Eerder een logische evolutie.

Hoe jammer ik dat ook vind

Evolutie al ingezet tijdens IRE,wat hun commercieel succes opleverde.
Ik vind het nog best ok,maar ze moeten natuurlijk niet te commercieel gaan.
Maar velen zijn hun voorgegaan BMTH,MMF,Rammstein,etc...
Afwachten hoe het totaalplaatje gaat klinken als er nieuw album komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
Dit weekend nog eens een dagje Ieperfest gedaan om een paar Amerikaanse bands van de nieuwe lichting te checken. Drain was leuk maar ik vind de nummers net niet memorabel genoeg. Vein fm triggerde mij meer met hun meer chaotische stijl. Mindforce, die speciaal voor 1 show overkwamen, gaat zeker tot de toekomstige top behoren als hun volgende plaat erop is. Knocked Loose niet mijn ding maar ik begrijp de hype wel.

Morning Again mag er echt wel met stoppen nu. Compleet irrelevant geworden. Net als H8000 'heroes' Sektor trouwens.

Eyehategod blaast op zijn eigen zieke manier dan weer die hele hc meute weg.
 
Ik heb hier volgens mij eens het album The Damned - Damned, Damned, Damned gepost.
Iemand een gerelateerde aanrader?
 
Ik heb hier volgens mij eens het album The Damned - Damned, Damned, Damned gepost.
Iemand een gerelateerde aanrader?
Wat bedoel je met 'gerelateerd'? Altijd moeilijk om in te schatten vind ik.

Algemeen qua 70s UK punk:

The Clash - s/t 1977
Wire - Pink Flag
Stiff Little Fingers - Inflammable Material
UK Subs - Another Kind Of Blues
The Members - At the Chelsea Nightclub
Buzzcocks - Singles Going Steady
Xray Specs - Germfree Adolescents
The Kids! (Belgische trots)


En algemeen : de eerste 3 Wipers albums zijn niet direct gerelateerd maar wel absoluut essentieel. Start met 'Is This Real?'
 
Dit weekend nog eens een dagje Ieperfest gedaan om een paar Amerikaanse bands van de nieuwe lichting te checken. Drain was leuk maar ik vind de nummers net niet memorabel genoeg. Vein fm triggerde mij meer met hun meer chaotische stijl. Mindforce, die speciaal voor 1 show overkwamen, gaat zeker tot de toekomstige top behoren als hun volgende plaat erop is. Knocked Loose niet mijn ding maar ik begrijp de hype wel.

Morning Again mag er echt wel met stoppen nu. Compleet irrelevant geworden. Net als H8000 'heroes' Sektor trouwens.

Eyehategod blaast op zijn eigen zieke manier dan weer die hele hc meute weg.
Whatever It Takes gezien de zaterdag?
 
Wat bedoel je met 'gerelateerd'? Altijd moeilijk om in te schatten vind ik.

Algemeen qua 70s UK punk:

The Clash - s/t 1977
Wire - Pink Flag
Stiff Little Fingers - Inflammable Material
UK Subs - Another Kind Of Blues
The Members - At the Chelsea Nightclub
Buzzcocks - Singles Going Steady
Xray Specs - Germfree Adolescents
The Kids! (Belgische trots)


En algemeen : de eerste 3 Wipers albums zijn niet direct gerelateerd maar wel absoluut essentieel. Start met 'Is This Real?'
Goh, ik vermoed inderdaad 70s UK punk. Niet te braaf. Rauw, zoals The Damned in die periode dus. In dat genre ken ik Sex Pistols uiteraard ook en die klinken wel cool en zo, maar ik ben toch een grotere fan van The Damned.
The Kids ken ik (en The Clash uiteraard). De andere bands zeggen mij niets (Buzzcocks misschien wel), maar ik ken dan ook heel weinig van punk.
 
Goh, ik vermoed inderdaad 70s UK punk. Niet te braaf. Rauw, zoals The Damned in die periode dus. In dat genre ken ik Sex Pistols uiteraard ook en die klinken wel cool en zo, maar ik ben toch een grotere fan van The Damned.
The Kids ken ik (en The Clash uiteraard). De andere bands zeggen mij niets (Buzzcocks misschien wel), maar ik ken dan ook heel weinig van punk.
Wire en Wipers zijn wel echt terechte classics. Die overstijgen imo de soms cookie cutter feel van de vele eendagsvliegen van die periode in de punk.
 
Yep. Ik ken ook 3/4 van de band een beetje. Ik ben die beatdown een beetje ontgroeid en hou wat vast aan oude helden als Bulldoze, Fury of 5, etc... Maar ze doen het zeker niet slecht en met overtuiging.
Was hun eerste optreden sinds 2,5 jaar. Eén van de bandleden is m'n buurman.
 
