Fuck dry needling!
Sport kine heeft mijn schouder zo eens aan 't prikken geweest en iets geraakt dat hij nie moest raken ofzo, kweet nie
Oeie da is minder, lang last van gehad? Bij mij nu voorlopig wel alles ok, zelf niet heel stijf ofzo, had het erger verwacht. ( Was in mijn bekken/onderrug) Ik ben wel diezelfde dag nog gaan trainen ook, vooral wat lopen en fietsen, met een beetje bovenlichaam zodat ik geen stres op men rug zette.

Oeie da is minder, lang last van gehad? Bij mij nu voorlopig wel alles ok, zelf niet heel stijf ofzo, had het erger verwacht. ( Was in mijn bekken/onderrug) Ik ben wel diezelfde dag nog gaan trainen ook, vooral wat lopen en fietsen, met een beetje bovenlichaam zodat ik geen stres op men rug zette.
Zal wel gewoon die kiné zijn fout geweest zijn, en niet de dry needling op zich, maar man, dat heeft een uur lang aan het branden geweest, precies of die naald zat er nog in.
Hij zei gewoon dat hij verkeerd gestoken had

Trap bar en hex bar zijn toch hetzelfde?! Ja, ik doe daar rows mee
Volgens mij is dat ook hetzelfde, maar er zit wel wat variatie in de vorm, open/gesloten, hoge handvaten of niet, breedte van handvaten, ...

Eigenlijk is een barbell ondertussen iets dat vrij standaard is vanaf je niet voor de absoluut goedkoopste optie gaat, terwijl een trap bar heel wat variatie toont. Ik was een beetje aan het kijken welke ik eventueel zou kopen en het is een beetje een soep.

Volgens mij is dat ook hetzelfde, maar er zit wel wat variatie in de vorm, open/gesloten, hoge handvaten of niet, breedte van handvaten, ...

Eigenlijk is een barbell ondertussen iets dat vrij standaard is vanaf je niet voor de absoluut goedkoopste optie gaat, terwijl een trap bar heel wat variatie toont. Ik was een beetje aan het kijken welke ik eventueel zou kopen en het is een beetje een soep.
Kijk bij een HEX/trap bar dat de lodaing pins lang genoeg zijn als je zo sterk bent. Op sommige modellen is deze korter dan bij een normale olympische bar.

Kijk bij een HEX/trap bar dat de lodaing pins lang genoeg zijn als je zo sterk bent. Op sommige modellen is deze korter dan bij een normale olympische bar.
Jup, en veel zijn ook net te kort voor mijn zelfgemaakt platform met een multiplex in het midden van 122 cm breed waardoor de schijven daarop landen i.p.v. op de rubberen tegels. Eigenlijk is zo'n dure Rogue TB-1 of 2 ideaal maar die pins zijn net iets kleiner van diameter dan standaard dus heb je meteen andere sluitingen nodig :)

Iemand een idee welke merken (beschikbaar in Europa) kwalitatieve benches aanbieden die incline kunnen én foldable zijn? Ik had er een van ATX op het oog (Link) maar die is momenteel niet op voorraad helaas. Vind ze ook nergens anders...

Merci alvast!
Heb mij uiteindelijk de Super Bench Pro van Ironmaster besteld. Niet foldable maar nog wel compact genoeg wanneer ik ze rechtop zet. Heb ze nu een dikke twee weken en moet zeggen: zeer zeer tevreden van. Heb er ook al attachments voor gekocht (dip station, leg extension) en ook die voelen erg solide. Ik geef het maar mee voor moesten er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een goede (en niet te zware) bench voor hun home gym.

Ondertussen wel een nieuwe vraag. Iemand die mij een goede trainingsmat kan aanbevelen? En dan bedoel ik niet zo'n dun (yoga)matje dat je kan oprollen maar een iets stevigere mat die je gewoon plat aan de muur kunt hangen. Idealiter een mat zoals ze die in Basic Fit hebben eigenlijk. Maar geen idee van welk merk die zijn...

