig moeite om even te stoppen, wisser in de neus en hopsakee.
Nee dank je. Zelf als het gratis is. Ik ben gevaccineerd en daarmee basta. Meer moeten ze Nie vragen.
Altijd zo de moraalridder uithangen..

Wij vertrekken dinsdag naar het Zwarte Woud tot vrijdag, normaal was ik het niet van plan, maar voor de zekerheid toch maar een afspraak gemaakt voor PCR test morgen namiddag.

Hoe lang duurde het bij jullie eer jullie het resultaat kregen voor een PCR test om te reizen?
Heb vrijdagavond een vlucht en heb donderdagochtend een afspraak gemaakt voor de test, misschien beter verzetten naar woensdagmiddag?

Probleem met woensdagmiddag is dat onze test bij moment van boarden langer als 48h zal zijn... Klotegedoe zeg.

Als gevaccineerde kan je ook besmet worden/zijn.
waarom hebben we ons laten vaccineren ? Toch om van al deze zever van af te zijn ? "Als gevaccineerde kan je ook besmet zijn" , kijk je kan altijd besmet zijn ,het virus zal nooit 100% verdwijnen , we kunnen niet blijven strijden voor die 0 besmettingen ,dat is onhaalbaar .

Terug
Bovenaan