Racisme

Tuurlijk niet. Ik wou gewoon sarcastisch reageren ip zijn post
Iedereen heeft zijn opvatting over thema’s. Moet je daarom dadelijk zeggen dat iemand racistisch is?
Ik weet dat ik extreem ben in bepaalde gevallen, maar denk niet dat k995 dat weet van zijn eigen
Maar als het racistisch IS, dan mag je dat toch wel zeggen?

Maar als het racistisch IS, dan mag je dat toch wel zeggen?
Hangt ervan af aan welke kant van het spectrum je dat vraagt. je zal twee verschillende antwoorden krijgen.
wie bepaald wie gelijk heeft? De wet? Die ook opgesteld is door linkse politici ?

Als morgen extreem rechts aan de macht zou komen. En de wetten verandert zodat bepaalde uitspraken die de wet nu racistisch noemt niet meer onder deze noemer vallen. Zou jij je dan hierbij neerleggen?
Denk het niet. Je zou je ook verzetten

Hangt ervan af aan welke kant van het spectrum je dat vraagt. je zal twee verschillende antwoorden krijgen.
wie bepaald wie gelijk heeft? De wet? Die ook opgesteld is door linkse politici ?
Het is je al eens gezegd, maar al alles in jouw denkwereld links is, ligt het probleem misschien bij jou hoor.

Echt zo'n povere discussie, jezus.

Dunno iemand die de rechtsstaat volgt? Als je denkt dat het Vlaams Belang racistisch is dan is het imo uw burgerplicht om ze aan te klagen. Zo werkt het systeem nu eenmaal
Dit slaat toch nergens op? Heb jij dan altijd een rechter nodig om een mening te vormen? Hoe absurd is dat?
IK vind OVLD absoluut geen liberalen, echt geen rechter nodig om dat te bepalen voor mij.

Net zoals ik geen rechter nodig heb om VB nog steeds racistisch te vinden.

Dit slaat toch nergens op? Heb jij dan altijd een rechter nodig om een mening te vormen? Hoe absurd is dat?
IK vind OVLD absoluut geen liberalen, echt geen rechter nodig om dat te bepalen voor mij.

Net zoals ik geen rechter nodig heb om VB nog steeds racistisch te vinden.
Jij bent nochtans degene die zich eerder beriep op een (niet bestaande) rechterlijke uitspraak
Bij de volgende verkiezing zal ongetwijfeld een partij die ooit veroordeeld was tot racisme de grootste van het land worden

Je hebt er een handje van weg om feiten en meningen doorheen te halen.

Leuke semantieke discussies ter zijde, zolang Vlaams Belang figuren als Dewinter en Van Langenhove een platform blijft geven, bestaat er voor mij weinig twijfel over of de partij al dan niet racistisch is.

Ik zeg niet dat het zo hoort, ik wil maar gewoon zeggen dat het menselijk is.
En vind niet dat deze werkgever dan per sé racist is

zelfde voorbeeld met openluchtzwembaden
Je hoort zl eens dat er problemen zijn met brusselse jongeren die afreizen om blijkbaar onnozel te doen daar.
Dan beslist de eigenaar ook dat een bepaalde groep niet meer binnen mag. Is toch ook niet racistisch?
Hoe kan er nu ooit een deftige duscussie over racisme gevoerd worden als het basisconcept ervan blijkbaar al te moeilijk is?

Jij bent nochtans degene die zich eerder beriep op een (niet bestaande) rechterlijke uitspraak

Je hebt er een handje van weg om feiten en meningen doorheen te halen.
Zoals ik hier nog al zei: meer argumenten minder op de man spelen zou ik denken. Dat gezegd er zijn. natuurlijk weinig argumenten in te brengen dat het VB geen racistische partij zou zijn.