Misschien interessant voor de home-gym mensen hier, maar REP Fitness zou vanaf morgen ook actief zijn in Europa. Dat is dan een extra concurrent voor de meer serieuzere krachtsport-zaken zoals Rogue en Strength Shop. Ik ben er vooral in geïnteresseerd omdat hun open trap bar volgens verschillende reviews wel zeer goed scoort qua prijs/kwaliteit:

Misschien interessant voor de home-gym mensen hier, maar REP Fitness zou vanaf morgen ook actief zijn in Europa. Dat is dan een extra concurrent voor de meer serieuzere krachtsport-zaken zoals Rogue en Strength Shop. Ik ben er vooral in geïnteresseerd omdat hun open trap bar volgens verschillende reviews wel zeer goed scoort qua prijs/kwaliteit:

Amai dat zou zéér goed nieuws zijn. Heb net mijn home gym 'opgestart' en online dus heel veel reviews etc. gelezen en die rep fitness komt er altijd heel goed uit. Vond het altijd zonde dat je dat hier nergens kon vinden.

Amai dat zou zéér goed nieuws zijn. Heb net mijn home gym 'opgestart' en online dus heel veel reviews etc. gelezen en die rep fitness komt er altijd heel goed uit. Vond het altijd zonde dat je dat hier nergens kon vinden.
Het ding met die reviews is dat die vaak Amerikaans zijn natuurlijk, waardoor Strength Shop of ATX als merk niet echt worden bekeken. Zeker ATX heeft toch wel goede dingen, zonder al de fancy marketing van bv. Rogue.

Het ding met die reviews is dat die vaak Amerikaans zijn natuurlijk, waardoor Strength Shop of ATX als merk niet echt worden bekeken. Zeker ATX heeft toch wel goede dingen, zonder al de fancy marketing van bv. Rogue.
Klopt. ‘Made in the usa’ wordt daar vaak bij de pluspunten gerekend.

Het is hier wel rustig...

Ik ploeter ondertussen voort. Het 3x frontsquatten in de week leidde vreemd genoeg tot pijn in een knie. Je zou denken dat drastisch laggere gewichten dan low bar back squat dat net zou voorkomen, maar mogelijk duw ik toch wat scheef ofzo. Dan maar eens de gulden middenweg geprobeerd en high bar beginnen squatten. Voelt een beetje als thuiskomen, het is natuurlijk meer rechtop dan low bar, en de balans is wat moeilijker (enfin, voor mij toch), maar meteen een pak meer gewicht erop en volgens mij toch een mooie beweging. Gisteren 3 singles met 190 kg en dat ging verbazingwekkend vlot.

Omdat het niet "op het randje" trainen is zo maakt dat de trainingen ook gewoon plezant, uurtje alles geven en vrij fris achteraf.

Na mijn verlof eens een trapbar bestellen en uitproberen, en zo blijven we bezig.

Ik squat heel graag en is altijd mijn beste lift geweest, maar het laatste jaar kan ik precies amper pijnvrij squatten (met high weights)...
Het is ook altijd op dezelfde plekken, zijkanten van de heup. Voelt bijna als een zenuw pinch, een soort stroomschok, en altijd als ik rond mijn dieptepunt zit (dieptepunt in de squat, niet mentaal). Echt vreselijk want doet me volledig de goesting verliezen om verder te gymmen wanneer dat gebeurt. Op een gegeven moment kreeg ik het ook bij mijn deadlifts...

En ik wil ook geen gym bro worden die enkel nog upper body doet, daar doe ik mijn squats en deadlifts te graag voor.

Ik squat heel graag en is altijd mijn beste lift geweest, maar het laatste jaar kan ik precies amper pijnvrij squatten (met high weights)...
Het is ook altijd op dezelfde plekken, zijkanten van de heup. Voelt bijna als een zenuw pinch, een soort stroomschok, en altijd als ik rond mijn dieptepunt zit (dieptepunt in de squat, niet mentaal). Echt vreselijk want doet me volledig de goesting verliezen om verder te gymmen wanneer dat gebeurt. Op een gegeven moment kreeg ik het ook bij mijn deadlifts...

En ik wil ook geen gym bro worden die enkel nog upper body doet, daar doe ik mijn squats en deadlifts te graag voor.
Ik heb ooit iets gelijkaardigs gehad (wel andere plaats been) door een verkrampte spier in mijn onderrug. Recent iets van blessure gehad?

Even wat anders doen kan dan wel zorgen dat dit "lost", maar ja geen idee of het dat is. Goed opwarmen doe je nu al vermoed ik? Misschien wat extra bewegingen voor de heupen/rug?

Welke pre-workouts gebruiken jullie hier zoal? Als jullie er gebruiken.
Ik vind daar toch nog redelijk wat verschil opzitten.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan