Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Ik ga als niet gevaccineerde ook op vakantie naar Spanje .. ;)

(man toch , heel die campagne voor vaccinatie en vaccinatiepaspoort is nu toch wel een lachertje geworden zekers , ook als je dat program mag geloven op de vtm …nergens vragen ze achter uw bewijs van vaccinatie …het toeristengeld moet rollen met of zonder corona )
Voor je aankomt met het vliegtuig, heb je dat vaccinatiepaspoort al moeten uploaden in de Spaanse SpTH app. Als je dat niet doet, krijg je geen QR Code om de luchthavencontrole te passeren...
Edit... je bedoelde waarschijnlijk met de auto. 😉 Dan is er idd blijkbaar minder controle... hoewel ik hier zelf veel meer politie zie rondrijden die graag buitenlandse kentekens tegenhouden. 😏

Laatst bewerkt:
Lol wat een soep. 10 juli vertrek ik naar Ibiza.
Nu weet ik het niet meer, pcr test wel of niet.
Heb voor zeker te zijn toch maar gereserveerd voor een pcr test.
Ik ben ook 1 keer gevaccineerd. Kan ik dat dan ergens invullen op zo een fucking travel form? :rofl:

Lol wat een soep. 10 juli vertrek ik naar Ibiza.
Nu weet ik het niet meer, pcr test wel of niet.
Heb voor zeker te zijn toch maar gereserveerd voor een pcr test.
Ik ben ook 1 keer gevaccineerd. Kan ik dat dan ergens invullen op zo een fucking travel form? :rofl:
Ja eerlijk , je ziet op de duur het bos door de bomen niet meer ,

Ik vermoed dat je een test nodig hebt , tenzij je met je privéjacht naar Ibiza gaat :-)

Ja ik heb ook elke dag de maatregelen bekeken voor ik naar Spanje reisde, want het veranderde toen ook ineens van 72u naar 48u voor die PCR test. Had toen chance dat mijn afspraak net binnen de 48u viel. En 1x vaccin kan je helaas niet ingeven....

Ja ik heb ook elke dag de maatregelen bekeken voor ik naar Spanje reisde, want het veranderde toen ook ineens van 72u naar 48u voor die PCR test. Had toen chance dat mijn afspraak net binnen de 48u viel. En 1x vaccin kan je helaas niet ingeven....
Zouden ze u effectief op de 1e vlieger terug sturen als uwen test iets te oud is? Of moet je dan in quarantaine in het land van aankomst?
Ben wel benieuwd naar ervaringen.

Zouden ze u effectief op de 1e vlieger terug sturen als uwen test iets te oud is? Of moet je dan in quarantaine in het land van aankomst?
Heel waarschijnlijk word je al gecontroleerd voor je op het vliegtuig stapt. Als het gaat zoals voor visa, moet de luchtvaartmaatschappij je op hun kosten terugsturen als je niet binnen mag. Dus nemen ze het zekere voor het onzekere en controleren ze je al voor vertrek. Dus je zult het vliegtuig niet op mogen als je test iets te oud is.

Wat als je bijvoorbeeld een roadtrip doet door 1 bepaald land? Ik zal zeggen ik laat me vandaag testen, morgen ben ik negatief ik vertrek. Ik kom in het land aan en in het hotel vragen ze om mijn negatieve test aan te tonen, je bent minder als 48 of 72 uur weg dus dat zit goed, maar wat als je 3 dagen daarna in een ander hotel aankomt en je test is vervallen wat dan? of geld dit enkel om het land binnen te komen die negatieve test? want het is soms wel onduidelijk vind ik.

Vriendin is vandaag vertrokken naar Bordeaux (voor het werk) met het vliegtuig vanuit Lille en nergens controle gehad. Ze heeft ook geen PCR test gedaan. Onbegrijpelijk dat ze dat niet checken.

Heel waarschijnlijk word je al gecontroleerd voor je op het vliegtuig stapt.
De PCR uitslag werd idd bij de bagage drop off ( of anders bij het inschepen) opgevraagd. (Via Tui) En als ik me goed herinner heb ik de uitslag van de test in die SpTH app enkel de datum van testafname moeten ingeven en geen tijdstip. Dus volgens mij kijken ze in Spanje enkel op datum + 2 dagen ipv tot op de minuut. Bewijs van de test heb ik niet moeten tonen in Spanje.

Wat als je bijvoorbeeld een roadtrip doet door 1 bepaald land? Ik zal zeggen ik laat me vandaag testen, morgen ben ik negatief ik vertrek. Ik kom in het land aan en in het hotel vragen ze om mijn negatieve test aan te tonen, je bent minder als 48 of 72 uur weg dus dat zit goed, maar wat als je 3 dagen daarna in een ander hotel aankomt en je test is vervallen wat dan? of geld dit enkel om het land binnen te komen die negatieve test? want het is soms wel onduidelijk vind ik.
wij zijn dit van plan in frankrijk.

PCR test voor onze eerste hotel ja.
en van zodra we wat verder het land in gaan, is ze dus verstreken inderdaad. maar kan me niet voorstellen dat de hotels u zullen weigeren.

Maandag vertrek ik naar Italië met het vliegtuig. Twee vraagjes.

- Ik reis samen met mijn vriendin en heb dat ook zo aangeduid in mijn PLF formulier. Volstaat dit formulier voor ons beiden of moet mijn vriendin ook nog is apart zo'n PLF document aanmaken? Ik meen te hebben gelezen dat 1 formulier volstaat voor familieleden die samen reizen.
- Voor de terugvlucht naar België (nu ja, we landen in Eindhoven), moet daarvoor iets voorzien worden van PLF formulier ofzo? Ik vermoed van niet?

Trouwens, wat een farce is gans dat PLF gedoe weer. Alsof ook maar iemand dat deftig gaat bekijken... Ach ja, niet te veel vragen bij stellen. :)

Maandag vertrek ik naar Italië met het vliegtuig. Twee vraagjes.

- Ik reis samen met mijn vriendin en heb dat ook zo aangeduid in mijn PLF formulier. Volstaat dit formulier voor ons beiden of moet mijn vriendin ook nog is apart zo'n PLF document aanmaken? Ik meen te hebben gelezen dat 1 formulier volstaat voor familieleden die samen reizen.
- Voor de terugvlucht naar België (nu ja, we landen in Eindhoven), moet daarvoor iets voorzien worden van PLF formulier ofzo? Ik vermoed van niet?

Trouwens, wat een farce is gans dat PLF gedoe weer. Alsof ook maar iemand dat deftig gaat bekijken... Ach ja, niet te veel vragen bij stellen. :)

Voor als je terugkomt: https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/ en vul je het PLF voor België in.

Moet je dat PLF ook bij vertrek invullen? Ik dacht enkel als je naar België terugkeerde
Italië vraagt dat, dus dat staat los van wat België vraagt bij terugkeer.
België vraagt dat enkel als je naar België komt, niet als je vanuit België vertrekt.

Griekenland ook, die hebben een eigen PLF, dat je moet invullen ten laatste 24h voor je aankomt. Dat nieuwsartikel gisteren (https://www.hln.be/binnenland/gezin...n-van-landen-te-blijven-controleren~a6faaa92/) ging erover dat die mensen niet juist hun PLF voor griekenland hadden ingevuld (volgens het filmke lijkt het alsof ze 1 persoon er niet hadden opgezet (of konden opzetten) en dan toch naar de luchthaven afgezakt.) Ze mochten dus niet op het vliegtuig

konden opzetten, wegens plaats tekort op het online form. Compassie met dat manneke...
mja, als ge het op het internet leest over dat PLF van Griekenland, zeggen ze dat ze evenzeer aanraden om per persoon een aparte PLF in te vullen, ondanks dat Griekenland zegt dat ge maar 1 PLF per huishouden dat op hetzelfde adres woont moet invullen (je mag altijd aparte PLFs invullen).

In Tenerife zijn de cijfers precies wel aan het stijgen.. hopelijk niet te veel verstrengingen meer

Vertrek op 21 juli naar Spanje (torremolinos) Speciaal gekozen omdat we dan geen test zouden moeten doen en niet teveel papierwerk.
Vriendin is al volledig gevaccineerd, ik krijg mijn 2de dosis op 15juli dus te laat.

Nu kijk ik toch eens en is het zoals alles weer super onduidelijk... Formulier invullen voor afreis en ook voor terug in België te mogen. Blijkbaar kunnen ze van mij toch een PCR vragen?
Onze regio is ook rood dus bij terugkomst in België test + quarantaine??? Overal zie je regels die elkaar tegenspreken...
Ik maak daaruit op: zie dat je alles maar in orde maakt want ze kunnen alles opvragen.

Terug
Bovenaan