Ook een nieuwe single van Maruja!
Ik rijd naar Oostende voor de show, als er mensen uit het Gentse meewillen...
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ook een nieuwe single van Maruja!
Ik ga eens moeten kijken wat mogelijk is, er zijn al veel optredens eind oktober, ik ga keuzes moeten makenOok een nieuwe single van Maruja!

Ben wat te laat op de bandwagon gestapt, vrees ik. De week ervoor al GYBE en meerdere dagen Desertfest, denk niet dat er nog een show bij kan...Ook een nieuwe single van Maruja!
Fantastische band, Goat en Liar zijn van het beste dat alternatieve rock in de 90s te bieden had. Je gaat misschien een beetje moeten wennen aan de "zang" van David Yow (die door één schrijver werd omschreven als klinkend gelijk een ontvoerd slachtoffer dat door de duct tape op zijn mond heen probeert te schreeuwen), maar de scherpe gitaarlijnen van Duane Denison over de hoekige, beukende ritmesectie zijn onweerstaanbaar.
Debuut Head is ook de moeite, evenals Down. De twee platen na Down (Shot en Blue) waren op een major label en in die tijd moest je ze dan automatisch slecht vinden. Ze zijn ook een pak minder goed maar bevatten volgens mij nog genoeg goeie nummers voor de fans.
Deze nieuwe sluit heel vlot aan achter hun nineties platen, blij om weer nieuw werk van hun te horen.
Yesyesyes!!Godmiljaar dat album van Geordie Greep.![]()
Een album die Alex Turner enkel in zijn dromen kan maken.Yesyesyes!!
Gisteren was echt een stacked release day, maar ik ben zelf ook al vooral bij deze blijven steken. Heb hem zeker nog niet verteerd, maar hij is wel echt indrukwekkend. Het theatrale gecroon, hoewel erg divisief, vind ik perfect passen bij de vaak gestoorde mini-narratieven in de songs. Hellfire vond ik pakken beter dan de eerste twee black midi albums en deze New Sound gaat verder op dat elan. Gelukkig!

Ik had hier nog niet van gehoord, dus bij deze eens opgezet. Ik vind het zeer vreemde muziekGodmiljaar dat album van Geordie Greep.![]()
ik vind het niet noodzakelijk slecht, maar ik kan het gewoon niet plaatsen 
Ik ben uiteraard nog altijd blij wanneer GY!BE een nieuw album dropt maar als ik eerlijk ben mis ik ergens iets van de muziek die ze voor de hiatus maakten. Ik kan mijn vinger er niet goed op leggen maar de muziek sinds Allelujah is veel meer direct en eigenlijk wat "simpeler"? Ik heb het gevoel dat ze misschien wat minder "ingewikkelde" muziek maken die makkelijker live te spelen is (en waarschijnlijk ook daar beter tot z'n recht komt). Ik ben misschien aan't zagen want de muziek raakt me nog altijd, Babys In A Thundercloud bouwt bijvoorbeeld weer op tot een prachtig crescendo.
Ik vind de nieuwe echt... fucking groovy.De nieuwe van The Smile moet ik nog een paar keer beluisteren voor ik er een oordeel over kan geven. Het klinkt nog wat meer coherent als een album maar er zijn minder nummers die onmiddellijk een impact maken zoals op de vorige albums.

Ben eens benieuwd!!Diamond Jubilee van Cindy Lee staat op bandcamp en de vinyl is begin volgend jaar te vinden in Europa!
![]()
En deze stond de voorbije week op repeat bij mij:Ben eens benieuwd!!
Folkies eten goed dezer dagen:
Ow shit, wist niet dat die voor deze week al was. Let’s fucking goooÉn Amyl & The Sniffers
Real talk Laura Marling heeft ondertussen een toch wel indrukwekkend oeuvre uitgebouwd met een paar heel goeie albums. Once I Was An Eagle is misschien mijn favoriet voorlopig.Ben eens benieuwd!!
Folkies eten goed dezer dagen:
Porridge Radio vond ik ook goed, Amyl deed me bij een eerste luisterbeurt veel minder. Misschien te hoge verwachtingen na het vorige album. Moin moet ik nog horen, saving the best for last?En deze stond de voorbije week op repeat bij mij:
Vandaag ook nieuwe Moin!
Én Amyl & The Sniffers
Girls nooit veel beluisterd maar onlangs het debuut willekeurig nog eens opgezet en dat is toch wel een fijne plaat. Manning Fireworks laat me helaas vrij koud, jammer want z’n vorig album vond ik wel tof.Niet nieuw sinds vandaag, maar heeft hier de afgelopen week/weken wel regelmatig opgestaan:
Christopher Owens - I Wanna Run Barefoot Through Your Hair
Soloplaat van zanger van Girls. Dat laatste nummer is zo'n heerlijk lang uitgesponnen nummer als Vomit (dat ik nog net ietsjes hoger plaats wel)
Nap Eyes - The Neon Gate
Herkenbare stem, maar kan het niet pinpointen. Destroyer misschien?
MJ Lenderman - Manning Fireworks
Deze werkelijk al grijsgedraaid. Geeft mij wat Car Seat Headrest vibes met een folk toets.
Binnenkort ook in de Botanique tickets waren amper €10. Uitverkocht ondertussen.