Preview: Call of Duty: Modern Warfare III

November staat voor de deur, dat wil elk jaar zeggen dat we een nieuw Call of Duty-spel mogen verwachten. Dat is dit jaar ook niet anders, Call of Duty: Modern Warfare III staat immers op de deur te bonken om te releasen. Als fan van het eerste uur was ik nu wel eens benieuwd of we hetzelfde als anders zouden krijgen of toch iets compleet nieuws? Ik mocht het tijdens de early access-bèta en vervolgens de open bèta, die momenteel nog loopt op PlayStation en deze week ook zijn opwachting zal maken op Xbox en pc, uitgebreid testen.

Call of Duty: Modern Warfare III heeft in deze bèta geen onbekende modi voor ons, Mosh Pit, waar je een allegaartje krijgt van zowel Team Deathmatch, Kill Confirmed, Dominiation en Hardpoint, en Ground War. Die laatste waarbij je met 32 VS 32 beslag probeert te leggen op vijf basissen en zo op punten de overwinning binnen haalt. Een immens verschil tussen beide, maar wel een ideale mix om het spel degelijk uit te proberen. Je kan zowel close combat aangaan, met een tank de vijand bombarderen als de scherpschutter in jezelf naar boven halen en vanop een kraan de tegenstanders verschalken.

1696926278167.png

Bewegingssnelheid is terug

Het mechanisme waar op voorhand al het meest over geschreven is: bewegingssnelheid. En jawel, we krijgen terug die soepele bewegingen waaronder slide cancel. Een Call of Duty kan geen goede Call of Duty zijn zonder snelle, soepele bewegingen. En dat hebben ze op het eerste zicht goed begrepen. Je kan weer als een volleerde zot door een map rushen, vijanden overrompelen en je tegenstander zot maken met je snelle bewegingen. Althans dat kunnen de profs, wij moeten het met iets minder soepelheid doen, maar dat ligt aan ons (helaas).

We krijgen terug die soepele bewegingen waaronder slide cancel.


Een ander belangrijk aspect van elke shooter: de wapens. Het systeem om wapens te levelen en aan te passen via de gunsmith is hetzelfde gebleven. Je moet dus nog steeds een tijdje met een wapen spelen om attachments vrij te spelen om deze vervolgens te gebruiken op je wapen. Wat wel nieuw is zijn de after market parts. Dit zijn onderdelen die je krijgt van zodra je een bepaald wapen volledig geleveld hebt en ervoor kan zorgen dat je een heel nieuwe dimensie aan een wapen kunt geven. Zo kan je van een LMG plots een iets mobielere versie maken zodat het bijna lijkt alsof je met een AR aan het schieten bent.

1696928927621.png

Terug naar het oude

Wat betreft de mappen gaan we terug naar de oorspronkelijke Call of Duty: Modern Warfare II van in 2009 en kunnen we tijdens deze open bèta nostalgie ophalen in Rust, Favela, Skidrow en Estate. Een verscheidenheid aan natuur, industrie en de drukte van een stad. Geen nieuwe maps, maar wel in een moderner jasje gestoken. Voor Ground War krijgen we wel iets compleet nieuws voorgeschoteld, Popov Power. Een grote map, te midden van een nucleaire site die tevens ook dienst zal doen voor Call of Duty: Warzone 3.0.

Over

Beschikbaar vanaf

10 november 2023

Gespeeld op

  1. PlayStation 5

Beschikbaar op

  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S

Genre

  1. Shooter

Ontwikkelaar

  1. Infinity Ward
  2. Sledgehammer Games

Uitgever

  1. Activision
 
Terug
Bovenaan