Hellsdinner
Crew Member
Zoals anderen al hebben beaamd:En met definitie bedoel je dan de vorm van de spieren vooral (mooie afgetrainde vorm)? En met groei bedoel je dan meer het groter/breder worden van de spieren?
Definitie is voor mij dat je wat afgetrainder eruitziet, omdat lagere gewichten/hogere repetities bij mij samen gaat met een calorie deficit (minder calorieen eten dan je verbrand). Gevolg dat je misschien wat meer aders ziet, je spieren wat opgepompter eruitzien, je wat slanker wordt, ...
Groei is bij krachtraining omdat ik dan meestal in een calorie surplus zit (meer calorieen eten dan je verbrand) gecombineerd met hogere gewichten en lagere repetities zorgt ervoor dat je spieren letterlijk meer groeien -> grotere spieren dus.
Je kan technisch gezien breed en sterk worden met lagere gewichten, hogere repetities + calorie surplus en "afgetrainder" worden met hogere gewichten, lagere repetities + calorie deficit maar ik vind die manier persoonlijk een stuk moeilijker.
Lagere gewichten zijn voor mij gewoon een stuk minder uitputtend, ook al doe ik er bij wijze van spreken 30 repetities mee, waardoor ik minder honger heb / minder "bouwstoffen" nodig heb en een calorie deficit dus gemakkelijker is.
Hogere gewichten het omgekeerde.
.