Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Hoe zit het met het verkrijgen van een test als niet inwoner van België? Maw als we naar België komen zullen we in België een test nodig hebben voor we terug gaan waarschijnlijk.
Ik denk dat je het meeste succes zal hebben in de testcentra aan de luchthaven en in de grote stations, die zijn (ook) gericht op vertrekkende reizigers. Al denk ik dat je overal wel terecht zal kunnen.

Hoe vraag je een activatiecode aan voor een betalende PCR-test als niet-inwoner van België :​

1. Ga naar https://mijngezondheid.be. Je hoeft je niet aan te melden.
  2. Klik op de link voor de aanvraag van de activatiecode voor een betalende PCR-test: ’ Een code voor een betalende PCR test aanvragen (niet inwoner van België)’ en volg de stappen
  3. Om een testmoment in te boeken bij een testcentrum klik op de link “Afspraak maken voor een test met een code” en volg de stappen.

Met het vliegtuig dan want met de auto werkt dat nog niet denk ik.

Hoe bedoelt ge? Omdat ge dan door Frankrijk moet en daar sowieso nog een test voor nodig hebt?
Want voor Spanje hebt ge het ook met de auto niet meer nodig.

Reist u naar Spanje? Dan moet u een van de volgende documenten hebben. Dit geldt voor alle vervoerswijzen, dus ook als u met de auto reist. Het geldt voor personen vanaf 12 jaar die reizen vanuit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest of Wallonië. Voor wie vanuit Vlaanderen reist, een groene zone sinds 28/06, geldt deze verplichting niet meer.

Dat is dus wel handig aangezien wij misschien wat langer wouden blijven hangen in Frankrijk en we nu dus geen nieuwe test voor Spanje meer zouden moeten doen. Verder ook nog: Het wegverkeer tussen Portugal en Spanje is zonder beperkingen mogelijk.

Hoe bedoelt ge? Omdat ge dan door Frankrijk moet en daar sowieso nog een test voor nodig hebt?
Want voor Spanje hebt ge het ook met de auto niet meer nodig.

Reist u naar Spanje? Dan moet u een van de volgende documenten hebben. Dit geldt voor alle vervoerswijzen, dus ook als u met de auto reist. Het geldt voor personen vanaf 12 jaar die reizen vanuit het Brussels Hoofdstedelijk Gewest of Wallonië. Voor wie vanuit Vlaanderen reist, een groene zone sinds 28/06, geldt deze verplichting niet meer.

Dat is dus wel handig aangezien wij misschien wat langer wouden blijven hangen in Frankrijk en we nu dus geen nieuwe test voor Spanje meer zouden moeten doen. Verder ook nog: Het wegverkeer tussen Portugal en Spanje is zonder beperkingen mogelijk.
Wanneer ga je?
Voorlopige informatie onder voorbehoud van verdere herziening en bevestiging door de nationale autoriteiten

Frankrijk zal naar verwachting met ingang van 1 juli 2021 „EU Digital COVID-certificaten” (EUDCC) aanvaarden.
Houders van EUDCC mogen zonder verdere beperkingen (testen of quarantaine) Frankrijk binnenkomen op voorwaarde dat hun certificaat ofwel [...]

super goed nieuws.

ik wou per sé geen wisser in mn neus laten steken, ook al was die gratis.

dus nu overweeg ik om naar spanje te gaan... hopelijk volgen nog veel landen (duitsland was die eerste), die groene herkomst, en groene bestemming dus gelijkstellen met elkaar, en alles laten vallen. great news!

super goed nieuws.

ik wou per sé geen wisser in mn neus laten steken, ook al was die gratis.

dus nu overweeg ik om naar spanje te gaan... hopelijk volgen nog veel landen (duitsland was die eerste), die groene herkomst, en groene bestemming dus gelijkstellen met elkaar, en alles laten vallen. great news!
Niet overal in Duitsland hoor. Bepaalde gebieden vragen bijvoorbeeld een negatieve test die maximum 24 uur oud is.

Ik ga als niet gevaccineerde ook op vakantie naar Spanje .. ;)

(man toch , heel die campagne voor vaccinatie en vaccinatiepaspoort is nu toch wel een lachertje geworden zekers , ook als je dat program mag geloven op de vtm …nergens vragen ze achter uw bewijs van vaccinatie …het toeristengeld moet rollen met of zonder corona )

Ik ga als niet gevaccineerde ook op vakantie naar Spanje .. ;)

(man toch , heel die campagne voor vaccinatie en vaccinatiepaspoort is nu toch wel een lachertje geworden zekers , ook als je dat program mag geloven op de vtm …nergens vragen ze achter uw bewijs van vaccinatie …het toeristengeld moet rollen met of zonder corona )
idd een groot geldspel wel, en bangmakerij. om de mensen te ontraden.

the only tricky part zou nog die hotels kunnen zijn, die moeilijk doen bij het inchecken. vandaar dat ik geen hotels op booking.com ga vastleggen ditmaal, maar gewoon ga aankloppen. en als ze moeilijk doen: tot ziens, i take my money elsewhere.

Op artikel nieuwsblad achter pay Wall dus ik mag hier niet posten

Staat als je met vliegtuig gaat, wel pcr test nodig voor Spanje Portugal Luxemburg en Kroatië. Alle 4 die landen geen pcr t'est nodig indien met auto.

Op die Europese brolwebsite staat dat voor Frankrijk een certificaat van herstel niet voldoende is, maar je mag dus wel door Frankrijk rijden om naar Spanje te gaan zonder test?
Wij gaan 3 weken naar Frankrijk half juli.

Op die Europese brolwebsite staat dat voor Frankrijk een certificaat van herstel niet voldoende is, maar je mag dus wel door Frankrijk rijden om naar Spanje te gaan zonder test?
Wij gaan 3 weken naar Frankrijk half juli.
Neen. Als je door Frankrijk rijdt, moet je ook die regels volgen. Op dit moment moet je dus ook een test afgelegd hebben of gevaccineerd zijn.

Neen. Als je door Frankrijk rijdt, moet je ook die regels volgen. Op dit moment moet je dus ook een test afgelegd hebben of gevaccineerd zijn.
dat gezegd zijnde is er nergens controle, ik ben juist terug van een roadtrip: Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Nederland en uiteindelijk terug België in. nergens controle gehad aan de grenzen noch de ingecheckte hotels. Enkel in Duitsland aangesproken geweest door een agent dat ik een verkeerd type mondmasker droeg.

dat gezegd zijnde is er nergens controle, ik ben juist terug van een roadtrip: Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Oostenrijk, Duitsland, Nederland en uiteindelijk terug België in. nergens controle gehad aan de grenzen noch de ingecheckte hotels. Enkel in Duitsland aangesproken geweest door een agent dat ik een verkeerd type mondmasker droeg.
Correctie, gij zijt nergens gecontroleerd geweest. Imo kan er controle komen en dan moet men ook zorgen dat men in regel is. Is men dit niet en weet men dit dan moeten er ook geen traantjes komen over de gevolgen. Door hetgeen je hier zegt wek je de indruk dat men niet moet in regel zijn terwijl dit helemaal niet zo is.

Ik ben gisteren niet geflitst geweest op de autostrade er is dus totaal geen controle!
Iedereen weet dus wat hem te doen staat he :unsure:

Geen test voor Spanje meer nodig.
Is dit ook voor de Canarische eilanden? Of toch nog verschillend per provincie/deelstaat?
Welke mens geraakt hier nog aan uit... Zo duidelijk vind ik die overheidswebsites toch niet.

Geen test voor Spanje meer nodig.
Is dit ook voor de Canarische eilanden? Of toch nog verschillend per provincie/deelstaat?
Welke mens geraakt hier nog aan uit... Zo duidelijk vind ik die overheidswebsites toch niet.
Als u vanuit een laagrisicogebied buiten Spanje reist:

• Gezondheidscontroleformulier (FCS) dat u vóór uw reis naar de Canarische Eilanden elektronisch moet invullen en ondertekenen.
  • Sanitaire controle op de luchthaven bestaande uit het opnemen van de temperatuur (onder koorts wordt verstaan een lichaamstemperatuur gelijk aan of hoger dan 37,5ºC) en visuele verificatie van de afwezigheid van symptomen.

Dit staat op de website van het ministerie van volksgezondheid van de Canarische Eilanden. Vlaams gewest is geen risicogebied voor hen.

Als u vanuit een laagrisicogebied buiten Spanje reist:

• Gezondheidscontroleformulier (FCS) dat u vóór uw reis naar de Canarische Eilanden elektronisch moet invullen en ondertekenen.
  • Sanitaire controle op de luchthaven bestaande uit het opnemen van de temperatuur (onder koorts wordt verstaan een lichaamstemperatuur gelijk aan of hoger dan 37,5ºC) en visuele verificatie van de afwezigheid van symptomen.

Dit staat op de website van het ministerie van volksgezondheid van de Canarische Eilanden. Vlaams gewest is geen risicogebied voor hen.

+ het onderstaande:

Conditions for accessing regulated tourist accommodation

Users must meet one of the following requirements:
  • Test negative for active COVID-19 infection in the 72 hours prior to arrival in the Canary Islands. The tests that are allowed are PCR (RT-PCR for COVID-19), Transcription Mediated Amplification (TMA), and Antigen tests
  • Passengers who have an official document stating that they have been fully vaccinated within the 8 months prior to their trip or have received at least one dose of a COVID-19 vaccine (authorised by EMA or WHO) within the past 4 months and at least 15 days prior to the trip.
  • Passengers with an official medical certificate or public document stating that they have recovered from the disease within the past 6 months.
Exemptions from the previous requirements:
  1. Children under the age of 12.
  2. Residents of the Canary Islands who declare, under their own responsibility, that they have not left the territory in the 15 days prior to arrival at the establishment and that they have not had any COVID-19 symptoms during that time.
  3. People who, regardless of their place of residence, can prove that they have only been outside the Canary Islands for a period of less than 72 hours prior to arrival, having been in the territory for a full 15 days prior to that, and who also declare, under their own responsibility, that they have not experienced any COVID-19 symptoms during that time.

Users must meet one of the following requirements:
  • Test negative for active COVID-19 infection in the 72 hours prior to arrival in the Canary Islands. The tests that are allowed are PCR (RT-PCR for COVID-19), Transcription Mediated Amplification (TMA), and Antigen tests
Dus niet overal naar Spanje te trekken zonder test! De media liet dit toch wel zo uitschijnen.

Terug
Bovenaan