Racisme in het voetbal

Denk dat er maar één manier is om te straffen : paar dagen achter gesloten deuren spelen , NUL publiek.
De mensen die het dan toch goed voorhebben zullen dan misschien sneller zone knitwit aanspreken omdat ze weer een paar matchen thuis mogen zitten .
En hoe weet gij dat niemand die persoon aangesproken heeft? Of is dat weer zo´n veronderstelling gebaseerd op niks?
 
Denk dat er maar één manier is om te straffen : paar dagen achter gesloten deuren spelen , NUL publiek.
De mensen die het dan toch goed voorhebben zullen dan misschien sneller zone knitwit aanspreken omdat ze weer een paar matchen thuis mogen zitten .
Dat geld dan ook voor Anderlecht he die zingen met zen allen racistische liedjes tav boeren en homo's
 
Dat geld dan ook voor Anderlecht he die zingen met zen allen racistische liedjes tav boeren en homo's
Mij ook al dood aan geërgerd, alsook aan die encule fils de pute spreekkoren. Werd ook al gecommuniceerd naar de supporters toe in een geforceerde q&a met Raman.

Maar laat ons eerlijk zijn, wel van een gans andere grootorde dan “bruinen aap”.

Ondertussen ook al verklaringen waarom Kompany pas op het einde bij het interview zo van slag was, en de 4 de ref en Clement uit de lucht vielen. Alsook de woordkeuze gans de match. Ging om verscheidene losse gevallen op andere plekken naar andere personen. Wat pas duidelijk werd net na de match toen alle verhalen samen kwamen. Bij de opwarmende Amuzu en Ashimeru, Iemand van de social media. Kompany en Floribert bij de rust.
 
Dat geld dan ook voor Anderlecht he die zingen met zen allen racistische liedjes tav boeren en homo's
Moesten boeren en homo's een ras zijn dan zou dit kloppen ja.

Dit is discriminatie en homofobie.

Maar het klinkt eerder als 'Maar hoor eens wat die van Anderlecht zingen !' als een afleiding om toch maar niet het echte probleem te moeten veroordelen.
 
Moesten boeren en homo's een ras zijn dan zou dit kloppen ja.

Dit is discriminatie en homofobie.

Maar het klinkt eerder als 'Maar hoor eens wat die van Anderlecht zingen !' als een afleiding om toch maar niet het echte probleem te moeten veroordelen.
Dit , wat ik allemaal gelezen heb als excuse …
Als Anderlecht had gewonnen dan had Kompany gezwegen … dacht dat ik alles al gelezen had
 
Komaan gaten dit was nog eens een topper dat er echt eentje was, rsca heeft duidelijk stappen gezet. Laten we het nu over voetbal houden. En laat de bevoegde instanties hun werk doen en ik weet de Club dit ernstig neemt en er alles gaat aan doen om deze mensen te vinden.
🖤💜❤️
💙🤍🤍💚🖤🧡❤️

Idd, blijkbaar ging Anderlecht naar buiten komen met een stevig statement, maar zou dit nu niet gebeuren door de positieve manier waarop Club Brugge meewerkt om hier iets aan te doen.

Ik denk dat je als Club bestuur ook wel al ferm zitten vloeken hebt op het gedrag van bepaalde "supporters", zoals dat voorval met die Man City fan. Je mag het draaien en keren zoals je het wil, maar zoiets gaat wel de wereld rond, net als dit geval. Ondanks de meerderheid van de supporters zich wel weet te gedragen.

Hopelijk zetten supporters verenigingen van alle clubs nog meer in op het pro eigen team supporteren, en minder op het anti andere club supporteren.
 
Moesten boeren en homo's een ras zijn dan zou dit kloppen ja.

Dit is discriminatie en homofobie.

Maar het klinkt eerder als 'Maar hoor eens wat die van Anderlecht zingen !' als een afleiding om toch maar niet het echte probleem te moeten veroordelen.
Racisme beperkt zich niet alleen tot uiterlijke kenmerken ;)

En nee daar klinkt het niet naar. Maar als je voor die paar man al de rest moet straffen dan moet je consequent zijn en dat ook voor dergelijke groepsgezangen zeker doen
 
Ik veralgemeen juist niks , de gemiddelde RSCA supporter zal zowizo ook wel slechte manieren hebben , maar ik blijf het straf vinden dat er 5 incidenten zijn ( racistisch/geweld) in 6 maanden tijd gelinked worden aan een club .
Maar als ik zie hoe je al reageert , dan versta ik dat jullie een vrij schuimbekkend publiek hebben :)

In de naam van Jezus Christus mogen gij de enkelingen vinden
Ik zie het.
 
Enkele clubfans een charter tegen racisme begonnen op SN3?

Goed initiatief, met hopelijk een mooie respons van de clubfans.

Hebben mensen als Verhaeghe en Mannaert zich al uitgesproken over de kwestie eigenlijk?
 
Moesten boeren en homo's een ras zijn dan zou dit kloppen ja.

Dit is discriminatie en homofobie.

Maar het klinkt eerder als 'Maar hoor eens wat die van Anderlecht zingen !' als een afleiding om toch maar niet het echte probleem te moeten veroordelen.
In ET zag je supporters dit nog zingen toen ze achter de spelers stonden. De spelers van rsca reageerden toen ook niet. Dit maakt deel uit van het probleem. Pas als iedere club zijn eigen rommel opruimt zal er een mogelijkheid zijn tot slagen.
 
In ET zag je supporters dit nog zingen toen ze achter de spelers stonden. De spelers van rsca reageerden toen ook niet. Dit maakt deel uit van het probleem. Pas als iedere club zijn eigen rommel opruimt zal er een mogelijkheid zijn tot slagen.
Ik hoorde zelf van de klankman of camera man gretig mee zingen, Kompany moet daar toch ook van op de hoogte zijn ?
 
Peter VDB bracht ook mooi aan dat Club Brugge wel degelijkheid wat stadionverboden uitdeelde tot nu toe, zelfs voor haat berichten op een forum etc
 
Terug
Bovenaan