Vinyl via Pelagic: https://pelagic-records.com/webshop
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BNM op Pitchfork! Ik vind het moeilijke muziekNieuwe release op The Flenser:
Droney folk met veel distortion, I like it.

Heartworms en Sharon Von Etten niet vergeten!De nieuwe Squid is er! Sebiet eens luisteren se !
Als je fan bent van Kikagaku kijk je best eens op het label Guru Guru Brain. Dhidalah ga je denk ik ook goed vinden, Maya Ongaku is ook de moeite.Afgelopen weken wat in Japanse muziek gerold.
Begon met deze blijkbaar lang verloren gewaande plaat uit 1974 van acid folk band Niningashi. Pareltje.
Vorige week zette ik de albumradio ervan op en ontdekte ik Tomo Katsurada. Blijkbaar de zanger van Kikagaku Moyo.
Die zijn nieuwe EP sprak me ook wel aan. Een paar versnellingen lager dan Kikagaku Moyo
Nu zag ik vandaag ook een nieuw nummer van Ichiko Aoba (gewoon op geklikt, want Japanse naam. Precies al wel bekender). Dat soort rustige muziek met vrouwenstem werkt hier altijd.
Zijn er zo nog Japanse must-listens?
Altijd een iets grotere drempel om er zelf in te duiken gezien veel info/uitleg in het Japans geschreven is
Heb al wel eens gezocht op Reddit en in Spotifyplaylists, maar dan heb ik mij toch ook iets te vaak door muziek moeten ploegen die niet echt mijn meug is.

Nice! Maya Ongaku is idd de moeite, precies ook gisterenavond een nummer van geliket. Heel benieuwd naar de rest.Als je fan bent van Kikagaku kijk je best eens op het label Guru Guru Brain. Dhidalah ga je denk ik ook goed vinden, Maya Ongaku is ook de moeite.
Ik ben via via nog aan de 7"s van Tomo geraakt. Zo gelukkig mee.
Edit: Flower Travellin Band, Shinki Chen, Kim Jung Mi
En dit is Koreaans maar ook steengoed: https://lightintheattic.net/collections/shin-joong-hyun

Minami Deutsch is ook een aanrader!Nice! Maya Ongaku is idd de moeite, precies ook gisterenavond een nummer van geliket. Heel benieuwd naar de rest.
Precies ook een patent op Travellin' Band aanbevelingen?![]()
Ik link die band om één of andere reden met een zweetkelder.Minami Deutsch is ook een aanrader!
Zijn er zo nog Japanse must-listens?
Ik weet niet hoe oud jullie waren in 2006, maar dan was ik een 13-jarige snotneus die de alternative scene via (vooral) De Afrekening begon te volgen en er ging een hele wereld voor mij open. Ik dacht van eens een trip down memory lane op YouTube te doen omdat het van sommige nummers echt jaren en jaren geleden was dat ik die nog had gehoord.
Mij het meest bijgebleven en nog steeds even goed/geweldig
Daan - The Player
The Fratellis - Chelsea Dagger
The Killers - When You Were Young
The Raconteurs - Steady, As She Goes
Thom Yorke - Harrowdown Hill
Wolfmother - Woman (eigenlijk was dit gewoon mijn allereerste heavy psychedelic band)
Nog steeds leuk
A Brand - Hammerhead
Bloc Party - The Prayer
Goose - British Mode (de eerste minuten, daarna wordt dat nummer mij veel te druk)
Foo Fighters - The Pretender (al vind ik dat deze het vooral van het refrein moet hebben)
Peter, Bjorn And John - Young Folks
Placebo - Infra-Red
Razorlight - In The Morning
Vergeten herontdekkingen
Arctic Monkeys - Leave Before The Lights Come On
The Automatic - Monster
dEUS - Bad Timing (en wat een herontdekking)
LARSSON - Overrated, Overestimated
MEW - The Zookeepers' Boy
Mint - The Magnetism Of Pure Gold
OK Go - Here It Goes Again
Wolf Like Me is nog steeds één van de beste indierock dansschijven ooit. Leg dat nummer op tijdens een feestje met dertigers en ze gaan wild.
)
)