Racisme in het voetbal

Dit is weer een storm in een glas water, zal er iets geroepen zijn wellicht wel maar begin maar eens te zoeken wie. Met een camera en in de stadion vol lawaai zal het heel moeilijk zijn om zo iets te vinden.
En is het Kompany alleen die iets gehoord heeft? of de volledige bank van rsca.
Ook voorvallen aan de opwarmingszone.

Hopelijk kan dit hele voorval vooral zorgen dat de hele voetbalgemeenschap wat allerter blijft voor deze hele kwestie. En misschien sommigen sneller personen die hun manieren niet houden zullen aanspreken op hun gedrag. En ik heb dan niet tov opgedraaide heethoofden in de spionkop, alle begrip dat je daar niet aan begint. Maar zulke uitspraken kom je soms ook wel op de betere plaatsen in het stadion tegen blijkbaar.
 
Ook voorvallen aan de opwarmingszone.

Hopelijk kan dit hele voorval vooral zorgen dat de hele voetbalgemeenschap wat allerter blijft voor deze hele kwestie. En misschien sommigen sneller personen die hun manieren niet houden zullen aanspreken op hun gedrag. En ik heb dan niet tov opgedraaide heethoofden in de spionkop, alle begrip dat je daar niet aan begint. Maar zulke uitspraken kom je soms ook wel op de betere plaatsen in het stadion tegen blijkbaar.
Vroeger kon ook alles die voorzitter van Brussels ( nu weer RWDM) heeft eens gezegd dat zijn speler beter bananen kon gaan plukken.
Club doet er echt wel alles aan tegen racisme. Tijdje geleden zat ik beneden en de lijnrechter was een turk en die gast die ook in dat vak zat had het gehoord dat die racistische opmerking gaf, tijdens de rust 2 agenten bij hem en heb hem nooit meer weer gezien. Stewards doen ook zoveel mogelijk maar tis ook niet makkelijk om alles te zien en te horen.
 
Daarstraks kwam ne collega die met de late stond naar mij en zei dat hij op de radio had gehoord dat het helemaal geen club fans waren, maar van Cercle en van RSCA zelf die dingen aan het roepen waren.

Heb er hier niks over terug gevonden dus tja wat is nu waar, want die mensen die hun abbo hebben geleend aan die gasten zijn nu het hunne ook kwijt. Ga mij niet wijsmaken dat je een Club abbo hebt waar je toch goed voor moet betalen om dat dan aan iemand te geven, wetende dat het niet mag en dan nog zo'n dingen gaan roepen is er om vragen natuurlijk.

Zo kan ik ook wel naar X rijden en Y roepen om zo ploeg Z in een slecht daglicht te brengen...

Ben curieus naar Xtra tijd straks zucht.
 
Daarstraks kwam ne collega die met de late stond naar mij en zei dat hij op de radio had gehoord dat het helemaal geen club fans waren, maar van Cercle en van RSCA zelf die dingen aan het roepen waren.

Heb er hier niks over terug gevonden dus tja wat is nu waar, want die mensen die hun abbo hebben geleend aan die gasten zijn nu het hunne ook kwijt. Ga mij niet wijsmaken dat je een Club abbo hebt waar je toch goed voor moet betalen om dat dan aan iemand te geven, wetende dat het niet mag en dan nog zo'n dingen gaan roepen is er om vragen natuurlijk.

Zo kan ik ook wel naar X rijden en Y roepen om zo ploeg Z in een slecht daglicht te brengen...

Ben curieus naar Xtra tijd straks zucht.

Goeie opmerking. Ik doe zelf ook niks liever. Elk weekend naar 3-4 verschillende matchen gaan, daar ne sjaal kopen en me gewoon als een randdebiel gedragen om die ploeg in een slecht daglicht te zetten. Ne geweldige kick dat dat geeft, ge kunt het niet geloven.
 
Het onderzoek is net gestart en jij hebt daar al informatie over?
 
Ik kan niet gans het artikel lezen, maar dit is toch gewoon compleet debiele journalistiek:
“Het is onze taak om er een hate game van te maken.” Enkele Brugse supporters hadden zondagmorgen al een duidelijk plan voor de topmatch: Anderlecht duidelijk maken dat “ze stront zijn”.
Dit insinueert geen enkele vorm van racisme hé. Ik heb meegelezen in het topic voor de match en ik kan me niet herinneren dat ik maar iets tegen gekomen heb die daar zelfs naar neigde. Dat er gemengde reacties waren ivm Rafa (al dan niet fluiten of applaus, ...) dat wel, en sommigen zien hem daar als een judas, overloper, "scum", ... zijn dat mooie woordjes, uiteraard niet, maar opnieuw heeft helemaal niets met racisme te maken.

De "hate game" wordt al jaren zo genoemd hé bij Club-Anderlecht, omdat het tegen de aartsrivaal is, maar dat snappen die wortels bij HLN niet waarschijnlijk, als ze maar wat populistisch gebrabbel op de site kunnen zetten als clickbait.

Begint hier verdorie gewoon een heksenjacht naar Club supporters te worden in de plaats, gewoon omdat er enkelingen de boel te bont maken. Was het geen Club, stonden ze waarschijnlijk wel in Brussel te betogen en achteraf spel te maken dergelijke types.

Edit:
Ondertussen het volledige "artikel" al kunnen lezen, het wordt er niet beter op na de intro, zoveel is duidelijk.
"RECONSTRUCTIE", hohoho ... om dan eigenlijk inhoudelijk amper iets nieuws te vertellen, je moet het toch maar doen, zoiets durven achter een paywall steken, wie betaald daar voor zeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet gans het artikel lezen, maar dit is toch gewoon compleet debiele journalistiek:

Dit insinueert geen enkele vorm van racisme hé. Ik heb meegelezen in het topic voor de match en ik kan me niet herinneren dat ik maar iets tegen gekomen heb die daar zelfs naar neigde. Dat er gemengde reacties waren ivm Rafa (al dan niet fluiten of applaus, ...) dat wel, en sommigen zien hem daar als een judas, overloper, "scum", ... zijn dat mooie woordjes, uiteraard niet, maar opnieuw heeft helemaal niets met racisme te maken.

De "hate game" wordt al jaren zo genoemd hé bij Club-Anderlecht, omdat het tegen de aartsrivaal is, maar dat snappen die wortels bij HLN niet waarschijnlijk, als ze maar wat populistisch gebrabbel op de site kunnen zetten als clickbait.

Begint hier verdorie gewoon een heksenjacht naar Club supporters te worden in de plaats, gewoon omdat er enkelingen de boel te bont maken. Was het geen Club, stonden ze waarschijnlijk wel in Brussel te betogen en achteraf spel te maken dergelijke types.

Edit:
Ondertussen het volledige "artikel" al kunnen lezen, het wordt er niet beter op na de intro, zoveel is duidelijk.
"RECONSTRUCTIE", hohoho ... om dan eigenlijk inhoudelijk amper iets nieuws te vertellen, je moet het toch maar doen, zoiets durven achter een paywall steken, wie betaald daar voor zeg.
Een heksenjacht , kom kom , geef nu toe dat jullie meer in het nieuws komen met slecht nieuws dan goed nieuws en dat bedoel ik niet alleen sportief he .
Denk dat ik die incidenten al is gepost heb maar sommige vonden dat weer geen bewijzen :sarcastic:
Sommioge tweets op twitter ... man man ik schaam me soms om blank te zijn .
 
Een heksenjacht , kom kom , geef nu toe dat jullie meer in het nieuws komen met slecht nieuws dan goed nieuws en dat bedoel ik niet alleen sportief he .
Denk dat ik die incidenten al is gepost heb maar sommige vonden dat weer geen bewijzen :sarcastic:
Sommioge tweets op twitter ... man man ik schaam me soms om blank te zijn .
Vrij logisch dat supporters meer in het nieuws komen door middel van slechts nieuws hè. Als de supporters zich voorbeeldig gedragen en braaf zijn is dat namelijk totaal niet boeiend voor de pers om daar artikels over te schrijven. :unsure:

Ik ben die fixatie hier tegen onze supporters kotsbeu. Alsof het ganse Brugge publiek marginaal en racistisch is. Houd toch op met die flauwe kul. Zulke figuren zitten OVERAL en zeker gij en uw mede Anderecht-fans moeten zich niet heiliger voordoen dan de Paus want in jullie publiek zitten even goed zulke malloten.

Club Brugge is momenteel de grootste club van België en trekt volgens mij (correct me if I'm wrong) ook de meeste aantallen per thuismatch. Meer toeschouwers = meer marginalen = meer voorvallen. Compris? Ik denk dat hier geen enkele supporter van ons, mezelf incluis, dit soort gedrag toejuicht en ik ben er zeker van dat er genoeg fans van de aartsrivaal beseffen dat het hier om een paar enkelingen gaan, maar bij sommige figuren heb ik daar toch m'n twijfels over.

Stop met veralgemeen.

Amen.
 
Terug
Bovenaan