Voor de fans een artikel over Radiohead dat optreedt in Belgie in 1997

m1997-09Vox-2.jpg


m1997-09Vox-3.jpg


m1997-09Vox-4.jpg


m1997-09Vox-5.jpg


m1997-09Vox-6.jpg


Wel een grappig artikel, vooral dat kritiekpuntje: "A shameless rip-off of Cocteau Twins and Jeff Buckley".
 
Ik gok dat ge het op mij hebt, maar ook al is het op iemand anders: Vindt gij dit nu echt een goede bijdrage voor deze thread? Effe koudweg verkondingen dat meningen fout zijn, en die van u de juiste is, uzelf even boven het plebs verheffen? 👌

Als effectief op mij, legt ge mij ook nog eens een hoop woorden in de mond die ik niet heb getypt.
Ik gok ook (deels) op mij.
En ik hoop ook dat het vooral ironisch is, in dat geval vond ik het zelfs geslaagd :D

Anders is het wel de perfecte bevestiging van wat ik als vooroordeel had over de hipster Radiohead fan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Komt er nog een nieuwe plaat?

A Moon Shaped Pool is niet slecht, maar toch ja zeker een groeiplaat als het er één wordt, want van de eerste keer ben ik nog niet meteen weggeblazen (al had ik dat met geen enkel album van hen).
 
En ook Chapelle is fan.

Zelf nooit veel verder geraakt dan Kid A dat ik wel een goed album vind. Vooral Idioteque had hier een grote impact. Veel respect voor live bands die niet wegschuwen van drum machines, synths en andere technologie. Door deze thread de "In Rainbow live from the Bassement" beginnen verkennen op youtube. Chronologisch be damned. Momenteel vast op het nummer House of Cards. Ik heb letterlijk nog dat kinderlijke in mij om een nummer 600x op 1 dag in loop te horen alvorens ik verder verken. Maar verder verkennen zal ik wel, uiteindelijk.

Btw this probably pretty fuckin obvious ma toch, @Kid_C uw nick is dan al zelfspottend afgeleid van Kid A?
 
Laatst bewerkt:
Nog een Bloom. De laatste, om af te leren.

Het nummer waarvan ik hoop dat die komt op LP10. Daar zouden ze een fantastische muziekvideo van kunnen maken.

Bloom blijft toch een fantastische opener :love2:. Toen het album uitkwam spoorde ik nog elke dag 40-tal minuten naar Antwerpen voor het werk. Juist genoeg om het album helemaal te spelen dus. Denk dat het in februari of maart is uitgekomen? De combinatie van Bloom samen met het staren naar een opkomende zon op een frisse lente ochtend was soms magisch.

Komt er nog een nieuwe plaat?

A Moon Shaped Pool is niet slecht, maar toch ja zeker een groeiplaat als het er één wordt, want van de eerste keer ben ik nog niet meteen weggeblazen (al had ik dat met geen enkel album van hen).

Waarom zou er geen nieuwe plaat komen?
 
Komt er nog een nieuwe plaat?
Sowieso. Zoals anderen reeds vermeldden hier, graaft Radiohead in hun archief om songs te recreëren en op een nieuw album te droppen (Nude - Don't get any big ideas; True Love Waits; Ful Stop; Identikit, Motion Picture Soundtrack,...). Daarvoor moeten ze natuurlijk eerst samenkomen en de afgelopen twee jaar was dat lastig. Ik denk dat ze in 2022 een poging gaan wagen om terug samen te komen en in 2023 we LP10 gaan verkrijgen. Zou mooi uitkomen, dertig jaar na hun eerste album. Twee jaar toeren, om in 2025 afscheid te nemen (veertig jaar na hun oprichting).
 
Paranoid Android en een ander nummer waarvan mij helaas de naam ontsnapt is (niet Karma Police, No Surprises, Street Spirit) vind ik wel goed, samen met zo'n beetje het hele het album The Bends. Street Spirit ook.
Die laatste lijkt mij iets minder bekend en bemind, of ligt dat aan mij? (Behalve Street Spirit dan.)
 
Ah ok ... hoe raar het voor sommigen zal klinken, maar ik ben nog bezig in elk geval :unsure:.
 
Ah oei ik dacht ook dat het twee weken was, ik ben ook nog volop bezig! Nu, op zich niet erg, maar ik zou het CRJ-feestje niet willen missen :tongue:
 
Ah ok ... hoe raar het voor sommigen zal klinken, maar ik ben nog bezig in elk geval :unsure:.
Niemand die zegt dat het topic niet mag actief blijven, als er mensen zijn die daar behoefte aan hebben. Ik ging ook nog eens The King of Limbs beluisteren.
 
Terug
Bovenaan