Zoals ik hier nog al zei: meer argumenten minder op de man spelen zou ik denken. Dat gezegd er zijn. natuurlijk weinig argumenten in te brengen dat het VB geen racistische partij zou zijn.
Hoe is dat op de man spelen, jij zegt dat die partij veroordeeld is voor racisme, ik stel dat dat niet zo is. Kan je nu gewoon toegeven dat je fout bent en wat je eigenlijk bedoelt is dat een partij waarvan jij denkt/vindt dat ze racistisch zijn de grootste van vlaanderen zou kunnen worden?

En wat argumenten betreft, behalve in geval van een proces zijn er niet echt argumenten mogelijk aangezien buiten de juridische context racisme vooral iets is van 'ik vind dat' vs ' ik vind dat niet'.

De ene vindt een uitspraak over religie racisme, de andere denkt dat die zaken niks met elkaar te maken hebben, etc

Er zitten ongetwijfeld racisten bij het VB, maar je gaat je best moeten doen als je wil bewijzen dat de partij zelf racistisch is. Een simpele stelling als "daar vallen weinig argumenten tegen in te brengen" voldoet niet echt hé. Losse citaten links en rechts ook niet.

Hoe is dat op de man spelen, jij zegt dat die partij veroordeeld is voor racisme, ik stel dat dat niet zo is. Kan je nu gewoon toegeven dat je fout bent
Neen, nogmaals het Vlaams belang zegt dat ze in niks verschilt van het Vlaams blok. Ik zie dus geen reden om te denken dat die veroordeling ook niet op hen slaat. Dat jij hun eigen woorden wil negeren en doen alsof het een andere partij is zegt genoeg.

Vraagje: nu dat spa van naam veranderde naar vooruit mag ik dan ook niet meer zeggen dat er genoeg mensen in hun partij veroordeeld zijn geweest voor fraude en oplichting? Is louter een naamsverandering genoeg om heel het verleden van een partij uit te wissen?

en wat je eigenlijk bedoelt is dat een partij waarvan jij denkt/vindt dat ze racistisch zijn de grootste van vlaanderen zou kunnen worden?
Ik zie daar weinig discussie gezien welke mensen in die partij zitten en hun uitspraken en daden.
En wat argumenten betreft, behalve in geval van een proces zijn er niet echt argumenten mogelijk aangezien buiten de juridische context racisme vooral iets is van 'ik vind dat' vs ' ik vind dat niet'.

De ene vindt een uitspraak over religie racisme, de andere denkt dat die zaken niks met elkaar te maken hebben, etc

...

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil?

Neen, nogmaals het Vlaams belang zegt dat ze in niks verschilt van het Vlaams blok. Ik zie dus geen reden om te denken dat die veroordeling ook niet op hen slaat. Dat jij hun eigen woorden wil negeren en doen alsof het een andere partij is zegt genoeg.

Vraagje: nu dat spa van naam veranderde naar vooruit mag ik dan ook niet meer zeggen dat er genoeg mensen in hun partij veroordeeld zijn geweest voor fraude en oplichting? Is louter een naamsverandering genoeg om heel het verleden van een partij uit te wissen?

Moeilijk soms hoor, laat ik even een simpel voorbeeld gebruiken.

Bedrijf A verandert zijn naam naar bedrijf A+, is dat hetzelfde bedrijf? Ja.

Bedrijf B gaat failliet en de eigenaar richt een nieuw bedrijf C op is. Is bedrijf C == bedrijf B? Nee, want anders zou bedrijf C ineens hopen schulden hebben. Dat de zaakvoerder van C zegt dat ze nog steeds dezelfde diensten aanbieden als B deed doet daar niks aan af.

Ik zie daar weinig discussie gezien welke mensen in die partij zitten en hun uitspraken en daden.

...

Wat baten kaars en bril als de uil niet zien en wil?
Als er weinig discussie is dan snap ik niet waarom ze niet terug veroordeeld zijn. Maar ik vermoed dat uw stelling is dat niemand in Vlaanderen, zelfs jij niet, het zich genoeg aantrekt om hen aan te klagen? Dat jij onzuivere figuren binnen een groep genoeg vindt om de hele groep te labelen is uw goed recht imo, maar verkoop het niet als een feit :)

Op de man spelen

Bedrijf B gaat failliet en de eigenaar richt een nieuw bedrijf C op is. Is bedrijf C == bedrijf B? Nee, want anders zou bedrijf C ineens hopen schulden hebben. Dat de zaakvoerder van C zegt dat ze nog steeds dezelfde diensten aanbieden als B deed doet daar niks aan af.
Je antwoord niet op mijn vraag : kan je wat Vandenbroucke ooit deed nog verwijten aan vooruit of niet? Simpele vraag hoor.

Als over VB : de partij is in niks veranderd, er was geen faillissement er was een naamsverandering, niks meer. De mensen, regels en bestuur bleven allemaal hetzelfde. Het is een goedkoop excuus om te willen doen alsof VB VB niet is.

Als er weinig discussie is dan snap ik niet waarom ze niet terug veroordeeld zijn. Maar ik vermoed dat uw stelling is dat niemand in Vlaanderen, zelfs jij niet, het zich genoeg aantrekt om hen aan te klagen? Dat jij onzuivere figuren binnen een groep genoeg vindt om de hele groep te labelen is uw goed recht imo, maar verkoop het niet als een feit :)

En weeral ontwijk je de discussie zelf met een drogreden

Laatst bewerkt:

In D&D noemen ze dit rules lawyering.

In D&D noemen ze dit rules lawyering.
Inderdaad tezamen met de "trek ze dan voor de rechtbank" een dooddoener omdat ze de discussie niet willen aangaande wetende dat er simpelweg geen verdediging is. Het VB is nog altijd een racistische partij. Alsof je geen eigen mening daarover kan vormen gebaseerd op de feiten zoals ze zijn zonder een rechter te zijn.

Je antwoord niet op mijn vraag : kan je wat Vandenbroucke ooit deed nog verwijten aan vooruit of niet? Simpele vraag hoor.

Als over VB : de partij is in niks veranderd, er was geen faillissement er was een naamsverandering, niks meer. De mensen, regels en bestuur bleven allemaal hetzelfde. Het is een goedkoop excuus om te willen doen alsof VB VB niet is.

Vandenbroucke is nooit voor iets veroordeeld dus ik zie niet wat je die kan verwijten. willy claes is een ander paar mouwen. Maar de SP/SP.a/Vooruit is nooit ergens voor veroordeeld.

En weeral ontwijk je de discussie zelf met een drogreden

Welke discussie, je haalt een hoop dingen door elkaar zo is het moeilijk om ergens ten gronde een argument voor of tegen te geven. Zitten er mensen in het vlaams belang die veroordeeld zijn voor racisme. Mogelijks, de meeste van uw artikels zitten achter een paywall. Is de partij zelf veroordeeld, neen. Als uw stelling is dat als iemand die lid is van een groep veroordeeld wordt dat dit dan als een pars pro toto geldt als het ware.. dan nee dan ga ik daar niet mee akkoord.

Je ontwijkt nog steeds de vraag en de discussie, zinloos dus.
Nogmaals de partij is hiervoor veroordeeld en heeft vele mensen in hun rangen die dit openlijk aanhangen.

En hop nogmaals eens een voorbeeld hoe ingeburgerd dit nog is :

Luc Asselman, liberale politicus en echtgenoot van Maggie De Block, neemt ontslag na racistische uitspraak in gemeenteraadscommissie Merchtem: "Vuile zwarten”​

Nogmaals de partij is hiervoor veroordeeld en heeft vele mensen in hun rangen die dit openlijk aanhangen.

Ik hoop dat je beseft dat je zelf constant aan veralgemening doet en in die optiek geen haar beter bent?

Cancel culture maakt wééral een slachtoffer :angry:

De Marcen hebben het in de comments weer goed gezegd:

• Marc Leten
    10 minuten geleden
    Hij zegt tenminste wat hij denkt.

• Marc Reynaert
    15 minuten geleden
    Geen probleem, hij verwoordt enkel wat de meesten denken maar niet durven zeggen!

Terug
Bovenaan