Het probleem is dat je vrouwelijk associeert met zorgzaam en mannelijk niet.
Of andersom een vrouwelijke bouwvakker zou dan juist mannelijk zijn.
En het is niet omdat de community zelf stereotypeert dat dit dan wel ok is of zomaar kan overgenomen worden.
Vergelijk het met iemand die als ITer werkt. Die moet wel een nerd zijn, er uit zien als Steve Urkel, sociaal onbekwaam zijn alsook alles van computers weten. Als wij met zijn allen deze persoon altijd gaan benaderen vanuit deze visie, gaat hij bepaalde kansen niet krijgen of juist enkel aangesproken worden voor zijn IT kennis.
Waarom moeten iemand anders altijd gaan definiëren waar iemand anders gevoelig aan zou kunnen zijn?
Als er iets mis is met mijn vrouw haar wagen, verwacht zij dat ik het regel met de garage. Moet ik haar dan gaan verwijten dat ze seksistisch is?
Laat iedereen toch eens leven zoals ze willen.
Met wat zijn we toch allemaal bezig zeg. De hele woke movement is toxisch. Weet je wat ook toxisch is? De anti-woke movement. (die zijn zoniet nog erger - kijk maar naar de VS wat daar gebeurt in bepaalde staten). Logic and reason will prevail.
Als je jezelf man voelt en iemand noemt je vrouwelijk omdat die vindt dat je zwak/emotioneel bent dan is daar wel degelijk heel wat mis mee op verschillende vlakken. Of je nu homo/hetero man of vrouw bent, je gaat dat zelf ook niet appreciëren. En al helemaal niet als men zegt dat je aan het zagen bent als je daar tegenenin durft gaan.
Wat ik het meest enge vindt is dat we echt op het punt komen dat free speech gewoon onder druk komt te staan. Letterlijk alles is tegenwoordig aanstootgevend. Doe toch even rustig en normaal mensen. Ja, zwarte piet komt uit een kolonialistisch tijdperk maar moeten we daarvoor het halve land in brand steken? Een verstandige ouder kadert dit bij zijn kinderen in plaats van een hele zooi van onzin te verzinnen over witte pieten en roetpieten. Own your past, improve for the future. Er is een groot verschil tussen racisme en een zwarte piet van een kinderfeest. Geen enkel kind ervaart dat als racisme. Kinderen zijn uit zichzelf ook niet racistisch. Ze worden racistisch door de ouders.
Sneeuwwitje of ariel de zeemeermin die plots een donkere huidskleur heeft. Waarom?
Moeten we dan Pocahontas ook door Cameron Diaz laten vertolken? Pocahontas is donker van huidskleur, Ariel wit. Who cares?
Beiden hebben toch gewoon bestaansrecht zoals ze origineel in het leven werden geroepen?
Dit omvat het mooi voor mij: politiek correct is bullshit, er is enkel correct.
Mensen die rondlopen met fluo haarkleur, niet maatschappelijke kleren en zich identificeren als een hond (furries noemen ze dat?).
Dergelijke zaken denk ik van, wat is dat nu in godsnaam voor onzin? Maar dat is mijn mening. Als die mensen zich beter voelen door zo door het leven te gaan. Enjoy. Ik heb daar verder geen last van. Iedereen doet waar hij zin in heeft. Ga ik dat snappen? Neen. Ik vind dat persoonlijk heel raar, maar ik ga me niet bezighouden met te zeggen hoe ze er volgens mijn eigen idealen zouden moeten bijlopen of hun gedragen. Dat is mijn plaats niet. Mensen kunnen net hetzelfde denken over mij.
Mensen die anti-gay zijn? Weet je wat je doet? Trouw niet met een gay persoon. Heeft verder geen hol met jou te maken dus moet je gewoon je mond over houden.
Ik ben denk ik op een aantal vlakken wel relatief conservatief maar denk dat ik ook vrij progressief ben op veel vlakken. Transvrouwen bijvoorbeeld. Nul issue mee. Moest ik verliefd worden op een vrouw (die er uiteraard gewoon als een normale vrouw uitziet), en die blijkt achteraf trans, denk ik dat ik mezelf slim genoeg acht om mezelf over de initiele shock over te zetten. Ik ben 100% hetero, heb geen interesse in mannelijke onderdelen maar iemand die er uitziet, praat en leeft als een vrouw (met de juiste onderdelen), is wat mij betreft gewoon een vrouw.
Is biologisch even normaal als holebi. Birth defect: geboren in het foute lichaam. Wetenschappelijk perfect te verklaren.