Ik ben op zoek naar wat harde maar redelijk toegankelijke hardcore. Ken daar eigenlijk niks van, buiten dat ik heel sporadisch eens wat Pro-Pain of Sick of it All opleg (en van die laatste ken ik enkel een paar nummers). Iemand aanraders?
 
Ik ben op zoek naar wat harde maar redelijk toegankelijke hardcore. Ken daar eigenlijk niks van, buiten dat ik heel sporadisch eens wat Pro-Pain of Sick of it All opleg (en van die laatste ken ik enkel een paar nummers). Iemand aanraders?



Alle 3 vrij verschillend dus zeker alle 3 eens checken en als je me laat weten wat je het beste vindt kan ik je waarschijnlijk nog wel meer bands aanraden.
 
Ik ben op zoek naar wat harde maar redelijk toegankelijke hardcore. Ken daar eigenlijk niks van, buiten dat ik heel sporadisch eens wat Pro-Pain of Sick of it All opleg (en van die laatste ken ik enkel een paar nummers). Iemand aanraders?
Turnstile misschien als het modern mag zijn, cro mags hun age of quarrrel, bad religion is ook wel af als klassieker (vooral Suffer en No Control)
 
Als het vooral toegankelijk moet zijn, is Madball toch vaak mijn go-to. Zitten toch redelijk wat nummers van in mijn gym-playlists:



En als het Belgisch mag zijn (zijn gestopt in 2003, maar wel geweldig goeie band):


Hun afscheidsoptreden toen gezien in Bxl, als 14-jarige toch wel redelijk weggeblazen toen. :fingerguns_r:
 
Met "toegankelijk" bedoel ik alleszins niet "commercieel" ofzo, maar eerder van "er mag wel een catchy hook in zitten " bv ;) mag dus snoeihard zijn maar moet een bepaalde drive in zitten en liefst niet een band die constant uit hetzelfde vaatje tapt (wat bij hardcore soms wel gebeurt naar mijn gevoel).
Merci voor de suggesties, ik beluister ze asap.
 
Met "toegankelijk" bedoel ik alleszins niet "commercieel" ofzo, maar eerder van "er mag wel een catchy hook in zitten " bv ;) mag dus snoeihard zijn maar moet een bepaalde drive in zitten en liefst niet een band die constant uit hetzelfde vaatje tapt (wat bij hardcore soms wel gebeurt naar mijn gevoel).
Merci voor de suggesties, ik beluister ze asap.
Niet 100% hardcore, maar zeker adjacent.
Als je hard + catchy zoekt, probeer dan The Ghost Inside eens?
 
By the way, voor al uw hardcore vragen:

;)
 
By the way, voor al uw hardcore vragen:

;)
Oeps, dat had ik zelfs niet door 😅 ik heb wel een chronische allergie aan metalcore!
 
Ik ben op zoek naar wat harde maar redelijk toegankelijke hardcore. Ken daar eigenlijk niks van, buiten dat ik heel sporadisch eens wat Pro-Pain of Sick of it All opleg (en van die laatste ken ik enkel een paar nummers). Iemand aanraders?
Rykers, Terror, Deez Nuts, Comeback Kid, Cancer Bats, Hatebreed, Lionheart, 25 Ta Life, Broken Teeth, Bent Life, Death By Stereo (personal favorite),.......
Heb nog veel suggesties 😁

En dan hup, naar het punk/hc topic!

 
Ik ben op zoek naar wat harde maar redelijk toegankelijke hardcore. Ken daar eigenlijk niks van, buiten dat ik heel sporadisch eens wat Pro-Pain of Sick of it All opleg (en van die laatste ken ik enkel een paar nummers). Iemand aanraders?

Niemand die Have Heart of Bane heeft vermeld? :eek:



Ben geen grote kenner, altijd meer into metal geweest maar hier passeert de laatste jaren geregeld wel wat hardcore (meestal melodic of post hardcore), en ja, soms ook metalcore. :tongue:






Check ook dees eens (zeker stuk vanaf 1:45 ongeveer :biglaugh:), meer crust punk ma bon.


Oeps, dat had ik zelfs niet door 😅 ik heb wel een chronische allergie aan metalcore!
Welke bands ken je zoal dan? Stel de vraag want sommige metalcore bands kan ik nog wel smaken maar ik moet toegeven dat er ook veel bagger is...
 
Ik ben op zoek naar wat harde maar redelijk toegankelijke hardcore. Ken daar eigenlijk niks van, buiten dat ik heel sporadisch eens wat Pro-Pain of Sick of it All opleg (en van die laatste ken ik enkel een paar nummers). Iemand aanraders?

Ik zie dat deze classics nog niet zijn gepasseerd:


 
Metalcore van nu, aka de 15jarige blijtsmoelencore of 90's metalcore als Merauder, All out war, Arkangel, Congress, Liar...
De grootste blijtsmoelen zijn nochtans nooit de luisteraars van die 2000’s metalcore geweest maar al het “true” volk dat er op kakte :unsure: ”da is gene échte metalcore :cry:
 
De grootste blijtsmoelen zijn nochtans nooit de luisteraars van die 2000’s metalcore geweest maar al het “true” volk dat er op kakte :unsure: ”da is gene échte metalcore :cry:
Gesproken als een jaren 2000 metalcore fan. :unsure:

Man, die Soul Glo is eindejaarslijstjes materiaal. Precies het bastaardkind van Death Grips, Bad Brains en Circle Takes The Square. :unsure:
 
Terug
Bovenaan