Ik ga nu een tijdje een Tactical Barbell operator schema volgen, een blok van 6 weken waar je 3 keer per week enkel 3 oefeningen doet. Het idee erachter is dat dit relatief snel is en je zo dus tijd hebt om ook aan je conditie te werken. Of ik met de conditioning/cardio meteen ga beginnen weet ik niet, maar het staat op de planning.
Het is ook vooral om te recupereren van mijn rugblessure, die toch wel wat erger was/is dan gewoonlijk. Ik heb squat, OHP, en (weighted) pull ups gekozen, met mogelijk 1x per week deadlift of wat kettlebell werk. Die combinatie oefeningen is ook gewoon om het leuk en snel te houden.
Pull ups heb ik jaren verwaarloosd, jaren waarin ik ben verzwaard terwijl ik vooruit ging in powerlifting. OHP heb ik iets meer ervaring mee, maar ook dat werd natuurlijk maar een extra tegenover het powerliften. Dus het idee is toch vooral om hierin eens wat leuke progressie te maken. Het is wel een beetje kut natuurlijk aangezien ik net zelf zo'n schema had in elkaar gestoken dat me wel "afging". Maar goed, zo is het leven zeker.
Misschien een vraag voor de wat zwaardere medemensen hier: wat met lopen? Het hele idee achter dit schema is om je cardio in een soort van startblok op te bouwen. Lopen wordt aangehaald als ideaal want natuurlijk de basiscardio en vrij intensief. Het hele 'tactical" aspect van dit schema is natuurlijk ook duidelijk daar: voor allerhande beroepen in ordehandhaving en het leger moet je ook goed kunnen lopen. Maar ik zit na jaren krachttraining met een povere conditie en een lichaamsgewicht van 110+ kg, dus volgens mij gaat dat echt niet leuk zijn voor mijn gewrichten. Dus ik dacht me op een hometrainer af te beulen

(ik zal het eens in de loopthread vragen ook *shudder*)