PS5 waar nog te vinden?

Mja iedereen is 'boos op Sony' nu zeker? :p

Ik begrijp dat niet iedereen op dag 1 een console kan hebben, maar ik heb 4 maanden geleden een preorder geplaatst, en nu (2 maanden na release) nog altijd niks. Maar misschien heb ik bij de PS4 toen gewoon chance gehad (bij de Fun gekocht, misschien zijn dat soort winkels beter aangezien de meeste echte gamers elders gaan)...
 
Vandaag brief gekregen dat GameMania Oudenaarde ermee stopt en preorder naar Kortrijk verhuist. Op zich geen probleem maar begin me ferm af te vragen hoelang DAT nog gaat duren eer die failliet zijn. Denk er dus héél sterk aan om mijn geld van pre-order te gaan terugvragen en PS5 dan maar te kopen als hij in de winkel ligt. Zelfs al duurt dat nog een jaar...
 
Vandaag brief gekregen dat GameMania Oudenaarde ermee stopt en preorder naar Kortrijk verhuist. Op zich geen probleem maar begin me ferm af te vragen hoelang DAT nog gaat duren eer die failliet zijn. Denk er dus héél sterk aan om mijn geld van pre-order te gaan terugvragen en PS5 dan maar te kopen als hij in de winkel ligt. Zelfs al duurt dat nog een jaar...
Oei das wel jammer. Niet dat ik er nog veel ging, laatste aankoop was in 2018 volgend profiel.
En PS5 stond er in pre-order (tot dat Sheldon afkwam).

Nu is er niets meer van gamewinkel in de regio. Nuja, dat is de toekomst zeker?
Gelukkig wel nog een Colruyt (Dreamland bestellingen daar laten toekomen). Al koop ik veel online

Wanneer is het effectief gesloten ?
 
Net langsgeweest, ben voorschot gaan terugvragen want totaal geen vertrouwen meer in GameMania. Zijn zelfstandige uitbaters en hun contract is stopgezet door GameMania zélf, maar gaan zelf een gamewinkel opzetten in Oudenaarde, met oa ook boardgames. Zal wel lukken. Hoedanook, dus geen PS5 meer voor mij (tenzij ik er eentje tegenkom ergens). Sluiting effectief 31/1 trouwens.
 
Net langsgeweest, ben voorschot gaan terugvragen want totaal geen vertrouwen meer in GameMania. Zijn zelfstandige uitbaters en hun contract is stopgezet door GameMania zélf, maar gaan zelf een gamewinkel opzetten in Oudenaarde, met oa ook boardgames. Zal wel lukken. Hoedanook, dus geen PS5 meer voor mij (tenzij ik er eentje tegenkom ergens). Sluiting effectief 31/1 trouwens.
Zelfstandig beginnen als gamezaak (en boardgames); deze tijden (en ook de onlinewinkels)? Voordeel is dat ze zelfstandig waren onder de merknaam van GameMania

Ik hoop dat het lukt, maar zal niet simpel zijn.
 
Eigenlijk is het beetje opluchting voor mij ivm die PS5, was wachten al kotsbeu en tegelijk zat ik 'vast' aan GameMania. Zal wel zien wanneer één van de nextgen ooit eens in de winkel liggen, heb eigenlijk door dat wachten quasi geen interesse meer ook, toch niet van "ik wil die NU".
 
Eigenlijk is het beetje opluchting voor mij ivm die PS5, was wachten al kotsbeu en tegelijk zat ik 'vast' aan GameMania. Zal wel zien wanneer één van de nextgen ooit eens in de winkel liggen, heb eigenlijk door dat wachten quasi geen interesse meer ook, toch niet van "ik wil die NU".
Ik zou toch heel graag aan aantal games van de huidige line-up spelen. Is het niet vreemd dat 2 maanden na release er nog zo'n tekort is?

Blijkbaar hebben ze de populariteit onderschat. Ik kan me precies niet herinneren dat het zo erg was bij de PS4 of PS3.
 
PS4 was toch ook een gedoe meen ik mij te herinneren. Maanden na release posts op 9Lives met "Mediamarkt Kortrijk heeft een batch binnen" en dat soort dingen. Bij een launch is de vraag altijd groter dan het aanbod vrees ik. Deze keer wordt het gewoon nog lastiger gemaakt door scalpers met hun botjes.
 
De PS3 was ook gedoe, maar toen had je minder dingen online en waren er nog meer kleinere winkels en ketens waar je ook kans maakte als je in de winkel ging zien of eens rond belde. Nu zijn het een paar grote spelers en is het online aan de rapste ipv een combinatie van er energie in te steken en wat sjaans te hebben.
 
Enige reden is de pandemie, combinatie van fabrieken die achterstand hebben opgelopen en daarbij mensen die enorm veel thuis zitten en dan ook liever console binnenhalen. Zal hier nog wel paar maand duren blijkt het, so be it.
 
Enige reden is de pandemie, combinatie van fabrieken die achterstand hebben opgelopen en daarbij mensen die enorm veel thuis zitten en dan ook liever console binnenhalen. Zal hier nog wel paar maand duren blijkt het, so be it.
Voila.
Grotere vraag dan anders in combinatie met een lager aanbod dan anders. Alles moest dan ook nog eens online gebeuren waardoor er idd meer scalpers op kunnen springen (zodat het beperkte aanbod nog wat kleiner wordt)

Ik ben in elk geval blij dat ik door omstandigheden maar laat aan de PS4 ben begonnen waardoor ik nu nog een backlog van een klein jaar liggen heb en dus zonder stress kan wachten tot die PS5 ergens gewoon in de winkel ligt want ik kan me inbeelden dat het echt niet tof is om 2 maand na release nog altijd heel het internet te moeten liggen afschuimen in de hoop er eentje op de kop te kunnen tikken.
 
Ik ben vooral blij met de ps5 voor de backlog aan ps4 games :)..

Ik heb destijds de ps4 pro geskipped wegens geen 4K TV, had dus nog een base ps4.. en het verschil tussen ps4 base en ps5 is echt groot..

voor de mensen die een pro hebben valt er toch op zich niet zo extreem meerwaarde te krijgen, tis momenteel mager met ps5 games 😀.
 
Ik heb net een mail gehad van bol dat mijn ps5 gereserveerd is. Zal wel gewoon zijn omdat ik me ingeschreven heb voor een ps5 nadat mijn bestelling geannuleerd was tijdens het hele debacle paar weken terug?
 
Ik heb net een mail gehad van bol dat mijn ps5 gereserveerd is. Zal wel gewoon zijn omdat ik me ingeschreven heb voor een ps5 nadat mijn bestelling geannuleerd was tijdens het hele debacle paar weken terug?
Hier nog geen mail gehad; sta ook op de reserveringslijst. Zal het wel rustig afwachten.

Edit: Ook net binnen gekregen.
 
Laatst bewerkt:
Valt me wel op dat ik quasi van geen enkele online aanbieder email notificatie krijg, ondanks dat ik ingeschreven ben
 
Ik heb net een mail gehad van bol dat mijn ps5 gereserveerd is. Zal wel gewoon zijn omdat ik me ingeschreven heb voor een ps5 nadat mijn bestelling geannuleerd was tijdens het hele debacle paar weken terug?
Ik vermoed dat ze ondertussen van Sony informatie hebben gehad over hun volgende levering van PS5s en dat ze nu dus iedereen die zich heeft ingeschreven voor de reservatie ook effectief "reserveren". Dat wilt waarschijnlijk zeggen dat er binnenkort een nieuwe levering komt :)

Allee, zo zou ik het toch doen :)
 
Terug
Bovenaan