Ik heb hier volgens mij eens het album The Damned - Damned, Damned, Damned gepost.
Iemand een gerelateerde aanrader?

Wat bedoel je met 'gerelateerd'? Altijd moeilijk om in te schatten vind ik.

Algemeen qua 70s UK punk:

The Clash - s/t 1977
Wire - Pink Flag
Stiff Little Fingers - Inflammable Material
UK Subs - Another Kind Of Blues
The Members - At the Chelsea Nightclub
Buzzcocks - Singles Going Steady
Xray Specs - Germfree Adolescents
The Kids! (Belgische trots)


En algemeen : de eerste 3 Wipers albums zijn niet direct gerelateerd maar wel absoluut essentieel. Start met 'Is This Real?'
Same sound maar imo beter: The Undertones.

Nog wat meer vergelijkbare sound: Generation X, The Cramps, The Vibtators, Agent Orange

De New York Dolls worden veel in die groep gezwierd, al is dat imo heel wat meer poprock (maar niet noodzakelijk slecht) dan wat anders.

En ge kunt ook gewoon The Misfits op zetten. Qua "feel" vergelijkbaar, qua sound niet helemaal, maar het overklast wel alles van deze lijst.
 
En ge kunt ook gewoon The Misfits op zetten. Qua "feel" vergelijkbaar, qua sound niet helemaal, maar het overklast wel alles van deze lijst.
Ha! Agree to disagree dan :p

En ik heb ook behoorlijk wat Misfits in mijn kast staan hoor, maar ik ga hier op zijn minst Wire en Wipers tot het eind verdedigen. Die hebben toch echt ontegensprekelijk meer crunch en diepgang dan Misfit imo. Meer gevarieerde discografie ook.

Nuja soit, ik ben wel fan van de namen die je opnoemt hoor. Er is veel goede muziek gemaakt in die periode. Maar ook veel stuff dat ik tegenwoordig wat gedateerd vind klinken (oa. Undertone, jawel. Sorry... En ik heb ze nochtans ook fysiek)... Ik zou zeggen, aan @FuseTea om zelf hun gedacht te maken. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ik vind Misfits even goed als de volgende persoon met geweldige smaak maar Pink Flag van Wire is het absolute meesterwerk van die hoop waar de rest niet bij in de buurt komt. De eerste drie albums van Wire zijn fantastisch maar vanaf hun tweede is het minder punk en wat meer art rock. De meeste opgesomde artiesten en albums zijn awesome.

Nog wat aanraders, niet zozeer allemaal hetzelfde qua geluid:
X - Los Angeles (eigenlijk hun eerste vier albums)
The Germs - GI
Circle Jerks - Group Sex
Dead Boys - Young Loud & Snotty
The Slits - Cut (helemaal anders van geluid maar ook geweldig, beste hoes ook)

En als we met The Cramps nog wat verder van het traditionele punk geluid gaan: The Gun Club van de betreurde frontman Jeffrey Lee Pierce is ook een van mijn favoriete bands. Ze maakten een mix van punk, blues, rockabilly en country. Iedereen zou hun debuut Fire of Love moeten gehoord hebben, stond op mijn shortlist voor AOTW vorige keer.
 
Ha! Agree to disagree dan :p

En ik heb ook behoorlijk wat Misfits in mijn kast staan hoor, maar ik ga hier op zijn minst Wire en Wipers tot het eind verdedigen. Die hebben toch echt ontegensprekelijk meer crunch en diepgang dan Misfit imo. Meer gevarieerde discografie ook.
Maar Wire en Wipers passen gewoon niet eens in dit lijstje van vergelijkbare bands, dat hoort niet bij die categorie van straight-up punk. Dat ze beide briljante platen hebben staat buiten discussie.
Nota: Ik ben hier geen discours aan het opstarten van "DiT Is gEeN eCHtE PUnK !!!!" (anders had ik de New York Dolls al niet laten vallen :laugh:). Ik bedoel gewoon: Dat past niet in de lijst van bands waar @FuseTea naar vraagt.
Edit: Zoals @FlyingHorseman dus ook al alludeert.

Dat gezegd zijnde leg ik nog steeds liever The Misfits op :tongue:.

Ik zou zeggen, aan @FuseTea om zelf hun gedacht te maken. :)
Uiteraard
 
Maar Wire en Wipers passen gewoon niet eens in dit lijstje van vergelijkbare bands, dat hoort niet bij die categorie van straight-up punk. Dat ze beide briljante platen hebben staat buiten discussie.
Nota: Ik ben hier geen discours aan het opstarten van "DiT Is gEeN eCHtE PUnK !!!!" (anders had ik de New York Dolls al niet laten vallen :laugh:). Ik bedoel gewoon: Dat past niet in de lijst van bands waar @FuseTea naar vraagt.
Edit: Zoals @FlyingHorseman dus ook al alludeert.

