Raad de film screenshot!

vlcsnap-2021-12-15-18h03m11s317.png

@PBR Streetgang

Heb je The Spiral Staircase gezien ? Is van grote invloed geweest op de giallo films en deed mij denken aan Black Christmas: gelijkaardig verhaal en er komt een shot in voor van de moordenaar die door een kier gluurt, krek hetzelfde shot als in Black Christmas.

Van Siodmak? Ja, maar dat is al wel lang geleden. Toen ik een jaar of twintig was, ontdekte ik het film noir fenomeen en verslond de ene na de andere als een ware junkie. Gaande van prestigieuze producties zoals Sunset Blvd en The Big Heat tot B-noir cheapies zoals Kansas City Confidential en Kid Glove Killer. Op korte termijn een stuk of honderd erdoor gejaagd, en daar zat ook The Spiral Staircase tussen, die een beetje een brug vormt tussen klassieke film noir en horror iirc.

Van Siodmak? Ja, maar dat is al wel lang geleden. Toen ik een jaar of twintig was, ontdekte ik het film noir fenomeen en verslond de ene na de andere als een ware junkie. Gaande van prestigieuze producties zoals Sunset Blvd en The Big Heat tot B-noir cheapies zoals Kansas City Confidential en Kid Glove Killer. Op korte termijn een stuk of honderd erdoor gejaagd, en daar zat ook The Spiral Staircase tussen, die een beetje een brug vormt tussen klassieke film noir en horror iirc.
Als je grote fan bent van film noir moet je zeker eens The Hidden Room van Edward Dmytryk checken, een creepy en obscure Britse film noir die zo'n beetje in de vergetelheid is geraakt.

Terug
Bovenaan