Nog niet uitverkocht, ik denk dat de slechte organisatie van dit jaar daar wel tussen zit...Oooh en keuze uit Barcelona of Madrid!
Al uitverkocht zeker? Idd heel mooie lineup met toch een aantal favorieten!
Teveel om op te noemen feitelijk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nog niet uitverkocht, ik denk dat de slechte organisatie van dit jaar daar wel tussen zit...Oooh en keuze uit Barcelona of Madrid!
Al uitverkocht zeker? Idd heel mooie lineup met toch een aantal favorieten!
Teveel om op te noemen feitelijk
Ik zit dit jaar al aan meer dan 70 albums, Quietus doet er nog wel een schepje bovenopThe Quietus | Features | Quietus Charts | Quietus Albums Of The Year 2022 (In Association With Norman Records)
These are our favourite albums of the last 12 months, as voted for by tQ staff, columnists and core writersthequietus.com
The Quietus is altijd on point met hun selectie want ik ken er vaak weinig van en het zit vol met pareltjes. Let's go!
The Slovenian "imaginary folk" trio's most epic and transportive album yet. Powered by acoustic and often handmade instruments, these expansive compositions echo the borderless, collective spirit of groups like Don Cherry's Organic Music Society and Art Ensemble of Chicago.
----------------------------------------------
A well-placed crossroads to central Europe, the Balkans and the Adriatic, Slovenia has a rich atavistic topography of mountains, deep forests and karst landscapes to arouse both escapism and inspiration. Drawing on this geography of contemplation and psychic energy, from a country previously swallowed up by Yugoslavia and before that, reaching back centuries, the Roman, Byzantine and Austro-Hungarian Empires, the Slovenian trio of Iztok Koren, Ana Kravanja and Samo Kutin conjure up an extended album of intuitive transcendence and reflection on the unique sounding The Liquified Throne of Simplicity.
Finding a home once more with Glitterbeat Records’ adventurous, experimental, mostly instrumental, platform tak:til, and following on from the debut I (released in 2016 on the Radio Študent label), the much lauded I Can Be A Clay Snapper (2017), and the equally acclaimed A Universe That Roasts Blossoms For A Horse (2019), Širom’s fourth such inventive and illusionary album incorporates some aspects of the former whilst expanding the inventory of eclectic instruments and obscured sounds. For the first time the trio also ignore the time constraints of a standard vinyl record to fashion longer, more fully developed entrancing and hypnotizing peregrinations. This new, amended, approach results in 80 minutes of abstract and rustic folklore, dream-realism, explorative intensity and cathartic ritual. And within that array of realms there’s evocations of Jon Hassell’s Fourth World experiments, visions of Samarkand, the esoteric mysteries of Tibet, an unplugged faUSt and pastoral hurdy-gurdy churned Medieval Europe.
Al een paar keer opgelegd nu. Echt zalig. Godspeed uit de Balkan!
Deze kan ik niet genoeg aanraden.
Bedankt, wist niet dat ze dit hadden gereleased.
Tortoise is ook weer zo'n band die ik meer aandacht dan totnogtoe moet geven.Ik zit nog eens in een Tortoise-fase. Verdekke, wat een geniale band is dat toch. Lichtjes verliefd ben ik op die muziek. Vraag mij om de titel van een nummer en ik zou het begot niet weten, behalve Djed dan misschien. Maar geen van die 7 albums is hetzelfde en en elk album heeft zijn eigen smoel en toch weet je meteen dat je naar Tortoise aan het luisteren bent. Ook met de albums die ik in het begin wat minder vond (It's All Around You en The Catastrophist) klikt het nu na lange tijd.
Werkelijk een unieke band. Spijtig dat hun laatste al van 2016 dateert.
/Tortoisefanboymode