Allright, verder gegaan met OK Computer (recommendation @PBR Streetgang), Amnesiac (op basis van die flowchart) en Hail To The Thief (recommendation @Deckard en @PBR Streetgang).

  • OK Computer:
    • Dit bevalt me al iets beter. Het blijft niet mijn ding, maar hier kan ik al naar luisteren. Veruit hun beste album voor mij.
    • Het is precies een minder harde versie van Deftones.
    • Ook de lyrics eens mee gelezen tijdens de luister sessie, dat is best wel sterk spul.
    • Thom blijft wel een zaag van formaat (sorry).
    • Highlights:
      • Paranoid Android: VEEL beter dan ik mij herinner.
      • Fitter Happier: I like !! A lot !!! :love: :thumb:
      • Electioneering: Yeah hier kan ik wel naar luisteren
    • Lowlights: Karma Police ("Classic" Radiohead I guess?), Let Down, Surprises, The Tourist (Weer een uitmuntend staaltje gekweel 👌)
  • Amnesiac:
    • Beke dezelfde feedback als Kid A: Het is absoluut mijn ding niet, maar het stoort me ook niet gigantisch. Dit kan gerust op de achtergrond opstaan voor mij.
    • Er zitten wat interessante sound concepten in, en het is weer allemaal enorm sfeervol.
    • Met momenten komt het wel wat over als "ik duw maar random op wat knoppekes bliep bloep" :unsure:.
    • Sommige nummers doen mij HEEL hard denken aan een PSP spel waarvan ik niet meer op de naam kom (ik dacht Every Extend, maar dat is het blijkbaar niet, al lijkt het er wel op). Dat spel genereert dus ook uw muziek "at random" op basis van waar ge op schiet :unsure:.
    • Highlights:
      • Life in a Glasshouse: Really like
      • I might be wrong & Hunting Bears: Cfr. mijn PSP spel
    • Lowlights:
      • Pulk/Pull Revolving Doors: Too weird for me
      • Packt like sardines: Zitten wat interessante sound concepten in, al komt het soms over als "ik duw maar random op wat knoppekes bliep bloep"
      • Pyramid song: Mja toch weer te zagerig weer voor mij
  • Hail to the Thief:
    • Het eerste nummer is echt vet, en ik dacht dat ik mijn Radiohead plaat had gevonden !!
    • Maar op een paar nummers na, is dit toch weer niet mijn ding.
    • Highlights:
      • 2+2=5: Awesome :love:
      • I Will: Heel cool nummer, alleen weer jammer van teveel Yorke
      • Wolf at the door: Like
    • Lowlights:
      • Backdrifts: Sorry, maar die zang !!!!
      • We suck young blood: It hurts my ears !!!! :wallbash:

Heeft iemand nog enige recommendation voor een laatste album? Heeft het nut dat ik Pablo Honey of The Bends beluister? Iets anders?



En kudos voor je doorzettingsvermogen. :D
Dit was toch de zelf-kastijding-thread, neen?
 
  • OK Computer:
    • Dit bevalt me al iets beter. Het blijft niet mijn ding, maar hier kan ik al naar luisteren. Veruit hun beste album voor mij.
    • Het is precies een minder harde versie van Deftones.
    • Highlights:
      • Paranoid Android: VEEL beter dan ik mij herinner.
      • Fitter Happier: I like !! A lot !!! :love: :thumb:
      • Electioneering: Yeah hier kan ik wel naar luisteren
Niet zeker of de Deftones comment een compliment is, en ik ben het er hoegenaamd niet mee eens, maar I'll take it anyway.
No love for Subterranean Homesick Alien? Prachtige combinatie van psychedelische spacerock met de angsty disenchanted vibes die hun muziek en lyrics zo drijven. Misschien ligt de metafoor er te dik op, maar voor mij is dat echt magisch, misschien mijn favoriet van het album.


  • Hail to the Thief
    • Highlights:
      • 2+2=5: Awesome :love:
      • I Will: Heel cool nummer, alleen weer jammer van teveel Yorke
      • Wolf at the door: Like

Heeft iemand nog enige recommendation voor een laatste album? Heeft het nut dat ik Pablo Honey of The Bends beluister? Iets anders?
No love voor Myxomatosis? Dat wordt over het algemeen nogal weinig over gezegd, heb ik de indruk. Misschien omdat het op Hail to the Thief staat, wat op zijn beurt (for some weird reason) nogal lauw ontvangen wordt. Maar ik vind dat echt een moddervet nummer.
 
Heeft iemand nog enige recommendation voor een laatste album? Heeft het nut dat ik Pablo Honey of The Bends beluister? Iets anders?
Ik ben zelf geen fan van die eerste twee albums, maar het is al zo lang geleden dat ik er ook niet meer veel van weet tbh. Ik luister er nu naar om toch ook wat dieper te duiken!

Wat ik wel weet is dat Anyone Can Play Guitar mijn eerste Radioheadnummer was dat ik echt kende en goed vond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
@PBR Streetgang

Cfr. Deftones: Noch compliment noch kritiek, gewoon een opmerking. Ik vind Deftones best goed trouwens. De vergelijking bij OK Computer maak ik met White Pony, en dan vooral de "aan stukken gekapte lyrics", de algemene sfeer, en de basis muzikale insteek (maar dus wat minder hard).

Cfr. Subterran Homesick Alien: Ik heb daar "meh" genoteerd. Net nog eens geluisterd, en ik blijf bij meh. De lyrics vind ik ook niets speciaal.

Cfr. dat "angsty" gedoe: Dat is effectief 1 van mijn grote problemen bij Radiohead. Dat kwam misschien niet heel duidelijk uit mijn vorige posts. Ik heb mij nooit kunnen vereenzelvigen met dat gevoel, noch waarom mensen zichzelf daar graag in wentelen.
Zie ook dat clipje van @Koonut van Patrice O'Neal ... imo is dat spot-on, maar I'm NOT one of those people.
Ook tijdens mijn pubertijd had ik dit al, en als gevolg zijn er heel wat grote bands die mij :sarcastic: gevoelens geven. Ik zat en zit dan eerder aan de "get angry alles kapot" kant van dat spectrum.
Het is echt dat angsty gedoe, NIET de melancholy (wat imo een bredere paraplu term is?).
Bvb het type "laten we stilstaan hoe het vroeger beter was" en "vuile zaken romantiseren" melancholy van een Waits, of het "donkere alles en iedereen is slecht" melancholy van een Cave kan ik wel hebben 🤷‍♂️.

Cfr. Myxomatosis: Het is een moeilijke. Ik heb nog getwijfeld om die zowel bij mijn high als lowlights te zetten :laugh:. Ik vind dat ergens een dijk van een nummer en 10sec later niet meer. Ik heb bij dat nummer ZEER contradictorische notes genomen :laugh:.
 
Exit Music staat inderdaad al een paar jaar in de top 100.

Een andere optie is Reckoner, dat stond ergens halverwege de top 1000.
 
Group, which also includes Sons of Kemet drummer Tom Skinner

Volgens mij probeert Thom Yorke mij te versieren :unsure:

d520eef557805e351c21174ec5b4e5ac.gif
 
Altijd al eens in willen verdiepen dus ook op de immer groeiende lijst gezet. Wel al één en ander van gehoord en is mij altijd wel bevallen.

Nu even een vraag(longshot) ben niet zeker of het van Yorke zelf is of van radiohead maar er was een nummer met een youtubeclip in wit met zwarte lijnen die een heel verhaal vertelt. Gelukkig ben ik zo goed in namen van nummers onthouden(zelfs al heb ik ze grijsgedraaid), dusja als iemand weet over dewelke het gaat feel free
 
Eens beluisterd maar zal reckoner geweest zijn. Nochtans is die album cover compleet in de stijl van wat ik mij meen te herinneren (kan ook zijn dat het effectief van die plaat komt).
Enige suggesties voor zijn solo werk?

Edit; vond reckoner bij de suggesties bij het beluisteren van the eraser
 
PTA heeft ook een fantastische clip/kortfilm gemaakt met een selectie nummers van die plaat. Staat op Netflix geloof ik.
 
Terug
Bovenaan