Private Division en Moon Studios kondigen No Rest for the Wicked aan

Private Division, een publicatielabel van Take-Two Interactive Software, kondigde vandaag samen met Moon Studios No Rest for the Wicked aan, een volwassen Action Role-Playing Game (ARPG) die draait om precisie en het genre hoopt te herdefiniëren. Nadat Moon twee gelauwerde games had afgeleverd die meerdere malen in de prijzen vielen – Ori and the Blind Forest en Ori and the Will of the Wisps – maakt het bedrijf met deze titel een gedurfd uitstapje naar een ander genre. No Rest for the Wicked wordt uitgebracht voor Early Access op pc (via Steam) in het eerste kwartaal van 2024 tijdens Take-Two’s fiscale jaar 2024, en de volledige release voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc vindt even na de Early Access plaats.

No Rest for the Wicked plaatst je in een met de hand gemaakte wereld vol details, met een niet te imiteren schilderachtige vormgevingsstijl. Spelers verkennen het prachtig uitgewerkte, grote eiland Isola Sacra, waarin de verticale verkenningsmogelijkheden die van andere ARPG's overstijgen in diepe crypten, weelderige wouden en verraderlijke bergpassen. Elke locatie bevat complexe personages met hun eigen problemen, verborgen schatten, gevaarlijke wezens en geheimen om te ontdekken.

Met het bikkelharde, op precisie geënte vechtsysteem van No Rest for the Wicked zoekt Moon Studios de grenzen van de vechtkunst op. De gevechten in de game zijn animatiegestuurd, direct en tactiel, waardoor ervaren spelers spectaculaire aanvallen en dodelijke bewegingen kunnen combineren. Dit vernieuwende vechtsysteem levert een zeer bevredigende gameplay-ervaring op die uniek is voor isometrische ARPG's, waarbij skill en timing nuttiger zijn dan op knoppen rammen.

De schilderachtige vormgeving van No Rest for the Wicked en de brute gevechten gaan gepaard met een duister, serieus verhaal. In het jaar 841 breekt na het overlijden van koning Harol Bolein een allesbepalend moment aan voor het koninkrijk. Er ontstaat een verwoestend conflict wanneer een vredige machtsoverdracht ontaardt in chaos. Naast deze politieke onrust steekt op het afgelegen eiland Sacra een dodelijke plaag wederom de kop op, die het land en de bewoners in zijn greep neemt. Spelers moeten hun wapens hanteren om zich de groteske beesten en binnenvallende legers in het koninkrijk van het lijf te houden in een turbulente periode waarin er aan alle kanten aan ze wordt getrokken.

 
Terug
Bovenaan