Jenthe
Member
Het moet zijn dat dit voor hun niet voldoende was om een omslag naar 18 weken te maken, maar CD&V gaat wel akkoord met 14 weken dus het debat heeft hun standpunt toch enigszins verschoven. Nu ja, het feit dat een partij als (eerder) conservatief gelabeld wordt verklaard ook niet al hun standpunten en beweegredenen natuurlijk.Ik weet niet of dat punt nog valabel is nu beide partijen het (unanieme) advies van de wetenschappelijke onderzoekscommissie om de termijn tot 18 weken te verlengen, lijken te negeren.
Je premisse is hier verkeerd he, als abortus een mogelijkheid is, leidt (onbeschermde) seks niet per definitie tot een kind en is dat dus ook geen noodzakelijk gevolg van je beslissing. De vraag wat mij betreft is waar begint het recht op leven van conceptie tot zygote/embryo/foetus en uiteindelijk de bevalling t.o.v. de wens van de moeder voor een kind zonder handicap, van een ongewenste vader (al dan niet door verkrachting) tot zelfs geen tweeling te willen om jouw voorbeeld te nemen,...etc.Ze zijn toch baas over hun eigen lichaam? Onbevlekte ontvangenis is niet echt een ding...
Ik wou ook geen tweeling. Mag je dan "baas over eigen lichaam" kiezen om 1 te dumpen? Of ik wil een jongen en het is een meisje. Aborteren die handel ?
Is het eigen leven in handen nemen of niet met de gevolgen willen leven die gepaard gaan met je beslissingen...
Laatst bewerkt: