gamer5
Well-known member
Het heeft natuurlijk niets te maken met Liverpool het al dan niet winnen van de league cup. We hebben trouwens ook de FA cup gewonnen overlaatstDat is nu net het mooie aan de Fa cup, dat format... Het feit dat alle clubs eraan deelnemen, is helemaal niets verouderd aan. Dat is nu eenmaal traditie.
Wat betreft Wembley. Kan ik begrip voor opbrengen maar langs de andere kant gun je zo potentieel ook een kleinere ploeg de kans om op het mythische Wembley te spelen, zie Coventry vorig jaar...
Niveau hoger, ik zou niet weten waarom. Als ik bvb. Birmingham bezig zag tegen Newcastle dit weekend.
B-ploegen, ja, Liverpool moet van de toppers de enige ploeg zijn die dit weekend met een grotendeels B-ploeg heeft gespeeld, bij de andere clubs waren er wel enkele wissels maar niet zoveel.
klassieke formaat, ok maar dat is ook weer extra belasting, zoals je zelf zegt in een drukke periode!
in de fa cup zijn er ook geen replays meer, wel nog extra time.
Prize money in de fa cup is ook veel meer + de winnaar speelt de community shield tegen de winnaar van de PL
Afin bon, nee ik ben helemaal niet akkoord met je statement dat de league cup hoger aangeschreven is dan de Fa cup, absoluut niet. Vroeger, toen wij de league cup wonnen werd er met ons gelachen, de mickey mouse cup... Nu wint Liverpool hem enkele keren en is het een belangrijkere competitie dan de Fa cup, naha.

Hoe de competities vandaag bestaan vind ik de league cup de betere competitie. In Engeland zelf hoor je trouwens meer en meer deze gedachtegang. Maar je hebt gelijk dat omwille van de marketing en de geschiedenis het bij het algemene publiek, zeker buiten Engeland, de FA cup nog altijd gekender is. Mijn statement was inderdaad wat the sterk in dat het geen feit is natuurlijk

Wat heb je aan die traditie? Het heeft meer nadelen dan voordelen. In de laatste 110 jaar hebben welgeteld 2 ploegen van buiten de top 4 competities de 5de ronde doorgekomen. 2 op 110 jaar...
Als ze de 2 bekers willen houden zouden ze beter 1 ervan aan de non-league ploegen geven, met een finale op Wembley en de andere voor de top 4 competities behouden.