Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Ik denk niet dat ze snel zullen controleren onderweg, maar volgens mij zullen ze in de hotels of de vakantiehuisjes wel die test opvragen.
Zit in Tenerife momenteel, op de luchthaven bij aankomst enkel het spaanse passenger locator form moeten tonen en onze host een digitaal exemplaar van ons EU covid certificaat moeten doorsturen.

Zit in Tenerife momenteel, op de luchthaven bij aankomst enkel het spaanse passenger locator form moeten tonen en onze host een digitaal exemplaar van ons EU covid certificaat moeten doorsturen.
Uw host? Was dat dan een hotel of zijn airbnb's/appartementen dat ook verplicht van te vragen (of pcr-test)?

Hoe vertrokken? Via Ryanair? Daar iets moeten tonen?

Wij vertrekken nu zondag. Passenger locator al ingevuld + vrijdag een CPR test dus komt sowieso wel goed

Ik vertrek zaterdag en vrijdag rond 16:30u komen ze me testen, ik hoop dat ik het resultaat tegen zaterdagnamiddag heb, want we maken een tussenstop in Zwitserland.

Ik vertrek zaterdag en vrijdag rond 16:30u komen ze me testen, ik hoop dat ik het resultaat tegen zaterdagnamiddag heb, want we maken een tussenstop in Zwitserland.
Maakt dat eigenlijk uit zo een tussenstop? Kijken ze niet enkel naar de eindbestemming en wat daar de regels zijn?

Ik heb een ander probleem... zaterdag 10 juli vertrek ik naar Spanje voor een trouw, zaterdag 17 juli vliegen we terug, maar zouden we 's zondagnacht doorrijden naar Italië. Spanje is nl. een deel met mijn vrienden, de reis naar Italië is met mijn vriendin.

Voor Italië heb je sowieso een test nodig neem ik aan, en als je terugkeert uit Spanje ook. Ik heb de mogelijkheid om mijn vliegtuig terug te vervroegen naar vrijdag (of mss zelfs donderdag), zodat ik op zaterdag een test zou kunnen doen in het UZ in Gent. Maar wanneer zou ik dat resultaat dan hebben? Of misschien toch eerder op donderdag terugvliegen en vrijdag testen, zodat we zondag kunnen vertrekken?:cautious:

Ik heb een ander probleem... zaterdag 10 juli vertrek ik naar Spanje voor een trouw, zaterdag 17 juli vliegen we terug, maar zouden we 's zondagnacht doorrijden naar Italië. Spanje is nl. een deel met mijn vrienden, de reis naar Italië is met mijn vriendin.

Voor Italië heb je sowieso een test nodig neem ik aan, en als je terugkeert uit Spanje ook. Ik heb de mogelijkheid om mijn vliegtuig terug te vervroegen naar vrijdag (of mss zelfs donderdag), zodat ik op zaterdag een test zou kunnen doen in het UZ in Gent. Maar wanneer zou ik dat resultaat dan hebben? Of misschien toch eerder op donderdag terugvliegen en vrijdag testen, zodat we zondag kunnen vertrekken?:cautious:
Of een test in Spanje? Maar dat zal wel prijzig zijn vrees ik.

@Meerkat Je kan via de apotheek het resultaat in de app krijgen via een antigeen sneltest. Die zou je dan zaterdag nog kunnen laten uitvoeren. De vraag is welke apotheek "mee doet" aan die machinerie.

De PCR test zal binnen 24 uur geregistreerd zijn dus een test zaterdagochtend zou zeker zondagochtend binnen moeten zijn, voordat je de grens over gaat.

Testen in Spanje kost tussen 90 en 150 euro, daar zijn meerdere (commerciële) aanbieders voor.

Je bent sowieso beter af om via Duitsland te gaan... Gratis Autobahn vs de verschrikkelijke Franse peage.
Als ge via Frankrijk ten oosten van de Vogezen rijdt via Mulhouse is dat 13€ voor een autostrade die deftig ligt en weinig volk op zit...

Dat stuk via Duitsland is maar kut imo.
Zoals Jasper zegt, Duitsland is precies altijd werken op de baan.

Maar je kan ook via Vogezen zelf (korter maar iets langer) of beetje rond Straatsburg en je zit aan 6 euro peage.

Zal ook achter test moeten hoewel we beide volledig gevaccineerd gaan zijn met Pfizer voor 10 dagen maarja ze hebben blijkbaar enkel in Nederland door dat bij Pfizer een week voldoende is

Thanks voor alle informatie!
Ik heb een semi meevaller gehad wel, doordat mijn vlucht veranderd is (2 uur eerder) op zaterdag, mag ik gratis omboeken.
Dan is het misschien wel een idee om op vrijdag terug te vliegen en een PCR test te doen op zaterdag om 8 uur 's morgens!

Laatst bewerkt:
Schoonouders zijn vandaag vertrokken naar Tenerife. Enkel dat Spain health travel document was belangrijk. Cpr test resultaten nergens moeten tonen oid

Ze spreken trouwens ook dat je geen test moet voorleggen als je uit Vlaanderen komt, maar wat als je vanuit Zaventem vertrekt? :p
Dat lijkt mij nu toch echt een FAQ waar geen enkele nieuwssite het over heeft/durft een uitspraak rond te doen.

Haha, moet het EU corona attest voorleggen als je Noorwegen binnenkomt. Koppel had het noorse afgeprint ipv het EU ding --> paar dagen verplicht hotel >.>

Op het op zijn NL's te zeggen: Nou breekt mijn klomp.

Ik had net alles goed geregeld voor de afreis naar Spanje met de auto. Besef ik zonet dat ik alles opnieuw moet doen voor de terugreis, maar dan in Spanje zelf.. We moeten namelijk de grens over vanuit Spanje naar Frankrijk.
Aangezien Spanje nu niet bepaald positieve cijfers heeft, zie ik daar ook tegen eind juli geen versoepelingen.
:eek::help:

Hoe vertrokken? Via Ryanair? Daar iets moeten tonen?

Wij vertrekken nu zondag. Passenger locator al ingevuld + vrijdag een CPR test dus komt sowieso wel goed
Luchthaven Oostende met TUI, de bediende daar bekeek het passenger form een halve seconde en zei dat het goed was :p

Ze spreken trouwens ook dat je geen test moet voorleggen als je uit Vlaanderen komt, maar wat als je vanuit Zaventem vertrekt? :p
Dat lijkt mij nu toch echt een FAQ waar geen enkele nieuwssite het over heeft/durft een uitspraak rond te doen.
Zaventem ligt in Vlaanderen hoor 😏
Heel europa is gewoon een klucht, niet meer niet minder. Wouden graag naar UK maar gaan het maar uitstellen.
Wat heeft het VK met de EU te maken?

Terug
Bovenaan