Premier League: Engels Voetbal 2024-2025

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is nu net het mooie aan de Fa cup, dat format... Het feit dat alle clubs eraan deelnemen, is helemaal niets verouderd aan. Dat is nu eenmaal traditie.

Wat betreft Wembley. Kan ik begrip voor opbrengen maar langs de andere kant gun je zo potentieel ook een kleinere ploeg de kans om op het mythische Wembley te spelen, zie Coventry vorig jaar...

Niveau hoger, ik zou niet weten waarom. Als ik bvb. Birmingham bezig zag tegen Newcastle dit weekend.

B-ploegen, ja, Liverpool moet van de toppers de enige ploeg zijn die dit weekend met een grotendeels B-ploeg heeft gespeeld, bij de andere clubs waren er wel enkele wissels maar niet zoveel.

klassieke formaat, ok maar dat is ook weer extra belasting, zoals je zelf zegt in een drukke periode!

in de fa cup zijn er ook geen replays meer, wel nog extra time.

Prize money in de fa cup is ook veel meer + de winnaar speelt de community shield tegen de winnaar van de PL

Afin bon, nee ik ben helemaal niet akkoord met je statement dat de league cup hoger aangeschreven is dan de Fa cup, absoluut niet. Vroeger, toen wij de league cup wonnen werd er met ons gelachen, de mickey mouse cup... Nu wint Liverpool hem enkele keren en is het een belangrijkere competitie dan de Fa cup, naha.
Het heeft natuurlijk niets te maken met Liverpool het al dan niet winnen van de league cup. We hebben trouwens ook de FA cup gewonnen overlaatst :p

Hoe de competities vandaag bestaan vind ik de league cup de betere competitie. In Engeland zelf hoor je trouwens meer en meer deze gedachtegang. Maar je hebt gelijk dat omwille van de marketing en de geschiedenis het bij het algemene publiek, zeker buiten Engeland, de FA cup nog altijd gekender is. Mijn statement was inderdaad wat the sterk in dat het geen feit is natuurlijk :)

Wat heb je aan die traditie? Het heeft meer nadelen dan voordelen. In de laatste 110 jaar hebben welgeteld 2 ploegen van buiten de top 4 competities de 5de ronde doorgekomen. 2 op 110 jaar...
Als ze de 2 bekers willen houden zouden ze beter 1 ervan aan de non-league ploegen geven, met een finale op Wembley en de andere voor de top 4 competities behouden.

Puur uit Liverpool standpunt gesproken:
Vervelende aan de FA cup is dat de halve finale/finale in de 'business end of the season' vallen tijdens de PL & CL run in.
In 2022 tot op het allerlaatste op alle 4 de fronten gestreden met het gevolg dat we op een punt van de titel stranden en de CL finale verliezen.
Daarom vind ik het ook helemaal geen ramp, als je uit den beker vliegt, dan liefst zo vroeg mogelijk. Winnen op Goodison en dan is gans Liverpool op cloud 9.

Iets helemaal anders maar dit weekend toch weer enkele opvallend interviews gezien na de match.

Ange (heb ik zelf niet gezien maar gelezen) aant klagen over het aantal injuries en zeggend 'how did Liverpool do today' wijzend naar het feit dat zelf liverpool verliest als ze hun beste spelers niet (kunnen) opstellen... Hij heeft natuurlijk wel een punt qua injuries maar de manier hoe spurs aant spelen is ligt toch ook voor een deel bij hem hoor...

Maresca, nog veel erger imo. Samengevat : zie je wel, zonder Jackson lukt het niet, zo zie je maar hoe belangrijk dat die is voor mijn team...& als er dan toch iets goed is aan de uitschakeling, we kunnen ons nu focussen op de Conference league en de top 4... Jeezes man, wat een kakmentaliteit. Misschien moet hij spelers een beginnen opstellen op hun positie, Nkunku die speelde ergens centraal op het middenveld ofzo... & dan die shite over focussen op de andere competities... Bah. Dat hele interview dat hij gaf dat is echt gewoon een grap. Neemt niets van verantwoordelijkheid & heeft imo echt een losermentaliteit.

Ange (heb ik zelf niet gezien maar gelezen) aant klagen over het aantal injuries en zeggend 'how did Liverpool do today' wijzend naar het feit dat zelf liverpool verliest als ze hun beste spelers niet (kunnen) opstellen... Hij heeft natuurlijk wel een punt qua injuries maar de manier hoe spurs aant spelen is ligt toch ook voor een deel bij hem hoor...
Ange zijn hele retoriek over blessures is echt wel een beetje vermoeiend aan het worden. Misschien moet hij eens bij zichzelf kijken waarom die blessures zoveel gebeuren. Hij heeft blijkbaar dezelfde problemen bij Celtic gehad met blessures.
Hij overbelast zijn spelers, en brengt ze te vroeg terug na blessures, waardoor ze blijven vallen als vliegen. En de vorm van dit seizoen gaat al veel verder terug. Buiten de eerste 10 speeldagen waar Tottenham denk ik aan de leiding stond begin vorig seizoen, heeft die het heel matig gedaan bij Tottenham. Het lijkt alsof die nog altijd teert op die eerste 10 matchen. Na die 6-3 op Chelsea is dat hele kaartenhuis eigenlijk in elkaar gestort en heeft hij het nooit meer rechtgekregen.

Puur uit Liverpool standpunt gesproken:
Vervelende aan de FA cup is dat de halve finale/finale in de 'business end of the season' vallen tijdens de PL & CL run in.
In 2022 tot op het allerlaatste op alle 4 de fronten gestreden met het gevolg dat we op een punt van de titel stranden en de CL finale verliezen.
Daarom vind ik het ook helemaal geen ramp, als je uit den beker vliegt, dan liefst zo vroeg mogelijk. Winnen op Goodison en dan is gans Liverpool op cloud 9.
Ik vind de FA Cup als voetbalromanticus echt geweldig, oudste bekercompetitie ter wereld, veel historie en al die dingen.
Als Liverpool supporter ben ik het echter gewoon volledig met je eens, ik was gisteren lichtjes aan het balen, maar eigenlijk deed het me nogal weinig dat we er uit zijn gegaan, exact om die redenen, de League Cup finale is in maart, dat kan er gewoon tussen. De FA Cup volgende rondes zitten middenin belangrijke CL matchen en de run-in in de PL.
Iets helemaal anders maar dit weekend toch weer enkele opvallend interviews gezien na de match.

Maresca, nog veel erger imo. Samengevat : zie je wel, zonder Jackson lukt het niet, zo zie je maar hoe belangrijk dat die is voor mijn team...& als er dan toch iets goed is aan de uitschakeling, we kunnen ons nu focussen op de Conference league en de top 4... Jeezes man, wat een kakmentaliteit. Misschien moet hij spelers een beginnen opstellen op hun positie, Nkunku die speelde ergens centraal op het middenveld ofzo... & dan die shite over focussen op de andere competities... Bah. Dat hele interview dat hij gaf dat is echt gewoon een grap. Neemt niets van verantwoordelijkheid & heeft imo echt een losermentaliteit.

Ange zijn hele retoriek over blessures is echt wel een beetje vermoeiend aan het worden. Misschien moet hij eens bij zichzelf kijken waarom die blessures zoveel gebeuren. Hij heeft blijkbaar dezelfde problemen bij Celtic gehad met blessures.
Hij overbelast zijn spelers, en brengt ze te vroeg terug na blessures, waardoor ze blijven vallen als vliegen. En de vorm van dit seizoen gaat al veel verder terug. Buiten de eerste 10 speeldagen waar Tottenham denk ik aan de leiding stond begin vorig seizoen, heeft die het heel matig gedaan bij Tottenham. Het lijkt alsof die nog altijd teert op die eerste 10 matchen. Na die 6-3 op Chelsea is dat hele kaartenhuis eigenlijk in elkaar gestort en heeft hij het nooit meer rechtgekregen.
Voor diegenen die Kick 'n Rush luisteren, daar begon Leroy over het feit dat Amorim zich niet aanpast aan zijn spelersgroep, na x-aantal weken/maanden bij United.
Heel veel voetbalromantici vonden Angeball geweldig, want hij speelt die hoge lijn en gaat altijd vol voor het eigen gekozen spel. Wel, eigenlijk doet die gewoon hetzelfde, maar in nog ergere vorm (en al veel langer), die blijven zichzelf constant in de voet schieten door TELKENS WEER hetzelfde te doen, wat duidelijk gewoon niet werkt. Na die nederlaag tegen Chelsea waren keiveel mensen lyrisch, want Ange ging daar ineens niet om te winnen maar om zijn eigen voetbal te promoten, daar kom je dus nergens mee op lange termijn he.

Maresca vind ik een moeilijke, maar daar heb je als Chelsea supporter een beter zicht op natuurlijk, ik vind dat Chelsea bij momenten heel goed voetbal gespeeld heeft, maar ik zie er niet genoeg van om een fatsoenlijk oordeel te vellen.

@chomo ik prijs mij momenteel wel gelukkig met Slot, ook op dat gebied, persconferentie na de match enorm eerlijk, nuchter en duidelijk.

Bij Slot had ik echt het gevoel dit weekend dat het een beetje was: als we er hiermee doorgeraken, goed, als dat niet lukt, ook niet echt het grootste probleem. En zoals @Robbo1906 zegt, als we op Goodison winnen, wordt er in Liverpool zelf over de FA Cup gewoon niet meer gesproken.

Laatst bewerkt:
FA Cup is heerlijk.
Maar idd de halve finales terug op neutraal terrein ipv wembley. Herriner me nog toen West Ham in een ondertussen bijna lang verleden nog eens zover geraakt was. Halve finale op Villa Park. Finale toen in het Millenium Stadium (Cardiff). Ik heb sindsdien ook een haat/liefde verhouding met Gerrard. Geweldige speler en zalig dat die gans zijn leven bij Liverpool is gebleven, maar die gelijkmaker in de finale en de rest erna heeft mij hem serieus doen vervloeken.

Replays zie ik zelf graag terugkomen. Heerlijk als een kleine club dan eens een draw uit de wacht sleept tegen een grote club en dan dienclub mag ontvangen of tripje naar daar.

En geen bescherming van clubs, 3de ronde meteen een topper? Heerlijk, direct een grote club eruit gebonjoured.

Zou graag nog eens een goeie cup run meemaken.

De league cup hebben ze wel wat minder gemaakt door de clubs die europees spelen te beschermen in de eerste ronde(s).
En is idd altijd al een beetje de kneus geweest en niemand neemt het serieus tot een bepaald punt... Maar zoals hier gezegd, op zich een prijs en Europees ticket.

Niet hetzelfde maar vind het ook gewoon heerlijk dat alle playoff finales op wembley zijn. Promotie naar League 1? Vecht het uit op Wembley, heerlijk voor die supporters. Balen dat ik er niet bij kon zijn toen in 2012. Wegens slecht bijhouden van de agenda zat ik met een juffrouw op weekend in Amsterdam. Nadat ik tijdens het shoppen door het geweldig idee had voor een terrasje en dan uiteraard voor de pub koos waar ze het op groot scherm toonden was het beeld zonder klank en geen contact meer met de juffrouw in kwestie achteraf. Maar ik was content

Wat heb je aan die traditie? Het heeft meer nadelen dan voordelen. In de laatste 110 jaar hebben welgeteld 2 ploegen van buiten de top 4 competities de 5de ronde doorgekomen. 2 op 110 jaar...
Als ze de 2 bekers willen houden zouden ze beter 1 ervan aan de non-league ploegen geven, met een finale op Wembley en de andere voor de top 4 competities behouden.
Dat laatste bestaat é.
De EFL Trophy, er is ook nog de FA Vase met finale op Wembley.

Al zijn dat uiteraard competities die bij ons de doorsnee mens en supporter van grotere clubs niet echt gekend en al zeker niet gevolgd worden.

Oliver vandaag serieus zijn best aan het doen om de slechtste referee performance van het jaar te doen.

Ze doen niet anders dan duiken bij Everton en hij loopt er elke keer in.

Wat een rare beslissingen vandaag, mannekes lief.
Die 2-2 ook, hoe dat geen duwfout op Konaté is.

Soit 7 points clear.

Laatst bewerkt:
Lavia & Jackson out tot na de interlands. Maresca liet ook verstaan dat hij of de club nooit hebben gezegd dat top 4 dit jaar noodzakelijk was, wel volgend seizoen... wat een flurk is dat toch...

Lavia & Jackson out tot na de interlands. Maresca liet ook verstaan dat hij of de club nooit hebben gezegd dat top 4 dit jaar noodzakelijk was, wel volgend seizoen... wat een flurk is dat toch...

Helaas is het bij Lavia stilaan echt duidelijk dat hij zeer blessuregevoelig is. Ik vrees dat hij daardoor nooit zijn volle potentieel zal gaan waarmaken :unsure:

Havertz ook out voor de rest van het seizoen.
Geen spits dus, aangezien Jesus ook al de rest van het seizoen out is.

Jesus out
Saka out
Martinelli out
Havertz out

Schiet bijna niets meer over.

Het 'voordeel' is nu wel dat wonderkind Nwaneri waarschijnlijk altijd gaat spelen.
Maar schrik voor overbelasting, is al paar keer licht geblesseerd geweest ook dus... Afwachten.

Spelen ook nog Champions League en er is gewoon 0 diepte. Technisch department zwaar gefaald, again.

Ondanks alles toch nog in het kampioenschap blijven geloven.
Hopen dat Liverpool nog wat slippertjes maakt. Ja, pun intended :fingerguns_r:

Absoluut, terwijl de ernst van Jesus' blessure al duidelijk was tijdens de mercato en je weet dat Saka nog een lange weg terug moet afleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan