Post - / math - / experimental / indie rock

Ik kwam hier even langs om te horen of er hier nog mensen naar Pavement in Brussel gaan straks, maar amai. Serieus verschoten van het nieuws over Low. Paar maanden geleden hebben ze nog een dijk van een optreden gegeven in Trix. Wat een topmens was dat toch.
 
Ik kwam hier even langs om te horen of er hier nog mensen naar Pavement in Brussel gaan straks, maar amai. Serieus verschoten van het nieuws over Low. Paar maanden geleden hebben ze nog een dijk van een optreden gegeven in Trix. Wat een topmens was dat toch.
Veel plezier bij Pavement trouwens! Hopelijk zijn ze nog steeds in vorm na al die jaren
 
Veel plezier bij Pavement trouwens! Hopelijk zijn ze nog steeds in vorm na al die jaren
Ze hadden er veel goesting in. Fantastische live-ervaring. Ik kwam eigenlijk niet met de hoogste verwachtingen omdat ik om één of andere reden Pavement vooral als een studioband zie. Maar man, wat een energie en verrassend strakke sound. Dan merk je wel dat zoveel van wat ze doen in hun nummers heel chaotisch en ongeorganiseerd lijkt maar dat dat allemaal wel goed in elkaar zit. Hoogtepunten: 'Unfair', 'Summer Babe', en een immense wall of sound op Silence Kid. Eigenlijk was alles voor mij één groot hoogtepunt. Grote fanboy hier, ik ken de totale discografie compleet vanbuiten.

Ik zie net dat hun set van Primavera van dit jaar op Youtube staat. Aanrader om eens op te zetten. Zeker Unfair en natuurlijk Summer Babe.
Ook zot als je op setlist.fm kijkt hoeveel ze hun set varieren van optreden naar optreden, bijna hun volledige discografie komt aan bod in één tourjaar na een hiatus van 12 jaar. Dat wilt op zich al iets zeggen over hun enthousiasme.

Qua 'indie licence' zou ik toch zeggen dat het een essentiele avond was als Belg om gisteravond in het Cirque aanwezig te zijn. (Tenzij je bij Courtney Barnett zat of naar de Low-special van Duyster aan het luisteren was)
 
Ik zat gisterenavond niet bij Courtney Barnett omdat ik gisterenavond in de muziekschool zat, dezelfde reden waarom ik volgende week niet bij Amyl and the Sniffers zal zijn en enkele weken later ook niet bij Stereolab zal zijn...
 
Ik zat gisterenavond niet bij Courtney Barnett omdat ik gisterenavond in de muziekschool zat, dezelfde reden waarom ik volgende week niet bij Amyl and the Sniffers zal zijn en enkele weken later ook niet bij Stereolab zal zijn...
Ok, kzal u het adres pm'en, dan kan je meteen je licence in een envelop steken.
 
@Kas de Kalebas ook fan van Silver Jews dan? Heb die relatief recent herontdekt door de release van Purple Mountains en dan heel hun discografie een tijdje veel opgezet, RIP David Berman.
Nee, het is nooit echt mijn stijl geweest om nevenprojecten van favoriete bands te checken omdat ik dan toch altijd met verkeerde verwachtingen zit en altijd de vergelijking maak met de hoofdact zelf. Ook nooit echt actief naar Stephen Malkmus & The Jicks geluisterd, bijvoorbeeld. Ik kruip heel graag diep in de volledige discografie van één specifieke artiest in plaats van heel breed te gaan. Ik heb dus ook nooit zelf mijn indie license verdiend, jammer genoeg :unsure:
 
Allemaal STOPPEN met naar nieuwe muziek te luisteren! De eerste eindejaarslijstjes beginnen al te verschijnen...

Paste: The 50 Best Albums of 2022

De affiche voor Primavera Sound 2023 is ook vandaag vrij gegeven. Minder goed dan voorgaande jaren op het eerste zicht, maar wel weer een shitload aan goeie bands. Waaronder Unwound!

fpzfeh8hbfteah2k8x4p_1669720525022.jpg
 
Oooh en keuze uit Barcelona of Madrid!

Al uitverkocht zeker? Idd heel mooie lineup met toch een aantal favorieten!
Teveel om op te noemen feitelijk
 
Terug
Bovenaan