Post uw nieuwe vinyl - B1

Verschillende genres. Voornamelijk metal, hiphop, Sinatra
Hiphop zit je uiteraard goed bij HHV, hun metal aanbod valt wat tegen maar het is wel aan het beteren. Prijzen zijn markt conform en verzending is altijd €9 met FedEx dus nooit geen gezever. Klantenservice is ook top.
 
Pakketje aangekomen!





De volledige lijst:

UKG:
The Streets / Same People - Has It Come To This? / Dangerous
The Wideboys / El-B Feat. MC Juiceman – Sambuca / Digital
Killjoy - Let’s Go EP
Main Phase - Shell
ATW - ATW002
Brain Juice - The Rejuicening
Cortese - Wrong Train
VITD 005
Groovy D - Red Alert

Dubstep/Grime/Bass:
Unkey - Orbs
Lamont - Cut It Back EP
Bengal Sound - Solace / On My Mind
Commodo - Shift
Cimm - Street Kings
Traces - Ritual
Lofty - Supernova
INNASYSTM001
Kahn & Neek - Lucky For Some EP
Hodge - Sub 100

Random electronisch:
Rider Shafique / O$VMV$M - When Will We Learn / Version
Dawuna - EP1
 
Laatst bewerkt:
Hoe stellen jullie je collectie tentoon? Open kasten, frames voor uitzonderlijke platen? Platenbakken? Ik ben wel benieuwd :)
 
Een deel van mijn collectie staat in onze leefruimte in Kallax/Expedit kasten. De rest staat in verschillende soorten kasten op de eerste verdieping. Alles in 1 ruimte kan jammer genoeg niet, we wonen in een rijhuis. Misschien is dat iets voor de toekomst als kind het huis uit is of als we zouden verhuizen. Een vriend heeft ook een mooie ingebouwde kast laten maken voor zijn gelijkaardige collectie ( +-4500 lp's, 1000 cd's) ; kostte wel 10000€. Ik weet niet of ik dat eraan zou kunnen spenderen mocht ik het geld hebben. Dan zou ik eerder investeren in een betere installatie en nog meer vinyl. :coolbrows:
 
Ingebouwde maatkast en nog een los meubel (ooit gekocht bij een jonge Franse meubelmaker).

2xXHJFSl.jpg

epceRKil.jpg

wFREVJrl.jpg
 
CauPIzv_d.webp


Ik had hier al eens een foto van mijn meubel hier gepost, helaas nogal slechte kwaliteit. USM Haller modulaire kast, elk vak heeft plaats voor ongeveer 100-130 platen, in totaal zou ik er makkelijk meer dan 600 platen in kunnen plaatsen. Momenteel heb ik ongeveer 230 albums (en één dikke boxset).

Ik wou ook eens iets anders dan een Kallax kast en dit systeem is ook uit te breiden als ik op termijn meer albums koop. Ik vermoed dat ik met deze opstelling wel nog heel lang ga toekomen aangezien ik toch wel veel minder vinyl koop de laatste tijd (de laatste 2 jaar amper 15-20 platen per jaar ofzo, ervoor was dat 40-50).
 
Allé Music Mania is gestopt met gratis te leveren boven 50? euro ? Zit voor 80 euro in men mand en moet nog steeds 6 bij opleggen.
 
Wat vinden jullie van het feomeen dat albums vaak represses krijgen waarbij de nummers van een standaard album uitgesmeerd zijn op bvb 3LP's, zogezegd om een nog betere kwaliteit te garanderen ? Ik vind het een negatieve ervaring als ik de LP echt om het nummer of om de 2 nummers moet omdraaien, komaan man.
 
Wat vinden jullie van het feomeen dat albums vaak represses krijgen waarbij de nummers van een standaard album uitgesmeerd zijn op bvb 3LP's, zogezegd om een nog betere kwaliteit te garanderen ? Ik vind het een negatieve ervaring als ik de LP echt om het nummer of om de 2 nummers moet omdraaien, komaan man.

Ik heb om eerlijk te zijn ook nog nooit verschil gehoord.

Vorige week heb ik trouwens nog Meddle op gezet van Pink Floyd, eentje uit de jaren 70. Gewoon de volle 20 minuten per kant en ik was oprecht geschrokken hoe goed dat klonk tegenover sommige moderne platen.

Ik meen me trouwens te herinneren dat een van de albums van Flying Lotus op één kant ocharme 5 minuten muziek had staan en dan kon je al draaien.
 
Je kan we aantonen dat 45rpm uitgaves betere kwaliteit kunnen bekomen, gezien de modulaties in de groeven dan minder op elkaar geplakt zijn en de stylus dus minder moeite moet doen om de groef correct te tracken.

Maar in de praktijk zal de mastering zelf het grootste effect hebben.

Zelf kijk ik hier wel voor uit hoor. Meestal zijn die 45rpm uitgaves superdeluxe reprints met navenante prijs. Maar vaak zal er ook wel een sensible uitgave bij gepaard gaan waar ik dan eerder voor ga.
 
Terug
Bovenaan