Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens de minister (van openvld) klopt de info van de morgen (via Groen) niet.
Gemeentefonds bestond al voor De Wever burgemeester was, ook daarvoor kregen ze dus zoals Gent veel meer (en daar zijn gegronde redenen voor dat ze meer krijgen. Of het teveel is geen idee)

Dus degoutant is dan niet de schuld van hun
Het gaat er helemaal niet om wiens schild het is, het gaat er mij om hoe op ieder politiek niveau omgesprongen wordt met geld als het van een andere overheid komt. Terwijl het voor mij als burger wel simpel is hoor. Het komt van onze belastingen.

Het gaat er helemaal niet om wiens schild het is, het gaat er mij om hoe op ieder politiek niveau omgesprongen wordt met geld als het van een andere overheid komt. Terwijl het voor mij als burger wel simpel is hoor. Het komt van onze belastingen.
Dat kan ik toch niet opmaken uit uw eerste post integendeel

De volgende regering zal maar beter een daadkrachtige worden - mss zie ik het te somber maar:
  • Begroting - en het zal deze keer wellicht niet een kwestie van doorschuiven of uitstellen worden
  • Economisch zware dossiers- ik verwijs naar Audi, Arcelor, Van Hool en mogelijks ook BPost
  • Stikstof en de landbouwers
  • Het drugsprobleem dat reeds een aantal jaar in opmars is en stilaan een ongekend en ongewenst niveau heeft bereikt
  • Onderwijs dat zorgen baart
  • ...
Welke partij durft het aan de zaken waarheidsgetrouw weer te geven - dus meer inkomsten EN minder uitgaven.
Ook niet te vergeten: defensie.

De heropfrissing van de zaak Dia (nav veroordeling Acid), zal de traditionele partijen nog verder naar beneden duwen.
Er is een reden waarom Mehdi direct op de kar sprong.

Hypocriet wel, maar dit gaat blijven hangen, vergelijkbaar met de commotie van na de ontsnapping van Dutroux.
Ik denk dat de ontsnapping van Dutroux, als een soort van zoveelste blunder na een schandalig onderzoek dat aantoonde hoe de rijkswacht en politie er een potje van maakte, en waarvoor dan twee ministers ontslag namen, toch wel van een heel andere grootte-orde is dan deze zaak?

Ik denk dat de ontsnapping van Dutroux, als een soort van zoveelste blunder na een schandalig onderzoek dat aantoonde hoe de rijkswacht en politie er een potje van maakte, en waarvoor dan twee ministers ontslag namen, toch wel van een heel andere grootte-orde is dan deze zaak?
Mja maar ik denk dat er nu al veel meer stro op de kameel ligt

Mja maar ik denk dat er nu al veel meer stro op de kameel ligt
Meer dan toen de Witte Mars net door Brussel was geweest omdat door allerhande domme stoten er extra kinderen waren gestorven (herinner je bijvoorbeeld de huiszoeking waar een rijkswachter dacht stemmen te horen in de kelder, maar toen hij luid riep om te zwijgen naar zijn collega's niet meer, dusja)?

Misschien ben ik wat "out of touch", maar die beelden waar kwade mensen aan de dranghekken stonden om Dutroux te pakken te krijgen, de Witte Mars, het spaghetti-arrest met volgende verontwaardiging, ... dat lijkt me toch meer stro.

Misschien ben ik wat "out of touch", maar die beelden waar kwade mensen aan de dranghekken stonden om Dutroux te pakken te krijgen, de Witte Mars, het spaghetti-arrest met volgende verontwaardiging, ... dat lijkt me toch meer stro.

We zijn ondertussen 30 jaar verder. Mensen komen steeds minder vaak en makkelijk op straat om hun ongenoegen te uiten.
Typisch voor de Belg.

Het ongenoegen is daarom niet minder. Ik weet ook wel, men moet die twee zaken (Dia en Acid) van elkaar zien, dat is nu eenmaal zo.
Echter de man in de straat neemt die twee zaken samen.
Door het (voor de man in de straat) onevenwicht in strafmaat is het dat het VB naar de 27/28% zal fietsen en PVdA verder de opmars zal zetten.

Stel dat er morgen iemand met een ingetrokken rijbewijs, een kind doodrijdt en nog vluchtmisdrijf pleegt, dan is de straf lager dan als de papa een week later een revolver koopt in het zwarte circuit en die dader doodschiet.
Mensen begrijpen dat niet (meer).

Het is niet omdat men niet op de straat komt, dat dit vergeten zal worden met de verkiezingen.

Laatst bewerkt:
We zijn ondertussen 30 jaar verder. Mensen komen steeds minder vaak en makkelijk op straat om hun ongenoegen te uiten.
Typisch voor de Belg.

Het ongenoegen is daarom niet minder. Ik weet ook wel, men moet die twee zaken (Dia en Acid) van elkaar zien, dat is nu eenmaal zo.
Door het (voor de man in de straat) onevenwicht in strafmaat is het dat het VB naar de 27/28% zal fietsen en PVdA verder de opmars zal zetten.

Stel dat er morgen iemand met een ingetrokken rijbewijs, een kind doodrijdt en nog vluchtmisdrijf pleegt, dan is de straf lager dan als de papa een week later een revolver koopt in het zwarte circuit en die dader doodschiet.

Het is niet omdat men niet op de straat komt, dat dit vergeten zal worden met de verkiezingen.
Komen mensen nu minder makkelijk op straat?

Het klinkt voor mij toch allemaal als populisme hoor. Veel emoties, weinig doordacht. Ik denk niet dat er moderne rechtstaten zijn waar moord met voorbedachte raden (die vader) niet strenger wordt bestraft dan doodslag of wat dat ook wordt met verzwarende omstandigheden.

Typisch voor de Belg.

Hoe ziet die man in de straat er dan uit? Waar ligt hij wakker van?

Voorzitter van Vooruit weg door racistische uitspraken.
Antwerps schepen van Vooruit weg door racistische uitspraken.

Maar helaba, dat zijn geen racisten hoor!! TVG daarentegen wel, en dat die vraag nog gesteld wordt?!?

Die Melissa is al in hetzelfde bedje ziek als de andere politici. Wat ga je daar nu mee winnen door zo'n uitspraak te doen.

Voorzitter van Vooruit weg door racistische uitspraken.
Antwerps schepen van Vooruit weg door racistische uitspraken.

Maar helaba, dat zijn geen racisten hoor!! TVG daarentegen wel, en dat die vraag nog gesteld wordt?!?

Die Melissa is al in hetzelfde bedje ziek als de andere politici. Wat ga je daar nu mee winnen door zo'n uitspraak te doen.
Het is ook een totaal onnozele uitspraak. Ze wil het verschil maken tussen racistische uitspraken en racisme. En draagt zo zelf bij aan het idee dat brave mensen geen racisten kunnen zijn, en dus het probleem zit bij enkelingen en in-slechte mensen. Terwijl het probleem gewoon net bij ieder van ons zit, en niet gaat om het willen opknopen van iedereen met een andere huidskleur. Maar het gaat net om die subtielere vorm van discriminatie, anders bekijken, laten voelen dat ze er niet echt bijhoren als het ertoe doet...

Ik vind het hoe langer hoe erger daar. Los van het feit dat de partij van de absolute vrijheid van meningsuiting zich daar weer tegen keert...

Gelieve niet zomaar aan linkldropping te doen

Maar ik ben niet anti-nuclear hoor

Laatst bewerkt:

Een eerste voorzittersdebat.
Voor wie interesse heeft om te bekijken. Elke partijvoorzitter geeft één stelling/standpunt die voor hun belangrijk is en de rest mag er op reageren.
Niet gekeken, maar N-VA wil niet in een federale regering stappen met een Vlaamse minderheid en gaat in dat geval ook zijn verantwoordelijkheid niet opnemen bij de Vlaamse regeringsvorming.

Dat wordt nog leuk.

Een eerste voorzittersdebat.
Voor wie interesse heeft om te bekijken. Elke partijvoorzitter geeft één stelling/standpunt die voor hun belangrijk is en de rest mag er op reageren.

Depraetere is echt wel een irritant persoon. Aanvallen, onderbreken
Na 2min heeft de moderator aan tafel het al door: 'uw partij pleit voor een nieuwe geit'

(sorry ik kon hem niet laten liggen deze binnenkopper)

Depraetere: "We hebben in dit land al een regering met een Vlaamse meerderheid: De Vlaamse regering" en die hebben volgende dingen gedaan

No shit sherlock

Als je de traditionele partijen weer hoort blijven we geld uitdelen, investeren, links en rechts nog wat belastingen heffen.
Maar over besparen blijft het redelijk stil

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan