Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een evolutie, bedoel je? Zoals in de maatschappij?Riad Bahri wordt het nieuwe nieuwsanker op de VRT. Qua blanke heteromannen hebben we dus enkel nog Eddy, Ruben en Maarten die dan nog enkel de sport doen.
De rest doet dat uiteraard enorm goed, maar ik merk wel een strategie.
Ik denk niet dat er veel valt over te discussiëren omtrent racisme. Dat is iets wat not done is. Hier gaat de discussie over de afwijkingen van Tolkien's werk en dat is in dit geval o.a. huidskleur. Dat je door deze reden hier op tegen bent, maakt je absoluut geen racist.
Dat zijn dan ook kleinere gemeenschappen in België, die soms ook gewoon recenter gearriveerd zijn. In het geval van gematigde joden is dat gewoon een godsdienst, en Chassidim zonderen zich af (toch komen ze op tv). Verder denk ik niet echt dat je een Belg met Chinese roots een groot plezier doet door iemand met Oezbeekse roots op tv te tonen. Idem met je opmerking over Zuid-Amerika. Dat zijn continenten.Persoonlijk vind ik dat er grote groepen op televisie niet worden gepresenteerd, met name onder ander Aziaten, joden of bv zuid Amerikanen, en het grappige is dat deze groepen ook nooit erover klagen
Jezus, er schoten me meteen een aantal namen binnen tot ik las dat je ook naar geaardheid had gespecificeerd. What the fuck eigenlijk, dat boeit toch geen zak?
Correctie: jij hoort ze er niet over klagen. In de VS begint (correcte) representatie van Aziaten en Zuid-Amerikanen (de representatie van Joden zit daar afaik al redelijk snor) een steeds groter punt te worden, en ook bij ons begint dat wat betreft de Aziatische gemeenschappen door te sijpelen. Zie de "rel" rond de "fwietjes" in Thuis vorig jaar met Joey Kwan, zie ook initiatieven als Untold Asian Stories.Persoonlijk vind ik dat er grote groepen op televisie niet worden gepresenteerd, met name onder ander Aziaten, joden of bv zuid Amerikanen, en het grappige is dat deze groepen ook nooit erover klagen
Die programma's af en toe zonder een mannelijke of vrouwelijke gast zijn er toch gewoon?Mij boeit dat ook geen zak, maar het punt was en is dat het omgekeerde tegenwoordig wél véél andere mensen dermate boeit dat we in een situatie waarin we waken over representatie van alles en iedereen, behalve blanke, heteroseksuele "cis"-mannen... want ja, die tellen niet, hé.
Puur door toeval niets mis mee dat er in bepaalde afdelingen alleen maar homoseksuelen werken, van Xavier Tavernier wist ik het niet eens (en van één van die sportankers dacht ik het omgekeerde tot ik las dat die een knappe vriendin had). Maar als representatie het argument is, dan zijn de verhoudingen daar (en door toeval kan dat ook) wél zoek.
Net zoals er niets mis is met af en toe dan ook eens een programma zonder mannelijke of vrouwelijke gasten denk ik dan.
Die programma's af en toe zonder een mannelijke of vrouwelijke gast zijn er toch gewoon?
Maar wil je nu zeggen dat Riadh Bahri de job gekregen heeft omdàt hij homo is? Dat de reden van zijn aanstelling 'representatie' is? Want indien wel, zou ik wel willen weten hoe je daarbij komt. En indien niet, waar gaat het dan eigenlijk over in dit geval?
Dat laatste ontken ik ook niet, wel dat dat streven naar diversiteit kwaliteit of verdienstelijke kandidaten in de weg staat.Riahd Bahri heeft die job ongetwijfeld niet gekregen omdat hij homo is, maar omdat hij een verdienstelijk cv heeft, o.a. als luchtvaart-expert (plus aangenaam schermgezicht in De Slimste Mens, dat gezegd zijnde: zijn BelRiadh fimpjes op VRT NWS zijn een tenenkrullend concept maar ik ben dan ook een verzuurde oude zak aan het worden).
Het punt is dat het tegenwoordig niet meer zou kunnen dat zelfs als je enkel naar verdienstelijke cv's kijkt, je met een spoeling eindigt met enkel blanke heteroseksuele mannen want dan gaat er wél een diversiteitsalarmpje af, want men streeft in die richting wél naar representatie.
Je kan niet ontkennen dat achter de aanwerving van andere schermgezichten wél een zeker streven naar diversiteit schuilt.
), ook nog eens een aangename stem, de juiste ervaringen en connecties hebben... Dus ja, dan verbaast het mij al helemaal niet dat op dat vlak zeker homoseksuele mannen nog een extra streepje voor hebben op hetero's (/vooroordeel).
And last of all the mounting wave, green and cold and plumed with foam, climbing over the land, took to its bosom Tar-Míriel the Queen, fairer than silver or ivory or pearls
Oh nee. Hoe jammer dat ze een donkerdere huid heeft!Waarschijnlijk voelen velen de bui al hangen, maar jammer genoeg komt de actrice niet overeen met Tolkien's beschrijving:
Ik vind het eerder jammer dat jij hier weeral over huidskleur komt zagen.Of was die hele cast blank voor dezelfde reden dat bijna alle grote franchises, series en films altijd al praktisch volledig blank geweest zijn? Nick Fury en zoveel anderen waren oorspronkelijk ook allemaal blank en nu is dat Samuel L Jackson en zou niemand iemand anders ervoor willen. Misschien binnen reboot nummer zoveel weer iemand anders of misschien zelfs een vrouw.Verder is Isildur een afstammeling van diezelfde stamboom en die is blank zoals Tolkien hen beschreef. De reden dat Isildur, zijn vader Elendil en de soldaten blank zijn in de trilogie is omdat Peter Jackson Tolkien's beschrijvingen wél opvolgde.
Nogmaals als je tegen diversiteit bent dan is daar een topic voor in pol en actua en dat is nu al meermaals herhaaldelijk aangehaald.Natuurlijk is dat geen toeval. Ze hebben vanaf de start duidelijk aangegeven dat de grootste en duurste serie ooit gemaakt met zo een gigantische cast, zo een grote naam en zo'n groot bereik geen audities van people of color zou weigeren en dus niet whites only zou zijn.Sinds deze Amazon serie zijn er plotseling zwarte hobbits, elfen, dwergen en Númenóreans letterlijk verzonnen. Dit kan toch geen toeval meer zijn?
“Fairer” is eerder “mooier” en niet bleker lijkt mij. Maar goed, voor de rest wil ik de discussie niet aanwakkeren…Ze wordt beschreven als bleker dan zilver, ivoor of parels.
Ge hebt het dan over de vrouwelijke dwergen neem ik aan ?Ik vind het jammer dat daar niets meer mag op gezegd worden. De discussie wordt direct doodgeknepen door ze te verkassen naar Pol&Actua waar ze in een maelstrom van oeverloos gelul verdwijnt.
Het grootste probleem imo is dat er afgewekend wordt van het oorspronkelijk verhaal om een minderheid aan jankers te pleasen zonder dat enige toegevoegde waarde heeft voor het verhaal.
Mocht morgen blijken dat de dwergen 1m85 zijn en geen baard hebben zou er ook iets op gezegd worden hoor.

Ik denk wel dat ge goed genoeg snapt wat ik bedoel.Ge hebt het dan over de vrouwelijke dwergen neem ik aan ?![]()