bojo96
Active member
@DaFreak
Euh ja? Of ga je alles in de toekomst veranderen zoals bijvoorbeeld het verhaal van Paard van Troje? Of mag binnenkort Black Panther gespeeld worden door een blanke acteur? Moet toch niet voor eeuwig en altijd zwart blijven toch? Da's jouw logica overigens. Voor mij moet en zal Black Panther een zwarte persoon zijn van origine.
Ik heb al eerder aangekaart; hobbits zijn hoogstens lichtbruin zoals een Napolitaan of een Griek en dwergen leven ondergronds, ver weg van het zonlicht. Nogal belachelijk om dan een donkere dwerg te casten niet? De actrice pronkt overigens graag met de titel "eerste vrouwlijke dwerg ooit in de 'franchise' terwijl er gewoon vrouwelijke dwergen voorkwamen in The Hobbit trilogie. Er is weer duidelijk sprake van een agenda.
Ik heb vooral de indruk dat de "minderheden" in jouw ogen vooral zwarten zijn. Ik denk niet dat jij onder meer Aziaten vertegenwoordig, laat staan die van het Midden-Oosten (Qatar, Saoedi-Arabië, Iran, ...).
En verbieden? De lore volgen staat gelijk aan het verbieden van bepaalde zaken? het moet niet gekker worden eerlijk waar.
Jij kan misschien een fan zijn, maar een "gigantische" fan weet goed genoeg dat Gandalf niet heeft gevochten tegen de Nazgûl op de Weathertop wat Aragorn wél deed.
Jij keurt dus goed dat elke kritiek omtrent casting - wat toevallig kan te maken hebben met huidskleur- onmiddellijk racisme betekent?
Misschien zijn dwergen altijd al wit geweest voor Tolkien gezien het feit dat ze uit de Noorse mythologie komen? Toevallig een mythologie waarop Tolkien zich deels baseerde?
En daarom moeten ze voor eeuwig en altijd wit blijven?
Euh ja? Of ga je alles in de toekomst veranderen zoals bijvoorbeeld het verhaal van Paard van Troje? Of mag binnenkort Black Panther gespeeld worden door een blanke acteur? Moet toch niet voor eeuwig en altijd zwart blijven toch? Da's jouw logica overigens. Voor mij moet en zal Black Panther een zwarte persoon zijn van origine.
Dus ze kunnen paren. Dwergen en hobbits zijn ook nooit als wit beschreven. Een mol is zwart. Een molrat heeft geen haar en is blind.Dit zijn toch compleet onzinnige excuses gewoon om dwergen in fantasy koste wat kost wit te houden?
Ik heb al eerder aangekaart; hobbits zijn hoogstens lichtbruin zoals een Napolitaan of een Griek en dwergen leven ondergronds, ver weg van het zonlicht. Nogal belachelijk om dan een donkere dwerg te casten niet? De actrice pronkt overigens graag met de titel "eerste vrouwlijke dwerg ooit in de 'franchise' terwijl er gewoon vrouwelijke dwergen voorkwamen in The Hobbit trilogie. Er is weer duidelijk sprake van een agenda.
Omdat ze dat ook effectief zijn tiens. Getuige jullie vele posts die hen willen verbieden fantasy rassen als elfen en dwergen te vertolken omdat deze in noorse mythologie hun roots hebben.
Ik heb vooral de indruk dat de "minderheden" in jouw ogen vooral zwarten zijn. Ik denk niet dat jij onder meer Aziaten vertegenwoordig, laat staan die van het Midden-Oosten (Qatar, Saoedi-Arabië, Iran, ...).
En verbieden? De lore volgen staat gelijk aan het verbieden van bepaalde zaken? het moet niet gekker worden eerlijk waar.
Fyi; Jurassic park was ook een boek. Het is en blijft IP en is een van werelds grootste franchises. Dat zegt niets over kwaliteit dus je moet dat niet als waardeootfeel opvatten. Ik ben zelf een gigantische fan van LOTR dus meer moet he daar echt niet achter zoeken.
Jij kan misschien een fan zijn, maar een "gigantische" fan weet goed genoeg dat Gandalf niet heeft gevochten tegen de Nazgûl op de Weathertop wat Aragorn wél deed.
Ja. Daarom dat kritiek op huidskleur, vrouwen en minderheden in Pol en actua staat en niet in film. Dit heeft meer met politiek te maken Dan typische film kritiek.
Jij keurt dus goed dat elke kritiek omtrent casting - wat toevallig kan te maken hebben met huidskleur- onmiddellijk racisme betekent?
Dit zijn toch compleet onzinnige excuses gewoon om dwergen in fantasy koste wat kost wit te houden?
Tot zover je respect voor de lore. In een LOTR dick measuring contest ga je het nooit van mij kunnen halen dus doe aub niet alsof jij de echte fan bent die de enige juiste interpretatie van de lore verdedigd.
Waarom zou het objectief zijn om de LOTR-franchise hoger in te schatten dan pakweg een Marvel-franchise? Laat staan dat LOTR geen franchise zou kunnen zijn