Action PC PS5 XBOX No Rest for the Wicked

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
nrftw.png


release: 18 april 2024 (early access)
genre: action RPG
dev: Moon Studios

Van de makers van Ori and the Blind Forest.

The year is 841 – King Harol is dead. As word of his death echoes throughout the kingdom, the crown passes to his arrogant, yet untested son Magnus.

Even worse, the Pestilence, an unholy plague not seen for a thousand years, has returned. It sweeps across the land, corrupting everything and everyone it touches. Madrigal Seline, a ruthlessly ambitious figure in the church, sees the Pestilence as a chance to prove herself in the eyes of her god.

These forces converge on the backwater Isola Sacra, where rebel groups and the provincial government fight for control amid the isle’s crumbling ruins.

You are a Cerim – a member of a group of mystical holy warriors imbued with remarkable powers and sworn to defeat the Pestilence at any cost. But the task will prove increasingly challenging as you become entangled in the people’s plight and the vast political struggle of this downtrodden land. Chaos will pull you in every direction as you seek to cleanse the land of wickedness and shape the kingdom’s fate.

 
Early access is beschikbaar.
Straks eens testen!
Heb er wel vertrouwen in omdat ik de art style van Ori echt geweldig vond en bij deze ziet het er alleszins ook weer gelikt uit.
Kwestie om al wat rustig te spelen tot 1.0 uit is en dan het een volledige playthrough geven.
 
Ik vind het de max, maar veel moeillijker dan ik dacht.
Vooral met betrekking tot de durability van je equip.
Zoveel encounters al gedaan met equip dat naar de vaantjes is, geen deftige vervanging en geen fillmore (repair) in de buurt.

Ze zeggen nogal snel dat het een Soulslike ARPG is, en ik snap wel waarom.
Je moet iedere fight goed uitkijken, zelfs tegen gewone mobs vanaf dat ze met meerdere zijn.
Erin vliegen en erop los hakken zoals in de meeste arpg's lukt niet.
Sommige bosses zijn ook wel pittig.

De omgevingen en de sfeer zijn top!

Ik zie veel klachten ivm performantie issues maar totaal geen last van gehad, constant 80+ fps @1440p. (geforce now)
 
Laatst bewerkt:
Zelf gisteren ook een uurtje kunnen spelen en de combat voelde wel goed aan tot zo ver.
Inderdaad zelfs met de gewone mobs uitkijken... Was even niet aan het opletten en met mijn vrouw aan het babbelen en kreeg op mijn doos van normale mobs.

Werkt trouwens goed met de Playstation Dualsense controller, alleen gebruiken ze de xbox icoontjes. Hopelijk dat ze dat aanpassen in de toekomst.
 
Ik vind het de max, maar veel moeillijker dan ik dacht.
Vooral met betrekking tot de durability van je equip.
Zoveel encounters al gedaan met equip dat naar de vaantjes is, geen deftige vervanging en geen fillmore (repair) in de buurt.

Ze zeggen nogal snel dat het een Soulslike ARPG is, en ik snap wel waarom.
Je moet iedere fight goed uitkijken, zelfs tegen gewone mobs vanaf dat ze met meerdere zijn.
Erin vliegen en erop los hakken zoals in de meeste arpg's lukt niet.
Sommige bosses zijn ook wel pittig.

De omgevingen en de sfeer zijn top!

Ik zie veel klachten ivm performantie issues maar totaal geen last van gehad, constant 80+ fps @1440p. (geforce now)
Dus geen moeilijkheidsgraden in dit spel neem ik aan?
 
Ik vind het de max, maar veel moeillijker dan ik dacht.
Vooral met betrekking tot de durability van je equip.
Zoveel encounters al gedaan met equip dat naar de vaantjes is, geen deftige vervanging en geen fillmore (repair) in de buurt.

Ze zeggen nogal snel dat het een Soulslike ARPG is, en ik snap wel waarom.
Je moet iedere fight goed uitkijken, zelfs tegen gewone mobs vanaf dat ze met meerdere zijn.
Erin vliegen en erop los hakken zoals in de meeste arpg's lukt niet.
Sommige bosses zijn ook wel pittig.

De omgevingen en de sfeer zijn top!

Ik zie veel klachten ivm performantie issues maar totaal geen last van gehad, constant 80+ fps @1440p. (geforce now)
Ze zeggen.
Lol het werd gezegd vanaf day one dat het een soulslike is met een anistropic view van de camera (dus zoals Diablo en PoE).
 
Durability en repair zijn beter en goedkoper na een hotfix.

Persoonlijk grote fan van deze game tot nu toe.

Beste beschrijving is een isometrische mix van fable en elden ring.
 
Durability en repair zijn beter en goedkoper na een hotfix.
Aha ik vond al dat het ineens veel vlotter ging :)

En ik was sowieso opnieuw begonnen omdat ik er zo slecht voorzat, en nu een wereld van verschil.
Bijkomstig heb ik ook 3 hidden rooms ontdekt tijdens mijn tweede poging,
waarvan 1 met een (mini) boss, die ik voorbijgelopen was tijdens mijn eerste run.
Ik heb bij deze tweede poging ook veel meer en beter equip gevonden.
 
Terug
Bovenaan