Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yessss! Had de singles vermeden, dus heel benieuwd naar deze.

Hmm, nog een band om te ontdekken. Denk niet dat ik hier ooit naar geluisterd heb.Yessss! Had de singles vermeden, dus heel benieuwd naar deze.
Edit: nu een eerste keer kunnen luisteren. Altijd gevaarlijk, zo'n comeback platen. Het niveau van vroeger wordt zelden gehaald. Hier in feite ook. Maar da's geen zonde want Goat en Liar zijn samen zowat het meest zware rock'n'roll uurtje dat je in de afgelopen 50-60 jaar kan vinden. Ik had al gezegd in die AOTW dat Fun House voor mij één van de albums is die het idee en de essentie van rock het meest belichamen. Welnu, het Jesus Lizard tweeluik is ook een zware contender voor deze titel.
Rack dan. Los van de vergelijkingen met de meesterwerken uit de jaren '90, was dit wel een halfuurtje dik laweit. Mooie verrassing, goede plaat. De gitaarsound van Duane Denison blijft gewoonweg iconisch.
Hier zet ik met plezier de komende tijd mijn tanden in!
Oh damn, wat ga jij een zalige ontdekking doen. Wat ik niet zou geven om deze nog es voor het eerst te horen! Ben dit nu zwaar aan het hypen, maar deze platen kunnen niets verkeerd doen. Beginnen met Goat, dan opvolger Liar. Neem er de tijd voor om ze in één ruk uit te luisteren en zet ze luid!!Hmm, nog een band om te ontdekken. Denk niet dat ik hier ooit naar geluisterd heb.

Fantastische band, Goat en Liar zijn van het beste dat alternatieve rock in de 90s te bieden had. Je gaat misschien een beetje moeten wennen aan de "zang" van David Yow (die door één schrijver werd omschreven als klinkend gelijk een ontvoerd slachtoffer dat door de duct tape op zijn mond heen probeert te schreeuwen), maar de scherpe gitaarlijnen van Duane Denison over de hoekige, beukende ritmesectie zijn onweerstaanbaar.Hmm, nog een band om te ontdekken. Denk niet dat ik hier ooit naar geluisterd heb.
Hier hetzelfde. Eens opzetten zie.Hmm, nog een band om te ontdekken. Denk niet dat ik hier ooit naar geluisterd heb.

Ik vind Chat Pile ook geweldig maar hoor die gelijkenissen met The Jesus Lizard wel vrij duidelijk. Vooral de vocale stijl heeft veel weg van David Yow. Alleen is Chat Pile wel veel meer heavy en wat trager, gaat het eerder richting sludge, waardoor je The Jesus Lizard misschien eerder tam gaat vinden bij een eerste luisterbeurt.Hier hetzelfde. Eens opzetten zie.
Ik heb de naam al wel een paar keer zien passeren. Bijvoorbeeld heb ik toch al een paar keer bij muziek van Chat Pile een comment gezien dat Chat Pile eigenlijk maar een flauwe kopie zou zijn van The Jesus Lizard. Dus ik ben eigenlijk benieuwd, aangezien Chat Pile ronduit fantastisch is.
Ik heb nu net Goat opgezet, voorlopig hoor ik de gelijkenis nog niet onmiddellijk precies![]()
)
18 mei '25 in de bota!Yessss! Had de singles vermeden, dus heel benieuwd naar deze.
Edit: nu een eerste keer kunnen luisteren. Altijd gevaarlijk, zo'n comeback platen. Het niveau van vroeger wordt zelden gehaald. Hier in feite ook. Maar da's geen zonde want Goat en Liar zijn samen zowat het meest zware rock'n'roll uurtje dat je in de afgelopen 50-60 jaar kan vinden. Ik had al gezegd in die AOTW dat Fun House voor mij één van de albums is die het idee en de essentie van rock het meest belichamen. Welnu, het Jesus Lizard tweeluik is ook een zware contender voor deze titel.
Rack dan. Los van de vergelijkingen met de meesterwerken uit de jaren '90, was dit wel een halfuurtje dik laweit. Mooie verrassing, goede plaat. De gitaarsound van Duane Denison blijft gewoonweg iconisch.
Hier zet ik met plezier de komende tijd mijn tanden in!
Youtube of flac te downloaden via haar (hun?) geocities: https://www.geocities.ws/ccqsk/Degelijke lijst of ragebait, wie zal het zeggen? In elk geval is het onnozel dat ze 2019 meerekenen, why even?
100 albums is eigenlijk gewoon te weinig om echt grondig alle verschillend genres te coveren. Veel zaken blijven onvermeld, maar da's te verwachten.. Electronica, metal en outernational blijven zoals steeds zwaar ondervertegenwoordigd en ik kan niets zinnigs zeggen over pop en hiphop inclusies (buiten dan waar is die Billy Woods van vorig jaar?!?)
Waar kan je nu eigenlijk die Cindy Lee beluisteren? Heb die nog altijd op mijn te beluisteren backlog. Ben nu eens benieuwd of de hype gegrond is.
Maar als iemand die niks geeft om de rankings of welke platen gesnubbed zijn, vond ik het wel een leuke lijst om eens te overlopen.
Denk dat we hier wel een veel coolere en hippere lijst zouden kunnen maken.![]()