Probleem netwerk (modem/router?)

Bimmer

Well-known member
Crowdfunder FE
Hopelijk hebben jullie een antwoord op dit probleem

2 weken terug heb ik een nieuwe modem gekregen van Telenet, dit ter vervanging van mijn oude (die nog maar een 1-2 jaar oud was). Reden is omdat ons abonnement van adres is veranderd (stond bij mijn vriendin haar woning en nu bij mij). Speciaal situatie, maar maakt op zich niets uit.

Maar sinds de nieuwe modem/router in gebruik is, ervaren we wat problemen met het volgende.
-Chromecast: Hij vindt deze zeer moeilijk. Ik moet steeds de AP dat verbonden is met de chromecast in/uitschakelen, wanneer ik dit doe dan vindt hij deze wel.
-Printer: Hij vindt de printer (aangesloten via draadloos netwerk), maar als ik iets afdruk kan dat zeer lang duren. Mijn pc staat vaak zeer lang op en dan drukt die bv ineens de volgende dag random de papieren, terwijl we niet op de pc zitten.

Is er ergens een instelling dat niet correct is? Want het begint wat storend te worden. :)
 
Je praat ook van een AP? dus een apart accespoint? kun je eens kort beschrijven hoe je netwerk eruit ziet?
ik vermoed dat de 'modem van telenet' zo'n all-in-one router is?

De SSID (wifinaam) hetzelfde van uw AP als van uw nieuwe telenetrouter?
 
En wat je hier een AP noemt is zeker geen router? Eentje waar ook DHCP aan staat?

Je praat ook van een AP? dus een apart accespoint? kun je eens kort beschrijven hoe je netwerk eruit ziet?
ik vermoed dat de 'modem van telenet' zo'n all-in-one router is?

De SSID (wifinaam) hetzelfde van uw AP als van uw nieuwe telenetrouter?

Telenet modem staat in de kelder (is eentje met router), hier staat de switch waar alle kabels vertrekken naar de kamers. Op de gelijkvloers en 1ste verdiep staat een ubiquiti AP.

Heeft altijd perfect gewerkt tot ik de modem heb vervangen. Met mijn andere toestellen heb ik geen probleem (GSM/Ipad,...).
-chromecast vind die nu enkel wanneer ik de AP opnieuw opstart (terwijl ik op hetzelfde moment perfect internet heb, wanneer ik met mijn GMS op dezelfde AP zit. (zit op AP van gelijkvloer)
-Printer vind hij en zegt dat die is verbonden, maar telkens ik iets afdruk is het gokken wanneer die het effectief afdruk. Zelfde verhaal op die AP heb ik ook perfect internet, als ik daar met een ander (zit op AP van 1ste verdiep)

Deze problemen zijn net gekomen toen ik de nieuwe modem heb gezet. Heb precies de indruk dat de router ofzo iets verkeerd doet (maar ik ben een leek)
 
Terug
Bovenaan