Question Regels ivm artikels achter paywall

Waelvis

Well-known member
Crowdfunder FE
Op 9L was het niet toegelaten om artikels die achter een paywall zitten te posten.

Op andere fora waar ik ook op zit is dit wel toegelaten.

Hoe zit dat hier?

Want ik vind het verschrikkelijk dat er overal links naar artikels gepost worden (die wel eens interessant kunnen zijn), maar die dus achter een paywall zitten waardoor ik (en vele anderen) ze niet kunnen lezen, wat dikwijls nefast kan zijn voor de (eventuele) discussie.
Ik wil niet op 37 sites gaan betalen om hier de geposte links te kunnen lezen.. (Ik weet dat er zaken zijn om ze te omzeilen, maar dit kan niet altijd en overal)
 
Op 9L was het niet toegelaten om artikels die achter een paywall zitten te posten.

Op andere fora waar ik ook op zit is dit wel toegelaten.

Hoe zit dat hier?

Want ik vind het verschrikkelijk dat er overal links naar artikels gepost worden (die wel eens interessant kunnen zijn), maar die dus achter een paywall zitten waardoor ik (en vele anderen) ze niet kunnen lezen, wat dikwijls nefast kan zijn voor de (eventuele) discussie.
Ik wil niet op 37 sites gaan betalen om hier de geposte links te kunnen lezen.. (Ik weet dat er zaken zijn om ze te omzeilen, maar dit kan niet altijd en overal)
Neen, dat is hier ook niet toegelaten. Het gaat immers om auteursrechtelijk beschermd materiaal. In de regels van P&A staat het ook nog eens expliciet vermeld: Regels P&A + Waarom kan ik hier niet posten? | BeyondGaming

Onze juridische dienst is ook bezig met het opstellen van de algemene forum regels, die gaan tegen de finale launch wel rond zijn.
Op 9L post men thans zeer vaak artikels van paywals.


Ik wist niet dat dat verboden was daar.
Het is al jaren niet toegelaten, maar de mods kunnen ook niet alles altijd opvolgen. Als iemand dat doet mag iemand anders dat rapporteren, en als het opgemerkt wordt door een mod zal het normaal ook verwijderd worden. Er naar linken is geen probleem, maar de inhoud kopiëren wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan