Als het op HC aankomt gaat er voor mij nog altijd zeer weinig boven dit. Heel content dat ik ze uiteindelijk nog 2 keer heb gezien (want ze bestonden al niet meer toen ik ze destijds leerde kennen).

 
Ik denk dat dit het juiste topic is.. (het is dit of de metaaldraad)

Ik heb recent Malevolence en Slaughter To Prevail leren kennen en ben wat op zoek naar gelijkaardige muziek. Hierbij zit ik in de Beatdown/Metalcore/Deathcore denk ik.

Ik ben niet echt thuis in ...core. Alhoewel ik al heel lang fan ben van bvb Hatebreed.

Ik ben nu even naar een Deathcore playlist op Spotify aan het luisteren en een paar bands die me al positief opvallen zijn oa Whitechapel, Archspire, Paleface, Carnifex en Lorna Shore (alhoewel ik liever diepere meer guttural vocals hoor).

Ik wil muziek die een figuurlijke "punch in the face" geven en hou wel van bombastische muziek met zware bassen en snelheid.

Malevolence is "zachter", maar die hebben imo ook wel een beetje die "punch".

Dus, laat jullie aub los met bands aan te raden
 
Ik denk dat dit het juiste topic is.. (het is dit of de metaaldraad)

Ik heb recent Malevolence en Slaughter To Prevail leren kennen en ben wat op zoek naar gelijkaardige muziek. Hierbij zit ik in de Beatdown/Metalcore/Deathcore denk ik.

Ik ben niet echt thuis in ...core. Alhoewel ik al heel lang fan ben van bvb Hatebreed.

Ik ben nu even naar een Deathcore playlist op Spotify aan het luisteren en een paar bands die me al positief opvallen zijn oa Whitechapel, Archspire, Paleface, Carnifex en Lorna Shore (alhoewel ik liever diepere meer guttural vocals hoor).

Ik wil muziek die een figuurlijke "punch in the face" geven en hou wel van bombastische muziek met zware bassen en snelheid.

Malevolence is "zachter", maar die hebben imo ook wel een beetje die "punch".

Dus, laat jullie aub los met bands aan te raden
Thy art is murder

Recent veel naar soul glo aant luisteren, kruising tussen suicidal tendencies bad brains en hip hop. Of zoekt ge specifiek metalcore en deathcore?
 
Heaven Shall Burn, en dan vooral hun album Iconoclast. Alpha Wolf kan ook nog wel iets zijn.

En je moet er wel voor zijn, maar Emmure is ook wel zo’n band die een paar knallers heeft. Children of Cybertron is echt wel een beestig nummer.
 
Despised Icon & All Shall Perish zijn zowat de Deathcore pioneers denk ik.

Verder ben ik wel fan van Anotations of an Autopsy, vooral door het nummer 'Born Dead' 😁
 
De eerste lading namen van Jera On Air zijn gelost en er zitten toch een aantal pareltjes tussen!
The Ghost Inside moet ik volgend jaar echt wel gezien hebben dus die dagindeling toch wat afwachten en misschien een dagje tot daar trekken.
 
Oh voor TGI wil ik heel graag gaan.
Maar alweer Parkway Drive headlinen. En dan met hun matige nieuwe meuk, want ze spelen hun oude goeie core nummers niet meer :/
 
Heb nog in een punk coverbandje gespeeld.
Enfin ik wilde punkcovers doen, zij wouden na tijdje iets anders...

Ben vooral ne metalfan.
Punk is goed nu en dan.
qua hardcore vooral fan v Hatebreed & Terror. Als je die niet goed vind dan weet ik het ook niet meer... de max om op te joggen of als je wat adrealine nodig heb :D

 
Oh voor TGI wil ik heel graag gaan.
Maar alweer Parkway Drive headlinen. En dan met hun matige nieuwe meuk, want ze spelen hun oude goeie core nummers niet meer :/
Vroeger thuis dan. Vorige keer toen ze er waren heb ik hun tourset online opgezocht en toen ik zag dat zelfs ik er niet meer tussen zat ben ik vertrokken.
 
Vroeger thuis dan. Vorige keer toen ze er waren heb ik hun tourset online opgezocht en toen ik zag dat zelfs ik er niet meer tussen zat ben ik vertrokken.
Ik hoop dat ze TGI op de dag van Rancid zetten, die heb ik nog nooit gezien.
PWD is ondertussen meer een generic metalband geworden idd. Het is bij mij een beetje als Metallica in hun Re/Load periode, de nieuwe nummers zijn goed an sich, maar je mag er gewoon niet bij stil staan dat ze geschreven zijn door de band die Horizons heeft gemaakt.

Ondertussen tickets gekocht voor Impericon in Oberhausen met TGI dus ik hoef niet persé naar Jera voor hen. Zo'n dagticket kost ook al €100 dus dan mag er nog wel teen en tander bij staan op die dag wat me ook aanstaat.
 

12 jaar geleden ben ik volledig in de ban geraakt van Fucked Up's David Comes To Life, een ware perfecte storm van gitaren. Schitterend album nog steeds. Hun eerdere werk was ook dik in orde: razende hardcore die toch buiten de lijntjes durfde te kleuren.

Na David... kwam het album Glass Boys, waarin ik niets meer van de oude band terugvond. Ook live konden ze voor mij niet meer overtuigen. Wat een teleurstelling.. Ik heb de band sindsdien links laten liggen, terwijl ze wel productief bleven.

Nu is er de nieuwe One Day, die toch wat buzz krijgt. Dus dacht ik toch even te checken. Maar het is toch niet meer het oude gevoel. De band klinkt echt moe, op. Cicada is misschien wel het beste nummer, hintend naar latere Husker Dü, maar zonder enige edge.

Maar wie weet, misschien ben ik er helemaal naast in mijn beoordeling en wordt het hier wel door anderen gepruimd?
 

From autumn to ashes.... wat een heerlijke band was dat wel niet.
Zopas nog eens die cd op gelegd, het lijkt alsof het gisteren was.

Wat blij ze toch gekend te hebben op hun hoogtepunt. Slechts 4 albums gemaakt, maar 3 er van waren top notch :support::clap:
 
Net ontdekt dat deze gasten zopas een nieuw album hebben gedropt, damn wat was ik daar vroeger fan van. Flashback Groezrock 2008…

Op het eerste gehoor (eerste nummer van het album en nieuwe single) klinkt het vooral vertrouwd werk van SOTY, minder hevig dan hun allereerste (top-)album maar genietbaar.

 
Net ontdekt dat deze gasten zopas een nieuw album hebben gedropt, damn wat was ik daar vroeger fan van. Flashback Groezrock 2008…

Op het eerste gehoor (eerste nummer van het album en nieuwe single) klinkt het vooral vertrouwd werk van SOTY, minder hevig dan hun allereerste (top-)album maar genietbaar.

✍️ om te luisteren 1 van komende dagen
 
Net ontdekt dat deze gasten zopas een nieuw album hebben gedropt, damn wat was ik daar vroeger fan van. Flashback Groezrock 2008…

Op het eerste gehoor (eerste nummer van het album en nieuwe single) klinkt het vooral vertrouwd werk van SOTY, minder hevig dan hun allereerste (top-)album maar genietbaar.

Ongeëvenaarde stage performance hadden die kerels!
 
Terug
Bovenaan