Welke CD/LP heb jij laatst gekocht?
Graag vermelden waar en hoeveel.
Graag vermelden waar en hoeveel.
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
bleutooth
Waarom geen bleutooth?
Ik zou het zelf nooit doen maar iedereen z'n vinyl beleving is anders dus ik zou zeggen iets van Audio-Technica.
Ze hebben de Sound Burger terug gebracht of als het iets steviger mag de AT-LP70.
De YOLO optie: Cambridge Audio Alva TT V2

Waarom geen bleutooth?
Oprechte vraag.

Da´s wel een hoge prijs voor die hoeveelheid. Speciale collectie/veel verzamelaars/speciaal genre?976 stuks (lp, 10", 7")
Low€13,509.12
Med€26,105.01
High€48,774.70
Ook maar een gimmick want niet iedereen zou alles willen overkopen.![]()
Niet specifiek een verzamelaarscollectie met first presses, ook hier is de kwaliteit van de pressing het belangrijkst. Ik heb wel een paar platen die doorheen de jaren belachelijk duur geworden zijn maar dat zijn vaak ook represses (bv. Low - I Could Live In Hope (med 220, max 440) of Cut Copy - In Ghost Colours (med 160, max 340). Daarmee dat ik het een gimmick vind, het is ook niet dat ik die platen ooit ga verkopen.Da´s wel een hoge prijs voor die hoeveelheid. Speciale collectie/veel verzamelaars/speciaal genre?
Als we hier dan toch gaan stoeffen:
848 stuks (pakweg 700 platen en 150 singles).
€5,860.31
€11,087.60
€21.799,84
Aangezien gij er maar een goeie 100 meer hebt vraag ik me wel af waar dat verschil vandaan komt.
Ik geef veel om de kwaliteit van de vinyl, maar weinig om welke persing het gaat. Dus quasi al mijn vinyl zijn recente jazz en funk repressen. Ook wat reggae liggen waar ik meer voor heb betaald dan de gemiddelde Discogs prijzen (reggae is goedkoop te vinden in Jamaica en USA, maar heel duur in Europa).
Ik denk dat mijn meest waardevolle plaat momenteel de originele persing is van Opgezwolle - Eigen Wereld. Gekocht, nog voor de repess in pakweg 2021 voor €120 en laatst verkocht op Discogs voor €275. Zou ´m beter verkopen en met dat geld de repress kopen.

Ik snap, maar het is wel handig om er bluetooth op te hebben, opzich geen probleem om het te bekabelen.Het hangt er allemaal van af wat je al in huis hebt. Is het de bedoeling om één of de andere bluetooth speaker te koppelen of heb je al een versterker met luidsprekers staan?
Voornaamste reden is dat bluetooth je audio signaal compressed en er dus informatie, lees kwaliteit, verloren gaat. Het is ook beetje knullig dat je een analoge bron gaat digitaliseren.
Nu voor velen is dat uiteraard allemaal niet zo belangrijk en heeft 'het ritueel' en de beleving prioriteit maar voor mij is vinyl een te dure aangelegenheid geworden om het enkel tot beleving te herleiden. Zelfs cd's zijn relevanter geworden in 2025![]()

Ik heb voornamelijk een punk collectie aangevuld met wat metal / hardcore maar ook een mooie stapel (skinhead)reggae / ska platen. Moet eerlijk toegeven dat die reggae platen qua aankoopprijs bijna het goedkoopst waren. (in Duitsland of Italie bijvoorbeeld) Het gaat dan ook meestal om represses van dingen als Busters All Stars, Barry Brown, Laurel Aitken, Dillinger etc....Ik geef veel om de kwaliteit van de vinyl, maar weinig om welke persing het gaat. Dus quasi al mijn vinyl zijn recente jazz en funk repressen. Ook wat reggae liggen waar ik meer voor heb betaald dan de gemiddelde Discogs prijzen (reggae is goedkoop te vinden in Jamaica en USA, maar heel duur in Europa).

Welke platenspeler raden jullie eigenlijk aan?
Hoeft niks fancy te zijn, maar wel gewoon degelijk en met bleutooth
Pro-Ject heeft bv deze: https://projectaudio.nl/products/e1-bt-zwart
Ik zou het zelf nooit doen maar iedereen z'n vinyl beleving is anders dus ik zou zeggen iets van Audio-Technica.
Ze hebben de Sound Burger terug gebracht of als het iets steviger mag de AT-LP70.
De YOLO optie: Cambridge Audio Alva TT V2
WordTis al goed om je platen effectief af te spelen en ze niet gewoon aan de muur te hangen.
Hangt er heel erg van af, maar de namen die je daar opnoemt zijn dan ook wel de bekende namen waar waarschijnlijk grote oplages van zijn gedrukt. Ik heb hier ook een grote hoop dancehall "7 liggen die amper iets waard zijn (maar wel heel goed). Maar qua dure reggae heb ik het dan vooral over de oude 'roots'. Van die verschrikkelijk slechte persingen waar nooit iemand om gaf en er maar een handvol zijn die dan nog eens ergens in de US of Jamaica zijn blijven hangen. Gelukkig is er inderdaad de laatste jaren echt wel sprake van een reggae revival en zijn er wel wat mensen op de repress kar gesprongen (moest ik meer tijd hebben zou ik er ook wel eens wat willen laten persen).Ik heb voornamelijk een punk collectie aangevuld met wat metal / hardcore maar ook een mooie stapel (skinhead)reggae / ska platen. Moet eerlijk toegeven dat die reggae platen qua aankoopprijs bijna het goedkoopst waren. (in Duitsland of Italie bijvoorbeeld) Het gaat dan ook meestal om represses van dingen als Busters All Stars, Barry Brown, Laurel Aitken, Dillinger etc....
Voor reggae zou ik zeker eens een kijkje nemen bij Mosquito mailorder, Aggro Beat Records uit Nijmegen, Radiation Roots uit Italië of black butcher uit Duitsland. Die laatste twee zijn zeker en vast erg betaalbaar voor hun reissues.
Yep, aantal jaren geleden verzekerd voor 100000€. Zou dat dus eens moeten herzien als ik discogs mag geloven.Je collectie verzekerd? Als er ooit een brand uitbreekt of bij waterschade?
Heb wel wat kallaxen en expedits (rip), in alle vormen en maten, verspreid over 2 kamers + living. Maar ook nog wat andere kasten. Genoeg ruimte is/wordt sowieso een probleem. Heb trouwens een paar vrienden die er nog vlotjes overgaan qua aantallen.Hoeveel kallaxen heb je daar wel niet voor nodig?![]()
Yep, aantal jaren geleden verzekerd voor 100000€. Zou dat dus eens moeten herzien als ik discogs mag geloven.
Als het niet te erg gebogen is , gewoon tussen twee zware boeken enkele dagen laten rusten, wel zorgen dat heel de oppervlakte van de plaat afgedekt is. Werkte bij mij meerdere malen.Iemand ervaring met een warped plaat terug recht te maken? Ik heb voor Kerst een aantal platen gekregen maar één ervan is zo wat crooked waardoor de naald serieus op en neer gaat.
Eens proberen, merci voor de tipAls het niet te erg gebogen is , gewoon tussen twee zware boeken enkele dagen laten rusten, wel zorgen dat heel de oppervlakte van de plaat afgedekt is. Werkte bij mij meerdere malen.