Post uw nieuwe vinyl - B1

A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
Interpol - Turn On The Bright Lights

Classics voor een zacht prijsje
De Midnight Marauders was alvast lichtjes gebogen, maar klonk nog wel ok in combinatie met huishoudelijke taken.
Worst case wordt het een toonzaalmodel voor muziekliefhebbend bezoek 🤷🏼‍♂️

Mijn slechtste plaatkwaliteitervaring is alvast Carrie & Lowell van Sufjan Stevens. Da's één groot kraakfestijn en heeft ervoor gezorgd dat ik veel minder platen ben gaan kopen, en zelfs luisteren.

Moet zijn dat ik toch al vaak geluk heb gehad. Merendeel van de nieuwe vinyl die ik aankoop is ook eerder Electronica aller hande en die 'kleinere' labels zetten wel nog in op kwaliteit.

Bij represses ben ik wel altijd extra voorzichtig. Veel bootlegs of shady stuff waarbij het niet altijd duidelijk is van waar ze de masters hebben (of ze kopiëren gewoon van een oude CD)...

De Midnight Marauders was alvast lichtjes gebogen, maar klonk nog wel ok in combinatie met huishoudelijke taken.
Worst case wordt het een toonzaalmodel voor muziekliefhebbend bezoek 🤷🏼‍♂️

Mijn slechtste plaatkwaliteitervaring is alvast Carrie & Lowell van Sufjan Stevens. Da's één groot kraakfestijn en heeft ervoor gezorgd dat ik veel minder platen ben gaan kopen, en zelfs luisteren.
Platenwasser mijn beste. Onmisbaar imo. Je gaat een slecht gemasterde plaat of een slechte transfer natuurlijk niet mee veranderen, maar gekraak en plofjes krijg je meestal wel weg. En uw naald zal u ook dankbaar zijn.

Platenwasser mijn beste. Onmisbaar imo. Je gaat een slecht gemasterde plaat of een slechte transfer natuurlijk niet mee veranderen, maar gekraak en plofjes krijg je meestal wel weg. En uw naald zal u ook dankbaar zijn.
Ik heb er eindelijk een. Moet mij er nog toe leggen om eens al mijn platen te wassen. Zo enorm veel zijn het er niet, maar wordt toch nog een serieus karwei...

Ik heb er eindelijk een. Moet mij er nog toe leggen om eens al mijn platen te wassen. Zo enorm veel zijn het er niet, maar wordt toch nog een serieus karwei...
Ik vond dat altijd een heerlijk ritueel: terugkomen van een platenbeurs met de "buit", plaatjes wassen, nieuwe binnenhoes, verse plastic rond de buitenhoes...

edit: en de geur van de l'art du son zeep :love:

Ik cureerde een vinyl compilatie met mooie muziek uit de Benelux, over korte tijd te vinden in allerlei verkooppunten. Stuur mij een grappige jpg in privébericht en maak kans op een gratis exemplaar.

ACDG - A Caus' Des Garçons
Earth And Fire - Weekend

En wegens een overdaad aan Mij Gedacht podcast luisterbeurten:
Paul Severs - Oh Little Darling
Paul Severs - Kom Dichterbij
:unsure:

Evidence - Unlearning vol. 2
Jalen Ngonda - Come Around And Love Me
Maalem Houssam Guinia - Dead Of Night
Kelan Philip Cohran & Legacy - African Skies
Ali Sethi & Nicolas Jaar - Intiha
FKA Twigs - Eusexua
Nala Sinephro - OST The Smashing Machine
Sunn O))) - Sunn O)))
Chat Pile & Hayden Pedigo - In The Earth Again
Jeff Parker / Eta Ivtet - The Way Out Of Easy Black
SML - How You Been Black

Nu moet ik helaas wel een GoFundMe starten of mijn kinderen hebben geen eten deze maand :unsure:

Evidence - Unlearning vol. 2
Jalen Ngonda - Come Around And Love Me
Maalem Houssam Guinia - Dead Of Night
Kelan Philip Cohran & Legacy - African Skies
Ali Sethi & Nicolas Jaar - Intiha
FKA Twigs - Eusexua
Nala Sinephro - OST The Smashing Machine
Sunn O))) - Sunn O)))
Chat Pile & Hayden Pedigo - In The Earth Again
Jeff Parker / Eta Ivtet - The Way Out Of Easy Black
SML - How You Been Black

Nu moet ik helaas wel een GoFundMe starten of mijn kinderen hebben geen eten deze maand :unsure:
giphy.gif

Terug
Bovenaan