Post uw nieuwe vinyl - B1

Je kan we aantonen dat 45rpm uitgaves betere kwaliteit kunnen bekomen, gezien de modulaties in de groeven dan minder op elkaar geplakt zijn en de stylus dus minder moeite moet doen om de groef correct te tracken.

Dat is inderdaad zo maar een album uitsmeren over 3 LP's zegt helaas niet altijd 45RPM. Heel weinig LP's in mijn collectie zijn aan 45 toeren nu ik er over na denk.
 
Dat is inderdaad zo maar een album uitsmeren over 3 LP's zegt helaas niet altijd 45RPM. Heel weinig LP's in mijn collectie zijn aan 45 toeren nu ik er over na denk.
Zijn er echt 3LP uitgaves van 5min per kant aan slechts 33rpm?

Da's dus waarom er climate change is he
 
Je kan we aantonen dat 45rpm uitgaves betere kwaliteit kunnen bekomen, gezien de modulaties in de groeven dan minder op elkaar geplakt zijn en de stylus dus minder moeite moet doen om de groef correct te tracken.

Maar in de praktijk zal de mastering zelf het grootste effect hebben.

Zelf kijk ik hier wel voor uit hoor. Meestal zijn die 45rpm uitgaves superdeluxe reprints met navenante prijs. Maar vaak zal er ook wel een sensible uitgave bij gepaard gaan waar ik dan eerder voor ga.
Dat geldt natuurlijk niet alleen voor 45rpm, de audiokwaliteit van een plaat neemt af naarmate je dichter bij het midden komt enerzijds door de groeven die dichter op elkaar moeten staan (inner groove distortion) en anderzijds door de steeds scherper wordende aftasthoek van de stylus (de groeven gaan steeds meer "trekken" aan de stylus -> meer kans op tracking errors).

Maar dat de mastering het grootste effect heeft, is inderdaad absoluut waar. Men strooit graag met grote stickers "180 gram vinyl", ed. om hogere prijzen te rechtvaardigen terwijl het in veel gevallen gaat om een digitale master (vaak zelfs niet eens hoge resolutie maar gewoon red book cd mastering, dus 16bit, 44.1khz).
 
Beetje off-topic maar Neil Young heeft het ook gepresteerd om zijn laatste album met een lengte van 46 minuten op 2 CD's uit te brengen waarbij het voorlaatste nummer (15 minuten) en laatste nummer (1m20s) op de tweede CD staan. :crazy:

Die is ook uitgebracht op 2 LP's trouwens voor een lengte 44 minuten want 1 nummer is ongeveer 2 minuten korter op de vinyl uitgave. Denk dat dit toch ook op 1 LP kan.
 
Ik kan maar 20000 dagen van mijn leven naar muziek luisteren, enkel files van 24 bit 48kHz voorbij de buis van Eustachius jagen is niet mijn prioriteit.
 
Ben vooral aant klagen omdat The cinematic orchestra hun album every day opnieuw uitbrengt maar dus alleen in een speciale uitgave die met verzending bijna 50€ zal kosten. Dat is er echt over. Dan smeren ze dus idd de nummers uit over 3 LP's waarbij LP2 1 nummer heeft op 1 zijde (van 10 minuten). LP 3 zijn dan ook nog nummers die origineel niet op het album stonden en voor mij 0 meerwaarde hebben.

LP1

A1. The Cinematic Orchestra - All That You Give (Feat. Fontella Bass)
A2. The Cinematic Orchestra - Burn Out
B1. The Cinematic Orchestra - Evolution (Feat. Fontella Bass)
B2. The Cinematic Orchestra - Man With the Movie Camera

LP2

C1. The Cinematic Orchestra - All Things to All Men (Feat. Roots Manuva)
C2. The Cinematic Orchestra - Flite
D1. The Cinematic Orchestra - Everyday

LP3

E1. The Cinematic Orchestra - Oregon
E2. The Cinematic Orchestra - Horizon (Feat. Niara Scarlett)
F3. The Cinematic Orchestra - Semblance
F4. The Cinematic Orchestra - Flite (Original Version)
 
JPC heeft die ook voor 39,99 EUR. Wordt vanuit Duitsland verzonden. Normaal 2,99 EUR verzendingskosten ook maar elke maand doen ze wel eens een paar dagen dat ze gratis naar België, Nederland enz. versturen.
Net aangeschaft voor die prijs (de 2 disc originele editie vind ik jammer genoeg nergens meer voor een schappelijke prijs) en idd, gratis verzending gekregen. Merci nog eens voor de link.
 
Ik heb vorige week nog bij Bleep besteld, maar zal maar in februari toekomen want het is wachten op de repress van Moin! 😀

Maar als ik @Deckard kon geloven zou Bleep wel haar administratie op orde moeten hebben en dus zouden geen extra douanekosten nodig zijn? Ben benieuwd

Edit: had een deel discussie gemist blijkbaar. Goed dat HHV nog een degelijke selectie heeft.
Hahaha off course krijg ik nu ne Fedex mail met de vraag om €50 import taxes te betalen. Echt waar, wat een roulette.

Zal kijken of ik ze kan bereiken met de vraag voor vrijstelling , maar ik vrees ervoor
 
Hahaha off course krijg ik nu ne Fedex mail met de vraag om €50 import taxes te betalen. Echt waar, wat een roulette.

Zal kijken of ik ze kan bereiken met de vraag voor vrijstelling , maar ik vrees ervoor
Dat is wel klote. Mijn ervaringen met Fedex (wel al paar jaar geleden) waren toch altijd goed.

Moet je al betalen voor ze uw pakket leveren? Of is het al geleverd en krijg je de factuur achteraf? Ik kreeg de factuur altijd maar achteraf nadat het pakket al was geleverd.
 
Dat is wel klote. Mijn ervaringen met Fedex (wel al paar jaar geleden) waren toch altijd goed.

Moet je al betalen voor ze uw pakket leveren? Of is het al geleverd en krijg je de factuur achteraf? Ik kreeg de factuur altijd maar achteraf nadat het pakket al was geleverd.
Voorheen
 
Hahaha off course krijg ik nu ne Fedex mail met de vraag om €50 import taxes te betalen. Echt waar, wat een roulette.

Zal kijken of ik ze kan bereiken met de vraag voor vrijstelling , maar ik vrees ervoor
Dus Bleep zegt dat het ok is maar Fedex speelt niet mee?
 
Nevermind, ik denk dat het mijn fout is. Heb een order van meer dan €150 geplaatst wat de limiet voor IOSS is blijkbaar.

Dus Fedex is in zijn recht (buiten dan behoorlijk door te rekenen in de eigen handling fees...).

Ik zal dan eerder moeten kijken blij Bleep zelf of ze me daar ook geen BTW hebben aangerekend om te vermijden dat ik dubbel heb betaald
 
Yngwie Malmsteen - Yngwie J. Malmsteen's Rising Force
Musica Figurata Gandavensis Saeculi XVI (muziek uit de Renaissance)
 

Aan het twijfelen maar is toch weer 58.90 inclusief shipping...
 

Aan het twijfelen maar is toch weer 58.90 inclusief shipping...
De gewone 2LP versie is nog verkrijgbaar dus why spend those extra bucks ? Speciaal voor de add-on tracks ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan