Raad de film screenshot!

vlcsnap-2021-04-03-23h13m15s110.png

Het gaat om een iets minder bekende film van een zeer gerespecteerde regisseur. De meerderheid van de frequente psoters hier op het filmforum heeft allicht een of meerdere van zijn films gezien; Hopelijk ook de deze, want hij is echt goed. Paul Thomas Anderson vond dat duidelijk ook, want deze film was een duidelijke invloed op Phantom Thread...

Door de laatste tip en het feit dat het eind jaren 40 was, moest ik aan David Lean denken. Blijkbaar heeft hij ook een film in 1949 gemaakt, dus vandaar mijn gok... The Passionate Friends?

@PBR Streetgang : welke David Lean films raad je aan om mee te beginnen vanuit die periode?

Ik zie bijvoorbeeld deze dvd-box op Amazon: https://www.amazon.co.uk/dp/B001AHKH6E. Daar zit precies alles wel in van die periode :).
Brief Encounter sowieso als eerste, dat is echt eenpracht van een film. Daarna zou ik opteren voor Hobson's Choice en Great Expectations (al moet ik die zelf nog zien, maar wordt vaak als een van zijn beste films genoemd). The Passionate Friends uiteraard ook, maar ik zou zeker wat tijd laten tussen Brief Encounter en TPF want er is best wat overlap tussen de twee qua thematiek.

Ziet er inderdaad een mooie DVD-box uit!

Terug
Bovenaan