Reizen in Coronatijden (2021-...) - vragen & discussies

Dat zou wel een goede reden zijn, in principe heb je dan 1 week om te vertrekken als je goed oplet. Maar voor @Holocene zal 11 juli + 1 week wss onvoldoende zijn om de rode zone weg te vegen.

Momenteel zijn Canarische eilanden nog oranje, kan natuurlijk zijn dat ze voor deze populaire bestemming die kleur aanhouden maar meestal komen de kleuren overeen met de ECDC kaart. Ik vrees er dus voor. Je kan de dag quarantaine wel vermijden door ginds al een test te doen 72 uur voor aankomst in België (gangbare prijs is 80-120 euro in Spanje).

@ilgonwe sorry om u als persoonlijke Google assistant te gebruiken maar wat bedoel je met de dag quarantaine te vermijden? Als het met een simpele test opgelost is wil ik gerust die meerprijs betalen maar sowieso bij terugkomst is het toch een week quarantaine als je uit een rode zone komt?

Jammer gezien we eigenlijk gewoon naar ons eigen appartement gaan D:

Vanaf 1 juli geldt de volgende regeling:
- volledig gevaccineerd en uit rode zone: niets te doen
- niet volledig gevaccineerd en uit rode zone: ofwel 72 uur voor terugkeer een pcr test laten afnemen ofwel 24 uur na aankomst waarbij 1 dag quarantaine verplicht is

Tot 30 juni geldt nog 7 dagen quarantaine met op dag 1 en 7 een pcr test in België.

Spijtig. En ook via Airbnb of soortgelijken?
Ik blijf bij kennissen slapen dus bij dat probleem had ik niet stilgestaan.
Enkele maanden terug wou ik naar Koln om persoonlijke redenen. Overnachtingen als buitenlander mocht maar enkel voor 'zakelijke' reizen.

Ik dacht dat dat via AirBnB wel flexibel was want dat zijn toch particuliere verhuurders die zich daar niks van zouden aantrekken (dacht ik). Guess what, bij 5 AirBnB's geprobeerd en alle 5 wouden ze een soort van confirmatie dat het effectief om business ging. Duitsers volgen graag de regels denk ik.

Laatst bewerkt:
Geen idee, geen optie voor mij.
Ik zou in ieder geval dan nog eens zoeken qua hotel. Eentje waar ik enkele jaren geleden verbleven heb, heb ik even gechecked, en die bieden een antigeentest ter plaatse aan (30€ voor niet-duitsers).

Qua activiteiten zal het van deelstaat tot deelstaat afhangen, maar zolang je niet binnen op restaurant wil eten en content bent met een terras, hoef je verder geen testen meer af te leggen. Ofja, bij een museum worden testen ook vaak gratis voorzien voor bezoekers.

Ik zou in ieder geval dan nog eens zoeken qua hotel. Eentje waar ik enkele jaren geleden verbleven heb, heb ik even gechecked, en die bieden een antigeentest ter plaatse aan (30€ voor niet-duitsers).

Qua activiteiten zal het van deelstaat tot deelstaat afhangen, maar zolang je niet binnen op restaurant wil eten en content bent met een terras, hoef je verder geen testen meer af te leggen. Ofja, bij een museum worden testen ook vaak gratis voorzien voor bezoekers.
Ja, een antigeentest in de buurt van het hotel is eventueel een optie. Het enige minpunt is "wat als ik asymptomatisch positief test?". Dan moet ik meteen helemaal terug naar huis. Voor mij op zich geen probleem, maar voor mijn driejarig dochtertje ...

Helaas stellen veel hotels daar dan zelf absurde eisen ...
Meestal niet zelf, maar de bundeslander zelf. Maar baden wurttemberg heeft deze avond bvb beslist om alle beperkingen voor hotels op te heffen voor de gemeentes waar de incidentie laat blijft (zoals nu het geval is)

Dus geen testing meer voor ons, al hebben we wel 2 tests per persoon mee om ons te laten testen.

Meestal niet zelf, maar de bundeslander zelf. Maar baden wurttemberg heeft deze avond bvb beslist om alle beperkingen voor hotels op te heffen voor de gemeentes waar de incidentie laat blijft (zoals nu het geval is)

Dus geen testing meer voor ons, al hebben we wel 2 tests per persoon mee om ons te laten testen.
Waar vind ik die info over de bundeslander? Nu goed, vorige week heb ik letterlijk aan het hotel gevraagd of het wettelijke eisen waren of eisen opgelegd door het hotel zelf. Ik kreeg het antwoord dat het hun eigen eisen waren. Dit weekend toch maar eens hun website vin het oog houden.

Waar vind ik die info over de bundeslander? Nu goed, vorige week heb ik letterlijk aan het hotel gevraagd of het wettelijke eisen waren of eisen opgelegd door het hotel zelf. Ik kreeg het antwoord dat het hun eigen eisen waren. Dit weekend toch maar eens hun website vin het oog houden.
per bundesland zelf opzoeken. Baden Wurttenberg (Zwarte woud, BodenSee) staat hier: https://www.baden-wuerttemberg.de/de/service/aktuelle-infos-zu-corona/
De verschillende maatregelen per bundesland kan je hier vinden:

Vanaf komende maandag (en in principe al vanaf vandaag) kan je je twee gratis tests aanvragen op mijngezondheid.belgië.be. Deze blijven 10 dagen geldig en daar kan je je overal mee aanmelden. Voorlopig nog niets terug te vinden. Ik vertrek zaterdag naar Italië en zou graag vrijdag een test laten doen. Hopelijk verloopt alles een beetje vlot!

Terug
Bovenaan