Dat gezegd zijnde leg ik nog steeds liever The Misfits op :tongue:.
Allé, ik heb geen zin om in een discussie over smaak enzo te belanden, die uiteindelijk toch low-stakes is, maar kom: toch nog één finale reactie omdat ik vaak de indruk heb dat ge graag een betwetertje wil spelen :unsure: (en :hug:)

Ge haalt aan dat we het hier over "straight-up punk" zouden moeten hebben, whatever that means. Heel specifieke aanraders geven vind ik zelf altijd moeilijk, dat gaf ik al aan.. Maar een Wire album uit de periode 77-79, based in UK, vindt ge minder in het rijtje passen met the Damned dan New York Dolls, The Cramps of Misfits? Sorry, dat klopt gewoon niet... Als ge gewoon enkele favorites aanhaalt, fair enough, maar dan beantwoordt uw post niet helemaal aan het gevraagde...


Kijk, ik ben superfan van het brede genre he en als we het algemeen over all-time classics willen hebben is de lijst eindeloos. Maar het staat toch buiten kijf dat de UK scene toch sterk verschilt van de bands uit New York of LA of Washington en alles daartussen. Ook nog los van de verschillende tijdspannes (die geef ik toe wel overlappen).

Nu, als we het gewoon over persoonlijk essentiële punkplaten willen hebben, ga je van mij een heel ander lijstje krijgen dan wat ik eerst gaf hier. Maar mijn begrip van punk is ook heel breed en dan zie ik hier veel semantische discussies starten waar ik weinig zin in heb. Het maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit he.

Bon, om het nog eens wat breder te trekken, als iemand die laten we zeggen neofiet is zich een aantal superbands wil leren kennen - - > 1 top-referentie:
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
omdat ik vaak de indruk heb dat ge graag een betwetertje wil spelen :unsure: (en :hug:)
how-dare-you-greta-thunberg.gif


Dat heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd :shutup: :fingerguns_r:.

Het gaat mij trouwens nooit om betweterig te zijn, al snap ik perfect dat mensen dat zo opnemen. Ik discussiëer nu eenmaal graag over dingen die ik leuk vind. En als ik in zo een discussie terecht kom, is het meestal uit mijn effectieve overtuiging van A of B (zie hieronder), niet noodzakelijk om "betweterig mijn gelijk" te halen.


Allé, ik heb geen zin om in een discussie over smaak enzo te belanden, die uiteindelijk toch low-stakes is, maar kom: toch nog één finale reactie
Daar ging het mij ook niet over hoor, vandaar:
Nota: Ik ben hier geen discours aan het opstarten van "DiT Is gEeN eCHtE PUnK !!!!" (anders had ik de New York Dolls al niet laten vallen :laugh:). Ik bedoel gewoon: Dat past niet in de lijst van bands waar @FuseTea naar vraagt.
... en dat is effectief gewoon mijn mening en insteek


Ge haalt aan dat we het hier over "straight-up punk" zouden moeten hebben, whatever that means. Heel specifieke aanraders geven vind ik zelf altijd moeilijk, dat gaf ik al aan.. Maar een Wire album uit de periode 77-79, based in UK, vindt ge minder in het rijtje passen met the Damned dan New York Dolls, The Cramps of Misfits?
Wel ... ja?
(allé om exact te zijn zijt ge mij aan het misquoten. Wat ik zei: Misfits enkel door de connectie met het horror thema, New York Dolls voornamelijk omdat anderen dat vaak samen zwieren. Maar de andere bands die ik opsomde: volhartige ja)

Wire past voor mij veel beter in het rijtje van een Birthday party of een PIL, wat imo toch significant andere muziek is dan The Damned ??
Wipers zou ik trouwens eens toegoei opnieuw moeten luisteren, dat zit al wat verder in mijn geheugen.


Nu, als we het gewoon over persoonlijk essentiële punkplaten willen hebben, ga je van mij een heel ander lijstje krijgen dan wat ik eerst gaf hier. Maar mijn begrip van punk is ook heel breed en dan zie ik hier veel semantische discussies starten waar ik weinig zin in heb. Het maakt uiteindelijk ook niet zoveel uit he.
Tgoh, het gaat mij niet over de semantische discussie ofzo. Ik heb zelf weinig met genre labels eerlijk gezegd.
Maar de muzikale stijlen van Wire en The Damned leunen imo niet zo dicht aan bij elkaar. That's all en dat is (denk ik) alles dat ik zei?


Bon, om het nog eens wat breder te trekken, als iemand die laten we zeggen neofiet is zich een aantal superbands wil leren kennen - - > 1 top-referentie:
Ken ik niet, als ik ooit tijd vind eens bezien.
 
Terug
Bovenaan